کد خبر: 627703
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۴ ۱۳:۰۵:۵۶
| |

کارشناس والیبال در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتماد»:

با عطایی قهر نیستم/ نتایج تیم ملی در رقابت‌های جهانی بیانگر وضعیت کادرفنی و‌ فدراسیون‌ است!

فرهاد نفرزاده، مربی شاغل در لیگ برتر والیبال کشورمان در خصوص وضعیت تیم ملی پیش از آغاز مسابقات قهرمانی آسیا صحبت کرد.

با عطایی قهر نیستم/ نتایج تیم ملی در رقابت‌های جهانی بیانگر وضعیت کادرفنی و‌ فدراسیون‌ است!
کد خبر: 627703
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۴ ۱۳:۰۵:۵۶

 پس از کسب نتایج ضعیف تیم‌ ملی والیبال کشورمان در رقابت‌های لیگ‌ ملت‌های والیبال‌ این تیم آماده رقابت‌های قهرمانی آسیا در ارومیه و پس از آن بازی‌های آسیایی می‌شود. این رقابت‌ها از 27 مرداد آغاز می‌شود و سروقامتان کشورمان امیدوار هستند بتوانند با دفاع از عنوان قهرمانی دوباره اقتدار خود را در والیبال آسیا به رخ بکشند هرچند آنها رقیب قدرتمندی به نام ژاپن را مقابل خود می‌بینند که در دیدارهای لیگ ملت‌ها فوق‌العاده ظاهر شد؛ گرچه کارشناس والیبال کشورمان می‌گوید ژاپن با تیم دومش در مسابقات به میدان می‌رود.

به گزارش روزنامه اعتماد، در عین حال نباید فراموش کرد تیم ملی والیبال ایران در دوره قبل مسابقات در ژاپن موفق شده بود مقابل چشمان سامورایی‌ها جام قهرمانی را بالای سر ببرد و این حتما انگیزه‌ای به ژاپنی‌ها می‌دهد که تلافی کنند. 

فرهاد نفرزاده، مربی شاغل در لیگ برتر والیبال کشورمان در خصوص وضعیت تیم ملی پیش از آغاز مسابقات به خبرنگار اعتماد گفت: بعد از پایان دوره مقدماتی لیگ ملت‌ها خب شاهد فعل و انفعالات متعددی در قسمت فدراسیون والیبال و هم کادرفنی و هم بازیکنان بودیم که در واقع تمام این برنامه‌ها حاکی از این بود که عملکرد تیم ملی در لیگ ملت‌ها قابل قبول نبوده است و برای اینکه از این وضعیت خارج شویم تغییراتی در تیم در دستور کار قرار گرفت. بر مبنای آن هم شاهد این بودیم که تغییراتی هر چند اندک در تیم اتفاق افتاد و سپس اردوها شروع شد و حالا هم ‌چند روزی به آغاز رقابت‌های قهرمانی آسیا مانده که فکر می‌کنم تیم آماده‌سازی بسیار خوبی را برای حضور قدرتمندانه برای این بازی‌ها پشت سر گذاشته و آماده شروع بازی‌هاست. نفرزاده درباره‌ وییسکی مربی خارجی تیم‌ ملی افزود: این مربی لهستانی از آغاز آماده‌سازی بازی‌های لیگ ملت‌ها بوده و تا الان هم حضور داشته است. او ادامه داد: ما در بازی‌های آسیایی صد درصد شانس اول قهرمانی به حساب می‌آییم و با توجه به اینکه ارومیه هم میزبان مسابقات است این شانس اول قهرمانی بودن بیشتر می‌شود و فکر نمی‌کنم با توجه به اینکه ژاپن از تیم دومش در بازی‌های آسیایی استفاده می‌کند به مشکل بخوریم.  مربی که سابقه ‌همکاری با تیم‌های ملی والیبال رده‌های سنی را در کارنامه ‌دارد ایران و ژاپن را قدرت‌های اول و دوم آسیا دانست و گفت: هر دو تیم در این بازی‌ها به دنبال قهرمانی هستند. ما در آسیا مشکلی نداشتیم و در گذشته هم نداشتیم. مهم نیست به ژاپن ببازیم یا آنها را ببریم، چون ژاپن هم مثل ما تیم خوبی است. مهم مسابقات جهانی است که تیم ما همیشه جزو ۷ یا ۸ تیم برتر رقابت‌ها بوده اما در دوره قبلی عنوان چهاردهم را بین شانزده تیم به دست آوردیم یا در مسابقات قهرمانی جهان به عنوان سیزدهم رسیدیم. یعنی نتوانستیم در بین ۸ کشور برتر دنیا قرار بگیریم. نفرزاده تصریح کرد: این موضوع یک موضوع غیرقبول است وگرنه قهرمانی در آسیا در مقایسه با قهرمانی جهانی میزان‌قابل قبولی نخواهد بود. از نفرزاده پرسیدیم که ارتباطش با عطایی چگونه است چون معمولا از او انتقاد می‌کند! وی در پاسخ به این سوال خبرنگار اعتماد گفت: نه قهریم نه موردی داریم ایشان هم‌ مثل بقیه مربیان دیگر در ایران و جهان دارد کارش را می‌کند اما نظری درباره او ندارم!

وی در خصوص بها دادن به مربیان ایرانی و فرصت دادن بیشتر به مربیان وطنی گفت: افراد مختلف نظرات مختلفی دارند و هر کس بر اساس عملکرد و برنامه‌ای که دارد نظرخودش را می‌دهد. باید بررسی کرد و مثلا در یک بازه زمانی نظرات را مقایسه کرد تا دید نظریه آنها به کجا رسیده است. اگر توام با نتیجه باشد خب قطعا نظریه درست است اگر نه خب نادرست می‌شود. مثلا من اصرار کنم بهروز عطایی خوب است یا مربی خارجی به درد نمی‌خورد حرف‌ها بی‌فایده است. نتایج تیم ملی در رقابت‌های جهانی بیانگر وضعیت و هدف‌گذاری کادرفنی و فدراسیون است و اینکه هدف‌گذاری به کدام طرف می‌رود مشخص است. آرزوی موفقیت دارم برای تیم‌ ملی در بازی‌های آسیایی. ان‌شاءالله که بتوانند با کسب عنوان قهرمانی برای‌ ملت ایران شادی بیاورند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها