کد خبر: 624066
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۱ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

اظهارات تکان‌دهنده مالک تیم بازیکن به کما رفته در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

چون ورزشگاه‌ها نور ندارند بازی در گرمای روز برگزار شد/ در بیمارستان اهواز پرسیدند این بچه از آبادان است؟ پس ببرید پیش دکتر آبادانی!

عصر دیروز یک بازیکن تیم نوجوانان ایران در زمین بازی دچار ایست قلبی شد و هم‌اکنون در کماست. مالک باشگاهی که این نوجوان در آن بازی می‌کند اظهاراتی باورنکردنی از شرایط فوتبال در آن نقطه مطرح کرده است.

چون ورزشگاه‌ها نور ندارند بازی در گرمای روز برگزار شد/ در بیمارستان اهواز پرسیدند این بچه از آبادان است؟ پس ببرید پیش دکتر آبادانی!
کد خبر: 624066
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۱ ۱۷:۰۰:۰۰

متاسفانه باز هم شاهد یک اتفاق تلخ در مستطیل سبز بودیم.

به گزارش اعتمادآنلاین، در بازی افتتاحیه باشگاهی آبادان‌ در رده سنی نوجوانان و در حالی که حدود یک سوم از زمان بازی گذشته بود «احسان نژاد یوسفی» بازیکن تیم کیانوش اروند از شدت دمای بالا هوا دچار ایست قلبی و نقش بر زمین شد. نکته عجیب اینکه در کنار زمین خبری از پزشک و تجهیزات پزشکی و آمبولانس نبود تا بر سر این ‌بازیکن حاضر شوند و عمل احیا را زود انجام ‌دهند.

در نهایت نژاد یوسفی را با ماشین ‌شخصی به بیمارستان آبادان انتقال دادند و پس از انتقال به بیمارستان و از طریق دستگاه شوک قلب او مجددا به کار می‌افتد اما تغییری در سطح هوشیاری اش به وجود نمی‌آید. بازیکن ۱۶ ساله در حالت کما از بیمارستان آبادان به اهواز منتقل شده و فعلا یک آمپول هم به او تزریق کردند اما همچنان در کما است.

فاضل عبادی که تمام کارهای مربوط به تیم کیانوش را انجام می‌دهد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار «اعتماد» به شدت از مسئولان استانی و پزشکان بیمارستان آبادان انتقاد کرد. عبادی که یکی از پیشکسوتان فوتبال آبادان است در مسیر رفتن به اهواز برای سر زدن به شاگردش بود و به دلیل اتفاق پیش آمده بسیار عصبانی و ناراحت. با این حال او پاسخگوی سوالات «اعتمادآنلاین» شد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

 

*آخر خبر از وضعیت سلامتی احسان‌ بدهید. حالش چطور است؟

دیروز دکترها آمپولی خواسته بودند که برایش تهیه کردیم‌ و امروز یکی از آمپول‌ها را به او تزریق کردند یکی دیگر را هم قرار است ۲۴ ساعت بعد تزریق کنند. الان در کما است.‌

*سطح هوشیاری او تا چه اندازه است؟

گاهی ۴، گاهی ۵ و تا ۶ هم می‌آید. بالا و پایین می‌شود.

*تعریف می‌کنید چه اتفاق افتاد؟

این هم از اتفاقات است. ممکن است یکی شب بخوابد و دیگر صبح بیدار نشود و یکی هم در زمان بازی می‌افتد روی زمین و حالش بد می‌شود. بارها از طریق تلویزیون در دیگر نقاط جهان دیدیم که بازیکن نقش بر زمین می‌شود.

*اما ساعت برگزاری بازی در آن ساعت و اوج گرما ریسک حادثه تلخ این چنینی را بیشتر می‌کند.

ساعت ۵ عصر بازی کردیم‌. من اگر بخواهم شاکی باشم باید از رئیس پالایشگاه و نماینده آبادان شاکی باشم. یک جوان این ساعت نباید بازی کند اما خب زمین درست کنند که نور داشته باشد تا بتوانیم در شب بازی کنیم. این همه پول در شهر داریم اما این پول‌ها در آبادان خرج نمی‌شود اگر یک زمین با امکانات مثل داشتن نور داشتیم هیات ساعت ۲، ۳ و ۵ بعداز ظهر بازی می‌گذارد؟ معلوم است که نه. هیات فوتبال مجبور است. نمی‌توانیم در تاریکی بازی کنیم که! رئیس هیات می‌گوید ما زمین نداریم و مجبور شدیم بازی بگذاریم. نباید همه چی را به گردن هیات فوتبال گذاشت. شما رئیس هیات فوتبال باش زمین نباشد بازی می‌گذاری؟ مجبوری ساعتی بازی را برگزار کنی که تاریک نباشد. مقصر مسئولین هستند. از آنها ایراد بگیرید. می‌گویند منطقه آزاد هستیم. چه کاری برای منطقه آزاد کردید؟ چقدر کمک می‌کنید به صنعت نفت؟ ما بوقیم اینجا؟ سالهاست در این شهر زحمت می‌کشیم و تیمداری می‌کنیم. پول و امکانات از خودمان اما زمین هم از خودمان درست کنیم؟

 

انتقادات شما به مسئولان شهری است؟

چند بار به مسئولان و نماینده گفتیم اما آبادان صاحب ندارد و فقط می خورند! اگر من هم نماینده آبادان شوم فقط می خورم! این شهر فقط برای خوردن است. حالا اینها را بگذریم به مُردن می رسیم. می رویم به بیمارستان اما دکتر بالای سرت نمی آید‌ . پایت در بیمارستان می گذاری رزیدنت یا دکتر می آید بالای سرت. اما اینجا اگر رفیق و آشنا نداری کاری باهات ندارند! ساعت ۱ و ۳۰ دقیقه شب از بیمارستان آبادان این بنده خدا را بردیم بیمارستان اهواز حدود ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه رسیدیم بیمارستان اهواز یک دکتر آمده می گوید از کجا آوردید؟ از آبادان ؟ خب یک دکتر از آبادان بیاورید بالای سرش! حالا بگویید از کجا شروع کنم؟!

 

کمی هم از شاگرد خودتان بگویید. از  نژادیوسفی  بگویید.

او هافبک وسط تیم ما است و تقریبا ۱۶ ساله است ‌. او یک آدم پاک از یک خانواده پاک است‌ . از این بچه شناخت دارم. اهل هیچی نیست سر ساعت می خوابد و ورزش می کند و حالا در مسیرم به او سر می زنم. همه چی دست خدا است.

 

بله دست خداست اما خب یکسری سهل انگاری ها نباید صورت بگیرد.

خب این را از مسئولان بپرسید‌ . رئیس هیات فوتبال از کجا پول بیاورد برای زمین ها چراغ بیاورد؟! حیف این پالایشگاه. پالایشگاه دودش را ما می خوریم پولش جای دیگر خرج می شود. ما که فقط علاقه داریم و از جیب خودمان خرج می کنیم اما ندیدم یکی بگوید خسته نباشی و بپرسد زحمت می کشی حقوقی داری؟ فقط خدا می داند که چه کاری انجام می دهم.

 

مالک این تیم‌ هم شمایید؟

بله. همه کاره کیانوش اروند هستم. مثل آچار هستم! هم موسس هم مدیر و هم مربی .

 

بچه های تیم بیمه هستند؟

بله. قرارداد آنها ثبت شده است.  در هیات فوتبال هم قرارداد آنها با رضایت والدینشان به ثبت می رسد. باشگاه هم بیمه دارد و خود بازیکن هم بیمه شخصی دارد. همه چیز قانونی است . انشالله که خوب شود. دعا کنید!

 

خانواده اش در چه وضعیتی است؟

پول که خدا جور می کند فقط این بچه بلند شود.  آنها می گویند خودمان بچه را فرستادیم تا ورزش کنند و درک می کنیم. آنها فقط در حال دعا کردن هستند‌ . ما رسیدیم بیمارستان زنگ زدیم خانواده اش و مادرش فقط گریه می کرد و دعا می خواند. انشالله این جوان بلند شود‌.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها