کد خبر: 624527
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۴ ۱۱:۰۵:۵۷
| |

در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتماد» مطرح شد:

افشاگری مادر و پدر فوتبالیست نوجوان به کما رفته/ به خاطر یک پروژکتور بچه‌ام به این روز افتاد/ پسرم مشکل قلبی نداشت و برای او شایعه درست کردند

پدر و مادر بازیکنی که به خاطر نبود آمبولانس و تجهیزات در زمین فوتبال به کما رفته است در گفت وگو با روزنامه اعتماد حقایق عجیبی در این رابطه مطرح کردند.

افشاگری مادر و پدر فوتبالیست نوجوان به کما رفته/ به خاطر یک پروژکتور بچه‌ام به این روز افتاد/ پسرم مشکل قلبی نداشت و برای او شایعه درست کردند
کد خبر: 624527
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۴ ۱۱:۰۵:۵۷

بعد از اینکه با مربی تیم کیانوش، تیمی که حسام نژادیوسفی در آن بازی می‌کرد (اینجا) و رییس هیات فوتبال آبادان به گفت‌وگو پرداختیم (اینجا) و در روزهای گذشته ماحصل آن را خواندید خبرنگار «اعتماد» متوجه شد به شکل عجیبی مسوولان در این رابطه پای خود را کنار کشیده‌اند و انگار نه انگار که یک نوجوان در زمین فوتبال به کما رفته و نبود امکانات و تصمیمات اشتباه باعث این مساله بوده است!

به گزارش روزنامه اعتماد، برای همین خبرنگار اعتماد این بار سراغ پدر و مادر حسام رفت تا شاید صدای فریاد آنها را کسی بشنود. آنها باور نمی‌کنند که پسرشان که برای بازی فوتبال از خانه خارج شد پس از گذشت چند روز با ضریب هوشی پایین و در حالت کما در بیمارستان اهواز بستری شده است. پدر و مادری که هر لحظه با نگرانی و دلواپسی فراوان پیگیر وضعیت دلبندشان هستند. البته آنها می‌گویند در بیمارستان هیچ مسوولی پاسخگوی سوالات‌شان نیست و مسوولان شهری و استانی با وجود رسانه‌ای شدن اتفاق پیش آمده حتی یک تماس تلفنی هم‌ نگرفتند تا پیگیر حال این نوجوان باشند. ابتدا شماره پدر حسام را گرفتم. از صدایش دلواپسی و خستگی ناشی از چهار، پنج شبانه‌روز بیداری و استراحت روی صندلی بیمارستان را احساس می‌کنم. صحبت‌هایش را که شنیدم گوشی را به مادر حسام داد تا او هم درد دل‌هایش را بگوید. در ادامه، چکیده‌ای از صحبت‌های پدر و مادر حسام نژادیوسفی را بخوانید.

 

پدر حسام نژادیوسفی

کی خبردار شدید حال پسرتان بد شد؟

همان روز. حسام به من گفت ساعت ۵ بازی دارم اما نتوانستم آن روز با او بروم و تقریبا ساعت ۶ با من تماس گرفتند و گفتند حسام حالش بد شده، گفتم چیزی نیست حتما زدنش و در فوتبال عادی است. اما وقتی بالای سرش رفتم، دیدم اکسیژن و شلنگ‌های تنفسی به او وصل است و دقایق طولانی به او شوک دادند. مسوولان فوتبال گفتند ایست قلبی کرده به خاطر ناراحتی قلبی، گفتم نه. قلب پسرم هیچ مشکلی نداشت.

از آخرین وضعیت پسرتان بگویید.

فعلا در شرایط او تغییری ایجاد نشده. گفته بودند یک آمپول ۵تایی بگیریم ۳ تا از این آمپول را استفاده کردیم تغییری در حالتش به وجود نیامده فقط می‌گویند تب کرده و فشارش بالا و پایین می‌شود. ضریب هوشی او هم روی ۴ است.

از طرف بیمارستان به وضعیت حسام رسیدگی می‌شود؟

چی بگویم؟ می‌خواهیم با دکترش ملاقات کنیم اصلا دکتری نیست. هر پرستاری هم که می‌آید یک حرفی به ما می‌زند. مادرش هر روز خودش را به زمین می‌زند چون یک روز به او می‌گویند با دستگاه زنده است و یک روز می‌گویند نه. بعضی پرستاران هم می‌گویند دستگاه کمکی گذاشتیم! دنبال این هستیم اگر شده زندگی‌ام را بگذارم تا یک دکتر از بیرون بیاوریم اما هیچ جوابی نمی‌دهند. می‌خواهیم پیگیر وضعیت بچه‌مان باشیم اما از کی پیگیر باشیم؟ درست جواب نمی‌دهند!

به لحاظ هزینه‌ها مشکلی ندارید؟

دار و ندارم را می‌دهم فقط بچه‌ام از روی تخت بیمارستان بلند شود.

شغل شما چیست؟

راننده هستم.

از چهارشنبه در بیمارستان حضور دارید؟

بله و از بس روی صندلی نشستیم که نایی نداریم.

می‌توانید حسام را به بیمارستان دیگر منتقل کنید؟

والله جوابی نمی‌دهند. اگر نمی‌توانند بگویند تا جابه‌جایش کنیم. به قول خودشان می‌گویند بیمارستان مجهز است اما من می‌خواهم به عنوان پدر وضعیت پسرم را از پزشک بپرسم اما هیچ کسی جوابگو نیست.

از مسوولان شهری و استانی پیگیر وضعیت پسرتان شدند؟

نه. فقط رییس هیات فوتبال آبادان دو، سه روز پیش آمد و آقای عبادی مربی پسرم هم هر روز پیگیر وضعیتش است‌. شایعه کردند که پسرم ناراحتی قلبی دارد به شاملی، رییس هیات فوتبال آبادان گفتم مگر پسرم شاگرد خودت نبوده؟ پسرم نزدیک به سه سال شاگرد کامل شریفی یکی از بزرگان فوتبال آبادان بود. مربی قبلی زنگ زده گفته واقعا این بلا بر سر حسام آمده؟ ما هیچ مسوولی را ندیدیم. آمپول‌ها را هم آقای عبادی جور کرد. مسوولان متاسفانه فقط می‌خواهند از گردن خودشان رفع کنند. یک پروژکتور می‌گذاشتند بازی ساعت ۷ یا ۸ شب برگزار می‌کردند نه ۵ بعدازظهر که با جان بچه مردم بازی کنند.

چه کسی گفته که حسام ناراحتی قلبی دارد؟

طالقانی مسوول فوتبال خوزستان. با او تماس گرفتم و به او گفتم برای حرف‌هایت مدرک یا سندی داری؟ جواب داد من این حرف را نزدم و خبرنگار نوشته. ببخشید اما کدام آدم احمقی بداند بچه‌اش ناراحتی قلبی دارد اجازه می‌دهد که بدود؟ آدمی که ناراحتی قلبی دارد اصلا می‌تواند راه برود چه برسد به اینکه بدود؟ او سال‌هاست در لیگ برتر و لیگ در رده‌های مختلف بازی کرده اما شانس او در یک بازی شهری که نمی‌دانم او را در بازی زدند یا نه خدا می‌داند این اتفاق افتاد.

البته عده‌ای می‌گویند بازی در ساعتی برگزار شد که هوا گرم بود.

گرمی هوا به کنار اما بازی فوتبال پر برخورد است در اوج گرما یک ضربه به آدم بخورد چی می‌شود؟ در آن ساعت که نمی‌شود در جنوب راه رفت چه برسد به اینکه ۹۰ دقیقه بازی کنید.

به رییس هیات فوتبال‌ آبادان چی گفتید؟

گفتم یک آمبولانس نباید آنجا باشد؟ گفت برو خدایت را شکر کن که نبود. چون آمبولانس ما آمبولانس نیست نعش‌کش است! حرف او هم درست چون آمبولانس باید امکانات داشته باشد.

قبول دارید تا وقتی که قبل از بازی ابزار مثل آمبولانس و امکانات پزشکی نیست نباید اجازه برگزاری بازی می‌دادند؟

نمی‌دانم ناظر کی بوده اما به رییس هیات فوتبال گفتم اما او می‌گوید من بارها استعفا دادم و درخواست امکانات کردم اما هیچ ‌کسی حرف‌هایش را گوش نمی‌دهد. او می‌گوید طالقانی می‌داند چون طالقانی مصاحبه کرده که پسرم ناراحتی قلبی دارد. نمی‌دانم چرا این شایعات را مطرح کردند اما پسر من مشکلی نداشت.

الان از چه کسی شاکی هستید؟

نمی‌دانم والله. مسوولی نیست که شکایت کنیم. شما یک راهی به ما نشان بدهید. طالقانی چند روز است گفته می‌آیم به شما سر می‌زنم اما او ما را بازی داده. ما مثل گداها از چهارشنبه کف بیمارستانیم اما هیچ کسی نمی‌پرسد شما کی هستید و چه کار دارید؟

چند فرزند دارید؟

دو تا. حسام پسر بزرگم است. ‌دار و ‌ندارم این بچه‌ها هستند بدون آنها نمی‌توانم زندگی کنم.

حسام طرفدار کدام تیم است؟

به نظرتان در آبادان طرفدار چه تیمی هستیم؟ نفتی هستیم. اما نفتی که هیچ سودی برای ما نداشته و مسوولان این باشگاه یک تماس هم با ما نگرفتند. پسرم در خارج عاشق رئال است و هر لباس جدید از این تیم را خریداری می‌کند.

در خانه چی؟ از او راضی هستید.

بله. او را طوری بزرگ کردم که یک دوست باشیم با هم. او عاقل است و هیچ چیز را از من مخفی نمی‌کند. آن اوایل آمده پرسیدند چیزی مصرف می‌کند؟ گفتم شناختی که من از حسام دارم نه. می‌خواستند یک تهمتی بزنند. گفتند قرص یا آمپول چی؟ گفتم پسرم اهل این حرف‌ها نیست. من از پسرم مطمئم. پسرم فقط یک دوست دارد و با افراد دیگر رفت و آمدی ندارد. ما با هم می‌رفتیم باشگاه و با هم برمی‌گشتیم و او جای دیگری نمی‌رفت.

مادر حسام نژادیوسفی

در ابتدا از وضعیت پسرتان بگویید.

معلوم نیست چیست. علائم خاصی ندارد و سطح هوشیاری‌اش ۴ است.

پدر حسام از عدم توجه پزشکان گلایه داشت. شما به عنوان مادر حسام چه نظری دارید؟

اینها گفتند همه متخصصان آمدند اما هیچ کدام نظری ندارند و ما هم فقط می‌خواهیم بدانیم بالاخره شرایط بچه‌مان چیست. یکی می‌گوید قلبش سالم‌ است یکی می‌گوید قلبش آسیب دیده! من تا الان با هیچ ‌پزشکی موفق نشدم صحبت کنم. به من مادر یک پزشک توضیحی دهد تا از پرستاران نپرسم. یکی می‌گوید با کمک دستگاه زنده است یکی می‌گوید تنفس خودش هست. واقعا در شرایط سختی قرار داریم. دارند تلاش می‌کنند اما به ما بگویند کدام دکتر بالای سرش هست؟ الان چند روز است که در بدترین شرایط قرار دارد. امیدوارم ‌خدا هیچ کسی را در شرایط ما قرار ندهد.‌

از وضعیتی که در آن قرار گرفتید هر چی دوست دارید می‌توانید بگویید.

مسوولان دست‌شان از ما بازتر است. با هزار زور و التماس اجازه می‌دهند بچه‌ام را ببینم. یک سفارش کنند فقط روزی یک‌بار بچه‌ام را ببینم. از امکانات که هیچ. صفر است.

حسام که خوب شد اجازه می‌دهید بازهم فوتبالش را ادامه دهد؟

نه. اصلا. اصلا. فقط برگردد اصلا اجازه نمی‌دهم به فوتبال برود. من این شرایط را برای دشمن خودم‌ هم نمی‌خواهم. فقط از مردم می‌خواهم ، ‌دست‌شان را می‌بوسم ، فقط برای پسرم دعا کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها