کد خبر: 624362
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۳ ۱۰:۵۷:۵۴
| |

اظهارات عجیب رییس هیات فوتبال آبادان در مورد بازیکن به کما رفته تیم کیانوش آبادان:

برای بازی های استانی هم آمبولانس نداریم چه برسد به شهری!/ بقیه هم گر‌م‌شان بوده، اما این یک نفر این شکلی شده!/ آمبولانس های ما مثل وانت هستند و کارایی ندارند!

رئیس هئیت فوتبال استان آبادان در مورد بازیکن به کما رفته تیم کیانوش می گوید مساله خیلی به گرما ربطی نداشته چون بقیه هم گرمشان بوده اما فقط این یک نفر این طوری شده است!

برای بازی های استانی هم آمبولانس نداریم چه برسد به شهری!/ بقیه هم گر‌م‌شان بوده، اما این یک نفر این شکلی شده!/ آمبولانس های ما مثل وانت هستند و کارایی ندارند!
کد خبر: 624362
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۳ ۱۰:۵۷:۵۴

از روزهای گذشته پیگیر وضعیت «احسان نژادیوسفی» بازیکن تیم نوجوانان کیانوش اروند هستیم.

به گزارش روزنامه اعتماد، بازیکنی که در یک بازی به علت گرمای هوا دچار حمله قلبی شد و به دلیل نبود آمبولانس کنار زمین دیر به بیمارستان رسید و هم‌اکنون در بیمارستان شهر اهواز در حالت کما قرار دارد. متاسفانه تا همین امروز که در حال تنظیم این مصاحبه هستیم تغییری در وضعیت او ایجاد نشده و فقط پزشک معالج او گفته احسان تب کرده و باید آمپول‌های دیگر را طی روزهای آینده به او تزریق کنند تا شاید تاثیری در روند بهبودی‌اش داشته باشد. خانواده احسان هم از روزی که این اتفاق رخ داده در بیمارستان هستند و کاری جز دعا از آنها برنمی‌آید. اما چرا باید در این فصل که در اوج گرما قرار داریم و آن ساعت از روز برای نوجوانان بازی گذاشته شود؟ شاملی، رییس هیات فوتبال آبادان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار «اعتماد» پاسخگوی این سوال و دیگر سوالات شد که در ادامه می‌خوانید. در این گفت‌وگو مسائلی مطرح شد که نشان می‌دهد وضعیت فوتبال در رده‌های پایه و در شهرستان‌ها به شکلی است که هر آن ممکن است احسان‌های دیگری خدای نکرده دچار این وضعیت بشوند.

 

‌از آخرین وضعیت احسان بگویید.

فعلا در همان شرایط است. سطح هوشیاری او پایین است و دکترها آمپولی تجویز کرده بودند که دوستان زحمت کشیدند آن را تهیه کردند و هر ۴۸ ساعت باید یکی از آن را تزریق کنند. دکترها گفتند امیدواریم خوب شود!

‌شما آخرین بار کی به ملاقاتش رفتید؟

در سی‌سی‌یو است، اما نزد خانواده‌اش بودم. خانواده معقول و خوبی هستند. در آبادان همه ورزشی هستند.

‌شما در لحظه آن اتفاق در کنار زمین بودید؟

بله .

‌چرا در آن ساعت که هنوز در آبادان هوا گرم است، بازی را برگزار کردید؟

اینجا خوزستان است و مثل تهران آب و هوای ما خوب نیست! آبادان معروف است به جهنم دوم. اینجا هوا گرم است و زمین‌های ما شرایط ایده‌آلی ندارند، هم به لحاظ چمن و هم نور. زمین‌های بازی ما برای مسابقات شهری است و لیگ برتری نیست و برای همین فاقد نور است. ده، دوازده سال است که رییس هیات فوتبال این شهر هستم به علت نداشتن نور مجبوریم زودتر بازی برگزار کنیم تا تاریک نشود. در همه شهرهای خوزستان همین است.

‌اما این بچه‌ها به لحاظ سنی برای بازی در گرمای شدید آماده نیستند.

اینها که راحت‌تر از پیشکسوتان هستند! آنها در همین گرما تمرین بازی می‌کنند و کاری نمی‌شود کرد!

‌امکاناتی نمی‌شد فراهم کرد تا در این فصل زیر نور بازی‌ها را برگزار کنید؟

نیست دیگر! ما فریادمان را به کی بزنیم؟ این را باید مسوولان به فکرش باشند وقتی فضای ورزشی تهیه می‌کنند، نور مهم‌ترین مساله است. ولی ما مجبوریم برای اینکه تیم‌های‌مان را در رقابت‌های استانی معرفی کنیم، بازی بگذاریم. این اتفاق هم از زمان ریاست من در هیات فوتبال برای بار اول است که رخ می‌دهد. همه بازی‌ها را هم در همین هوا برگزار می‌کنیم!

‌مالک این زمین کیست؟

این زمین برای پالایشگاه نفت آبادان ‌است.

‌قبول کنید اتفاق هم یک‌بار رخ می‌دهد.

در خارج هم این اتفاق می‌افتد. بازیکن در آنجا در سطح بالا مثل شمع آب می‌شود و می‌افتد!

‌اما نه به خاطر گرمازدگی!

نه، بقیه هم گرم‌شان بوده، اما این اتفاق فقط برای او افتاده!

‌چرا کنار زمین آمبولانس نبود؟

می‌دانید چیست ‌داداش من؟! در بازی‌های استانی ما هم که مهم‌تر از بازی‌های شهری است یا می‌گویند آمبولانس نداریم، چون در سطح‌ شهر آمبولانس کم داریم یا وقتی باشد هم نه دستگاه شوک دارد و نه برانکارد. یک ماشین مثل وانت است مثل سمند و پرشیای من که کنار زمین است و با آن هیچ فرقی ندارد!

‌بعد چطور ناظر بازی اجازه برگزاری بازی می‌دهد؟

خب چی کار کنیم؟ این شهر همه فوتبالی هستند و پیشکسوتان و تیم‌ها فشار می‌آورند. بازی‌ها را تعطیل کنیم جوانان بروند قلیان بکشند؟

‌خیر! منظور حرف ما چیز دیگری است.

شما وقتی می‌گویید یعنی تعطیل کنیم دیگر!

‌این جزو قانون است که تا آمبولانس کنار زمین نیست نباید اجازه بازی داد.

وقتی نیست تعطیل کنیم؟ مدرسه‌ها هم خیلی جا نداریم، تعطیلش می‌کنند؟ در اتوبان‌ها هم تصادف می‌شود، اتوبان‌ها را می‌بندند؟ نمی‌بندند که!

‌الان دارید از عملکرد خودتان دفاع می‌کنید؟

ما ایرانی‌ها با توجه به شرایط‌مان کارمان را انجام می‌دهیم. فوتبال از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند و من نمی‌توانم تعطیلش کنم، چون جوانان ما هرز می‌روند و خلافکار می‌شوند. به خصوص در اینجا که نقطه صفر مرزی است. شرایط اینجا را می‌دانید؟

خدای نکرده اگر برای این بنده خدا اتفاق بدتری پیش بیاید یقه کی را باید گرفت؟

یقه‌گیری ندارد، از پدرش بالاتر که نیست! پدرش می‌گوید فوتبال است و شرایط آبادان همین است! اگر این اتفاق برای پسر من رخ دهد یعنی فوتبال را تعطیل کنیم؟

‌نمی‌گوییم تعطیل کنید، اما با این وضعیت یعنی ارزش فوتبال بیشتر از جان یک آدم است؟

اگر این‌طور است همه جا را تعطیل کنید! در خیابان راه نروید، چون ممکن است ماشین به شما برخورد کند‌! مگر واجب است که برویم خیابان؟! این نظر غلط است! ما باید شرایطی فراهم کنیم تا آسیب‌ها کمتر شود!

‌خب ۱۲ سال است که شما رییس هیات هستید شرایط چه تغییری کرده؟

تغییر کجا شده که در کار ما باشد! شما بیا شهر ما را از نزدیک ببین! مگر فاضلاب و آب ما درست شده؟! چی ما درست شده که فوتبال ما درست شود؟ تیم لیگ برتری ما که صنعت نفت است هر سال دست و پا می‌زند و هر سال با جان و دل کار می‌کند که این تیم نیفتد. بحث دارا و ندار است!

‌هر سوالی که پرسیده می‌شود جواب دیگری می‌گیریم، بگذریم! از مسوولان استانی چه خبر؟ پیگیر سلامتی این بچه هستند؟

وقتی این اتفاق افتاد همه پای کار بودند از نماینده تا مسوول! همه می‌آیند و الان در بیمارستان سر می‌زنند و کاری از دست‌شان بر بیاید، انجام می‌دهند!

‌اما این مسوولان چرا برای تهیه نور زمین همکاری نکردند؟

اگر می‌شد که خیلی خوب است و برای ما راحت‌تر است. ما سال‌های سال است این درخواست را داده بودیم. تازه رییس هیات فوتبال آبادان شده بودم پرسیدند آرزویت چیست؟ گفتم هیات فوتبال آبادان صاحب زمین شود، اما هنوز بعد از ۱۲ سال زمین نداریم! به عالم و آدم هم گفتیم! باید در کتاب گینس ثبت کنند شهری که صاحب فوتبال است و قدمت اینچنینی دارد و پالایشگاه و گمرک و پتروشیمی دارد و منطقه آزاد است، اما هیات فوتبالش هنوز زمین ‌ندارد. چرا راه دور می‌رویم؟ لیگ برتر ما، فردا یا پس فردا آقای سهیل مهدی قرار است بیاید تا ببیند شرایط برای میزبانی صنعت نفت خوب است یا نه.

‌اما قبول کنید برای برگزاری بازی‌ها باید سلامتی بازیکنان را مدنظر قرار داد وگرنه که بازی‌ها را تعطیل کنید تا سلامتی بقیه به خطر نیفتد، چون شما مسوول هیات فوتبال هستید و شما باید پاسخگو باشید.

بله‌، اما واقعیت را بگویم یا باید تعطیل شود یا همین شرایط است! غیرممکن است با این میزان علاقه مردم بازی‌ها تعطیل شود.

‌حالا بعد از این اتفاق چه تصمیمی دارید؟

بازی‌ها را تعطیل کردیم تا وضعیت مشخص شود. به استان هم گفتم فقط بازی را در زمستان برگزار می‌کنم تا برج یک. بقیه ماه‌ها نمی‌شود زودتر از ساعت ۸ شب بازی کرد.

‌خوشحالم که متوجه‌ منظورم شدید! امیدواریم با توجه و سرمایه‌گذاری بیشتر در حق جوانان مستعد آبادانی هم اجحاف نشود.

من گفتم که یک زمین در اختیارم بگذارید دو یا سه سال دیگر در تمام‌پایه‌های تیم ملی پنج بازیکن بدهم.

‌نکته ‌ضروری دیگر‌ حضور پزشک ‌در کنار زمین است که انتظار می‌رود این را هم جدی بگیرید.

ما پزشک‌یار داریم ‌و تیم‌ها مکلف هستند که داشته باشند و دارند. سر این بازی هم بوده اما تیم کیانوش پزشک‌یار نداشته حتی تیم‌ مقابل هم‌ داشته.

‌حرف پایانی؟

مشکلات فوتبال ما زیاد است اگر قرار است پیگیر باشید، ‌بهتر است به‌ بحث‌ حق پخش پرداخته شود! این پول پرداخته شود امکانات هم می‌آید!

‌تمام حرف ما این بود امکانات را شما باید با رایزنی‌ها یا به هر طریق دیگری فراهم‌ کنید، چون جان آدمی ارزشش با فوتبال و هیچ چیزی قابل قیاس نیست.

این را شما می‌گویید! در آبادان ‌همه عشق‌شان‌ فوتبال است. بیا از نزدیک ببین! پارسال صنعت نفت نیفتاد تمام شهر جشن بود و از بس که ترافیک بود نمی‌شد با ماشین عبور و مرور کرد! این شهر این‌طور است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها