کد خبر: 617783
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۵ ۱۳:۲۹:۰۴
| |

پدیده والیبال ایران در گفت‌وگو با «اعتماد» از هفته اول لیگ جهانی می‌گوید:

می‌خواهیم نتایج خوبی بگیریم تا در این وضعیت سخت کمی حال روحی مردم را بهتر کنیم

پوریا حسین‌خانزاده پدیده جدید والیبال ایران که در هفته اول لیگ جهانی در تیم ملی توسط بهروز عطایی به تناوب مورد استفاده قرار گرفت گفت و گوی متفاوتی با روزنامه اعتماد انجام داده است.

می‌خواهیم نتایج خوبی بگیریم تا در این وضعیت سخت کمی حال روحی مردم را بهتر کنیم
کد خبر: 617783
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۵ ۱۳:۲۹:۰۴

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان با اعتماد به بازیکنان دهه‌های هفتاد و هشتاد ثابت کرد به دنبال تغییر نسل است‌. مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، علی حاجی‌پور و پوریا حسین‌خانزاده ۴ بازیکن دهه هشتادی تیم ملی هستند که با درخشش در تیم‌های باشگاهی و اردوهای تیم ملی توانستند به پیراهن تیم ملی برسند. اما در بین این ۴ بازیکن پوریا حسین‌خانزاده بازیکن ۱۸ ساله فصل پیش هراز آمل توانسته در همین هفته اول رقابت‌های لیگ جهانی توجه‌ها را به خودش جلب کند. بازیکن بابلی تیم ملی که بیش از دو متر بلندی قامت او است و در زدن سرویس‌های پرشی و همچنین اسپک زدن تبحر و دقت خاصی دارد. حسین‌خانزاده دریافت‌های کم‌نقصی هم دارد. ویژگی‌های ممتازی که باعث شد کرتو مربی اسلوونی پس از پیروزی برابر کشورمان از عملکرد جوان رعنای کشورمان تمجید کند.

به گزارش روزنامه اعتماد، حسین خانزاده که پدیده فصل پیش رقابت‌های لیگ برتر بود با هراز نتوانست قهرمان لیگ شود اما پدیده این مسابقات بود و کسب عنوان قهرمانی در رده‌های پایین‌تر در رقابت‌های آسیایی و سومی نوجوانان جهان از او یک بازیکن با اعتماد به نفس ساخته است‌. اوج کار پوریا در دیدار با لهستان بود که توانست در مقابل این تیم بزرگ اروپایی موفق به کسب ۱۵ امتیاز شود!

پدیده والیبال کشورمان رویای لژیونر شدن را در سر دارد. او در گفت‌وگو با خبرنگار اعتماد با اشاره به این موضوع ابراز امیدواری کرد که مساله خدمت سربازی خللی در آرزوهایش ایجاد نکند تا بتواند با درخشش در تیم‌های اروپایی نام کشورمان را بازهم سر زبان‌ها بیندازد. در ادامه ماحصل گفت‌وگوی اختصاصی «اعتماد» با پوریا حسین‌خانزاده را بخوانید.

   ‌هفته اول مسابقات چطور بود؟ 

خدا را شکر خوب بود و تجربه خوبی از این مسابقات کسب کردیم. برای هر تیمی اتفاقاتی پیش می‌آید. در هفته‌های اول بازی‌ها سخت است. ما هم تلاش خودمان را کردیم و نسبت به بازی اول روند رو به رشدی داشتیم و هر بازی که گذشت شرایط بهتر شد.

   ‌تیم ملی پوست‌اندازی کرده و حضور جوانی مثل شما نشان می‌دهد نیاز به زمان دارید. 

بله. ترکیب جوان شده و نیاز به زمان است تا جا بیفتیم اما زمانی که جا بیفتیم استفاده از ترکیب جوان و باتجربه نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت. حضور و انگیزه جوانان و تجربه بزرگسالان در کنار هم شرایط خوبی را برای والیبال کشورمان رقم می‌زند . فقط نیاز به زمان داریم.

  ‌از عملکرد خودت راضی بودی؟ 

در اردوهای تیم ملی انتخاب شدم و سال اول است که در تیم ملی حضور دارم. برای من هم هفته‌های اول کمی شرایط سخت است و هیجان زیادی داشتم به خصوص در بازی اول اما کم‌کم شرایطم بهتر شد و توانستم خودم را با بازیکنان و جو بازی‌ها وفق دهم. در مجموع برای من خوب بود.

   ‌هیجان داشتی یا استرس؟

استرس که نه اما هیجان زیادی داشتم!

  بعد از شکست‌در مقابل ژاپن انتقادات هم از تیم ملی زیاد شد و عده‌ای از علاقه‌مندان‌ نگران بودند که نکند باز هم به دورانی برگشتیم که گرفتن یک ست از سامورایی‌ها آرزوی‌مان شود! 

ژاپنی‌ها در دو سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشتند اما این‌طور نیست که ما نتوانیم این تیم را شکست دهیم. یک زمانی این‌طور بود که شما گفتید اما تا ده، پانزده سال گذشته شاید ژاپنی‌ها دو یا سه بار مقابل ما برنده شدند. در زمان آقایان غفور و معروف و مابقی بزرگان فقط دو یا سه بار برنده شدند و معمولا ما برنده بودیم. شرایط ما آنطور نیست که مثل پانزده، بیست سال قبل شویم. صددرصد پیشرفت می‌کنیم. ما جوان‌ها که تازه به تیم ملی آمدیم زمان می‌خواهیم و شرایط دوباره همان می‌شود که قبلا بود.

  ‌سخت‌ترین رقیب ایران در هفته اول کدام تیم بود؟ 

همین ژاپن که پیشرفت چشمگیری داشتند. آنها در توپ‌گیری و توپ‌های برگشتی خیلی خوب کار کردند.

  ‌وضعیت تیم برای هفته دوم چطور است؟ 

صد در صد بازی‌هایمان سخت‌تر می‌شود چون تمام تیم‌ها با تمام توان‌شان می‌آیند. ما هم با تمام توان در هفته دوم ظاهر می‌شویم. ان‌شاالله بتوانیم نتایج خوبی  کسب کنیم و دل مردم کشورمان را شاد کنیم.

  ‌مربی تیم به لحاظ انگیزشی با شما صحبت کرد؟ 

بله. آقای عطایی همیشه با ما صحبت می‌کند و بعد از بازی با ژاپن خیلی با ما صحبت کرد و ما هم بعد از بازی مقابل این تیم پیشرفت خوبی داشتیم و از این رو به آن رو شدیم! کادر فنی تیم ملی با صحبت‌هایشان انگیزه زیادی به ما دادند.

  ‌هدف تیم ملی در این مسابقات چیست؟ انتظار مقام داشته باشیم؟ 

ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بهترین نتایج را بگیریم. می‌خواهیم با کسب بهترین نتایج ممکن دلخوشی مردم باشیم تا در این وضعیت سخت کمی حال روحی آنها را بهتر کنیم.

  ‌از اردوهای قبل از بازی‌ها بگویید. شرایط چطور بود؟ 

بله. ما جلسات و تمرینات بسیاری را پشت سرگذاشتیم. وزنه می‌زدیم. تمرینات دریافت و توپ‌گیری خوبی داشتیم. در تهران با برنامه‌ریزی مناسب تمرینات خودمان را پشت سر گذاشتیم.

  ‌کمی هم از خودت بگو. چند سالت است؟ 

۱۸ ساله هستم.

  ‌جوا‌ن‌ترین عضو تیم ملی هستی؟ 

بله. متولد ۱۳۸۳ هستم! (وارد‌۱۹ سالگی می‌شوم.) ‌

  ‌بزرگ‌ترین هدفت در والیبال چیست؟ 

هدف کوتاه‌مدتم ‌لژیونر شدن است. البته فعلا زود است که بخواهم در این مورد تصمیم‌گیری کنم اما بازی در یک تیم بزرگ خارجی و درخشش در تیم ملی از اهداف من است.

  ‌الگویت در والیبال کیست؟ 

خیلی‌ها را دوست دارم‌. در والیبال دنیا، انگاپت را دوست دارم‌ و در کشورمان هم عبادی‌پور و میرزاجان‌پور و زرینی و خیلی‌های دیگر. افرادی که زمان بچگی بازی‌هایشان را دنبال می‌کردم!

  ‌رفتار بزرگ‌ترهای تیم با شما که یک بازیکن جوان هستی چطور بود؟ 

خیلی هوای ما را داشتند. زمانی که مشکلی برای ما پیش می‌آمد کمک می‌کردند. بزرگ‌ترهای تیم به ما کمک می‌کردند تا دلسرد و بی‌انگیزه نشویم.

  ‌دچار غرور که نمی‌شوی؟ 

نه. ورزشکاران زیادی بودند که از آنها درس عبرت گرفتم‌‌. ورزشکارانی که یکی- دو سال خوب بودند اما درگیر غرور و حواشی شدند و ورزش قهرمانی برای‌شان تمام شد. اینها برای من درس شد که دچار غرور یا وارد حواشی نشوم.

  ‌در پیشرفتت کدام مربی نقش بیشتری داشت؟ 

تمام مربیان برای من زحمت کشیدند. از کوچک‌ترین عضو تا بزرگ‌ترین واقعا برای من زحمت کشیدند ان‌شاءالله بتوانم برای این مربیان و مردم کشورم جبران کنم.

  ‌فکر می‌کنی می‌توانیم به المپیک صعود کنیم؟ 

ان‌شاءالله. دل‌مان روشن است که به المپیک برویم. با گرفتن سهمیه و رنکینگ خوب ان‌شاءالله بتوانیم صعود کنیم.

  ‌امسال بازی‌های مهم دیگری هم در پیش دارید. 

بله . در جام ملت‌ها آسیا که در ارومیه برگزار می‌شود که انتخابی المپیک هم هست. فکر می‌کنم المپیک آسیایی هم در چین برگزار می‌شود.

  ‌پله پله برنامه‌ریزی کردید؟ 

بله. فعلا اول لیگ ملت‌ها بعد جام ملت‌ها بعد المپیک آسیایی و در نهایت انتخابی المپیک.

  ‌برای فصل بعد چه تصمیمی داری؟ 

چند پیشنهاد از تیم‌های‌ بالانشین ‌دارم و ‌در ایران می‌مانم. صحبت‌هایی شده اما هنوز تصمیم نگرفتم. برای خارج رفتن هم ‌صحبت‌هایی بود اما عجله‌ای ندارم. دوست دارم در بهترین شرایط و بهترین موقعیت لژیونر شوم. نظر مربیان هم این است. چون اعتقاد دارند ممکن است مشکلاتی پیش بیاید یا با آن جو سازگار نشوم و والیبالم پسرفت کند.

  ‌فکر می‌کردی در ۱۸ سالگی به تیم ملی برسی؟ 

از اول هدفم این بود. با تلاش و تمریناتی که پشت سر می‌گذاشتم بله فکر می‌کردم در این سن به تیم ملی برسم.

  ‌سرباز نشدی؟ 

نه‌. فکر کنم با قهرمانی در بازی‌های آسیایی معافی بدهند. اما اگر نشد در تیم‌های نظامی باید والیبال بازی کنم تا سربازی را پشت‌سر بگذارم.

  ‌پس ممکن است که لژیونر شدنت به تاخیر بیفتد . 

بله. دغدغه‌های همه ورزشکاران است. برای والیبال خودمان هم هست که والیبالیستی درگیر سربازی شد و نتوانست لژیونر شود. با این حال منتظرم شاید در مسابقاتی قهرمان شدیم و معاف شدم. برای من زود است اما دو سال از آنچه که می‌خواهم عقب می‌افتم!

  ‌می‌توانی معافیت تحصیلی بگیری و دیرتر اعزام شوی. 

تازه دیپلم گرفتم و شاید به دانشگاه بروم.

  ‌میزبانی در هفته اول چطور بود؟ 

واقعا خیلی خوب بود. رختکن و سالن فوق‌العاده عالی بود و همه‌چیز به بهترین شکل برگزار شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها