کد خبر: 630892
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۴ ۱۹:۵۰:۱۱
| |

چمدانتان را برای سفر به اولسبلنگاه ببندید

می‌خواهیم این بار با شما هم‌سفر شویم و چمدان خود را برای سفر به بهشتی در ارتفاعات گیلان ببندیم. شما در ماسال می‌توانید نقاط گردشگری بسیار متمایزی را شاهد باشید که یکی از این زیبایی‌ها قطع به‌یقین اولسبلنگاه است که رؤیایی‌ترین مسافرت شمارا رقم می‌زند. قرار است با شما به گردشگری بر روی زیباترین نقطه زمین بپردازیم.

چمدانتان را برای سفر به اولسبلنگاه ببندید
کد خبر: 630892
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۴ ۱۹:۵۰:۱۱

بکرترین و منحصربه‌فردترین ییلاق ایران مکان نابی که شاید تنها یک‌بار در تمام طول عمر خود تجربه دیدن آن را داشته باشید. شهری که در دل ابرها نشسته است و در قلب مه پنهان‌شده است تا میزبان شما باشد. روستای اولسبلنگاه همین مکان گمشده است که خاص‌ترین گردشگری را با خانه‌های چوبی و رسم و رسومات محلی‌اش برای شما به نمایش خواهد گذاشت. برای آشنایی بیشتر با این خطه جغرافیایی در ایران در ادامه ما را همراهی کنید.

اجاره کلبه در اولسبلنگاه

شما برای اینکه بتوانید در اولسبلنگاه اقامت داشته باشید بهتر است برای اجاره کلبه در اولسبلنگاه منطقه اقدام کنید. این سفر تقریباً یک گردشگری در طبیعت است و به‌جای اتراق در چادر شرایط برای اقامت شما در کلبه‌های که بومی که بناکرده‌اند به بهترین شکل ممکن فراهم‌شده است. معرفی مکان‌های گردشگری آن هم با ما است که در ادامه آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

images_1693894370_64f6c6e2c098c

 

ییلاق اولسبلنگاه

اولین گزینه‌ای که برای این گردشگری برای شما مهیا شده است تماشای دریایی از مه است که در مرتفع‌ترین روستای شمالی در پیش روی شما قرار داده‌شده است. بدون تردید تماشای ییلاق اولسبلنگاه از زیباترین بخش‌های سفر شما به این منطقه گردشگری پرطرفدار خواهد بود. تصور کنید رودخانه‌ای از نیمه جاده در حال عبور است و شما در کناره دیگر جاده کلبه‌های چوبی که در نزدیک یکدیگر بناشده‌اند را می‌توانید مشاهده کنید. اگر این رؤیا نیست پس چیست؟

آبشار وزن

شما در کنار قدم زدن در دشت و ییلاق اولسبلنگاه می‌توانید بعد از اجاره کلبه در اولسبلنگاه به اتراق کردن بساط غذای خود در کنار آبشارهای این منطقه هم بپردازید. آبشار وزن در مسیر جاده قدیم گنجار به امامزاده اسحاق و در دل کوه‌های شاندرمن و کنار رودخانه مرغک قرار دارد. با یک آدرس سرراست و گرفتن نشانی از سمت محلی‌ها در کوتاه‌ترین زمان می‌توانید خود را به این منطقه زیبا برسانید. ازآنجایی‌که در اطراف آبشار با درختان بلند توسکا پوشیده شده است آب‌وهوای بسیار منحصربه‌فردی را در طول روز تجربه خواهید کرد.

باغ پرندگان ماسال

شما با طبیعت‌گردی در اطراف روستا می‌توانید به تماشای مکان‌های ویژه‌ای بعد از روستای اولسبلنگاه بپردازید. کافی است اجاره کلبه در اولسبلنگاه را در قدم اول دنبال کنید و بعد هرروز با خیال راحت به این طبیعت کردی خاص خود بپردازید. به‌عنوان‌مثال برای بازدید از باغ پرندگان ماسال که در ۱۴ کیلومتری روستا واقع‌شده است به‌راحتی می‌توانید به‌جایی متفاوت‌تر از روستا سری بزنید. شکوفه‌های میوه در فصل بهار، باغ‌های میوه در فصل تابستان و خزان برگ‌ریزان در فصل پاییز در این باغ زیبا چشم‌انتظار شما است.

 

images_1693894370_64f6c6e2c52e4

چه زمانی به روستای اولسبلنگاه سفر کنیم؟

همه شما به‌خوبی مطلع هستید که بهترین زمان برای اجاره کلبه در اولسبلنگاه زمانی است که هوا به‌قدر کافی گرم باشد. چون این روستا در ارتفاعات واقع‌شده است و نسبت به سایر شهرها و روستاهای شمالی سردتر است. حتی شما با سفر در فصل تابستان شاهد آب‌وهوای معتدلی در طول روز هستید و شب‌ها هوای سردتری را تجربه خواهید کرد. بر همین اساس بهتری زمان برای این مسافرت از اوایل بهار تا اواسط پاییز است چراکه فصل زمستان برای این مسافرت خیلی برای شما خوشایند نیست و سرمای هوا قطعاً شمارا آزار می‌دهد. البته اگر اهل طبیعت‌گردی باشید با تجهیز کردن خودرو خود و اجاره کلبه می‌توانید تجربه متفاوتی را از یک محیط آرام و دنج در این منطقه داشته باشید. لباس گرم فراموش نشود که تنها دلیل برای صرف‌نظر کردن از مسافرت به این منطقه در فصل زمستان سرد شدن هوا است.

چرا باید به روستای اولسبلنگاه باید رفت؟

شاید از خود بپرسید که چه زیبایی‌های در اولسبلنگاه برای شما فراهم‌شده است که این‌همه مسافرت به این خطه مرزی در ایران را به شما توصیه می‌کنیم. ماجراجویی و گشت‌وگذار در طبیعت بکر از اصلی‌ترین دلایل ما برای این مسافرت است. در کنار آن می‌توانیم بگویم چشم شما به تماشای زیباترین جلوه‌های طبیعت می‌پردازد که یکی از آن ها تماشای اقیانوس ابر اولسبلنگاه است. در این میان می‌توانیم به تماشای غروب خیال‌انگیز و رؤیایی در ارتفاعات اولسبلنگاه اشاره داشته باشیم که برای عشاق بهترین خاطره را به ثبت می‌رساند. برای عکاس‌ها این محیط سوژه‌های عالی برای عکاسی در طبیعت محسوب می‌شود. ورزشکاران می‌توانند تجربه اسب‌سواری را داشته باشند و عاشقان محیط‌زیست تجربه اقامتی خاطره‌انگیز و متفاوت با اجاره کلبه چوبی در اولسبلنگاه ماسال را در پیش روی خود خواهند داشت. کمپینگ در طبیعت و شب‌مانی بر بلندای ماسال، هم‌صحبتی با بومی‌های اولسبلنگاه، خوردن خوراکی‌ها و غذاهای شمالی از مهم‌ترین دلایل ما برای تجربه این سفر به‌یادماندنی برای شما است.

کلام آخر در مورد سفر به روستای اولسبلنگاه

همه ما هدفمان از گردشگری در ایران این است که به یک منطقه بکر و دست‌نخورده برای طبیعت‌گردی دست پیدا کنیم. در ماسال این روزها شاهد مناطق منحصربه‌فردی هستید که نمونه آن را هیچ‌وقت در زندگی خود به چشم ندیده‌اید. روستای دل‌فریب اولسبلنگاه با آب‌وهوای بکری که برای شما فراهم کرده است سبب می‌شود تا شما خاص‌ترین تفریح عمرتان را در کنار خانواده در این منطقه گردشگری تجربه کنید. آداب‌ورسوم مردم محلی، غذاهای سنتی، اقامت در خانه‌های بومی، بافت روستایی و روستاگردی از مهم‌ترین دلایلی است که ما به شما توصیه می‌کنیم این سفر را در لیست اولویت‌های خود برای گردشگری قرار دهید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها