کد خبر: 609551
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۶ ۱۳:۳۰:۳۴
| |

چشم فدراسیون و سازمان لیگ روشن!

از فوتبالیست فوت شده فشار خون هم نگرفتند!

درگذشت بازیکن 21 ساله شهدای بابلسر در زمین فوتبال در شرایطی اتفاق افتاده که اعضای این تیم مثل اکثر لیگ دویی‌ها تست‌های پزشکی نداده‌اند.

از فوتبالیست فوت شده فشار خون هم نگرفتند!
کد خبر: 609551
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۶ ۱۳:۳۰:۳۴

طی روزهای گذشته درگذشت امیرحسین شیرچی بازیکن متولد 80 تیم لیگ دویی شهدای بابلسر داخل زمین فوتبال و در جریان بازی تیمش ، فوتبال کشور را تحت تاثیر قرار داد. شیرچی در جریان بازی ناگهان دچار نارسایی قلبی شد و روی زمین افتاد. او سریعا به بیمارستان منتقل شد اما در مسیر بیمارستان به دلیل ایست قلبی جان خود را از دست داد تا شوک بزرگی به فوتبال ایران منتقل شود.

به گزارش ورزش سه، درباره درگذشت این بازیکن جوان مسائل زیادی مطرح شده است. اصلی ترین موضوع این است که گفته می‌شود او چندی قبل به خاطر مشکلات قلبی راهی بیمارستان شده و بعد از مداوا و رفع مشکل به تمرینات شهدای بابلسر برگشته و برای تیمش به میدان رفته است.

نکته کلیدی و مهم که درباره همه تیم‌های دسته دوم فوتبال ایران صدق می‌کند، عدم انجام تست های پزشکی در مرکز ایفمارک در ابتدای فصول است. با اینکه انجام تست های پزشکی در ایفمارک برای همه اعضای تیم های لیگ برتری و لیگ یکی امری اجباری است اما برای تیم های دسته دوم و دسته های پایین تر با توجه به اینکه اکثر تیم‌ها بودجه زیادی ندارند و قرارداد بازیکنان هم بالا نیست، تست های پزشکی در ایفمارک اختیاری است.

از این رو سازمان لیگ فوتبال هم برای صدور کارت بازی بازیکنان تیم های دسته دوم و دسته سومی فقط به برگه تاییدیه سلامتی بازیکن از سوی یک پزشک متخصص اکتفا می‌کند. اتفاقی که درباره بازیکنان شهدای بابلسر از جمله مرحوم امیرحسین شیرچی نیز رخ داده است.

ظاهرا بازیکنان شهدای بابلسر قبل از شروع رقابت‌های لیگ دسته دوم امسال برای انجام تست پزشکی به یک مرکز پزشکی کوچک در بابلسر رفته‌اند و پزشک حاضر در آن مرکز با سوال شفاهی از نفرات به صورت جداگانه، سلامتی آنها را تایید کرده است. برگه تاییدیه همان پزشک هم به سازمان لیگ ارائه شده که اکنون در کمیته نقل و انتقالات این سازمان برای صدور کارت بازی بایگانی شده است.

جالب تر اینکه در قرارداد بازیکنان شهدای بابلسر بندی وجود دارد که صراحتا به مسائل پزشکی اشاره شده است. در این بند آمده که همه هزینه ها و عواقب مربوط به پزشکی بازیکن برعهده طرف دوم قرارداد(بازیکن) است و باشگاهی هزینه ای را متحمل نخواهد شد! در حالی که این مساله در قراردادهای حرفه ای فوتبال یک موضوع تعریف شده است.

قاسم گرامی یکی از بازیکنان سابق شهدای بابلسر هم با انتشار یک استوری در اینستاگرام اینکه بازیکنان شهدای بابلسر برای تایید سلامتی شان به یک مرکز کوچک رفتند را تایید کرده. او نوشته است: «دو سال قبل برای انجام تست پزشکی رفتیم جایی که فقط از ما فشار خون گرفتند و وارد مسابقات شدیم. دکتر آنجا به من گفت آمپول کزاز بزن و همان سال بازی اول قلب عمودرزی (تدارکات تیم) گرفت و فوت شد. امسال هم شنیدم که حتی یک فشار از بازیکنان نگرفتند و برچسب سالم بودن به آنها زدند.»

با همه این تفاسیر به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و مرکز پزشکی ایفمارک فکری جدی به حال مسائل مربوط به سلامتی نفرات در دسته‌های پایین تر انجام بدهند. اگرچه پرداخت هزینه های تست پزشکی در ایفمارک شاید از عهده اکثر تیم‌های لیگ دویی و بازیکنان شاغل در این دسته بر نیاید اما باید تدابیری اندیشیده شود که بازیکنان با وجود بیماری زمینه‌ای وارد مسابقات نشوند و دیگر شاهد اتفاقات تلخ داخل زمین فوتبال و حول باشگاه‌ها نباشیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها