کد خبر: 604253
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۸ ۱۵:۱۹:۳۱
| |

به این شهرها حتما با قطار سفر کنید

شما می‌توانید به سادگی با هواپیما به تمام شهرها سفر کنید، اما این‌گونه ممکن است مناظر زیبای زیادی را از دست بدهید.

به این شهرها حتما با قطار سفر کنید
کد خبر: 604253
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۸ ۱۵:۱۹:۳۱

شهرهایی هستند که مسیر رسیدن به آن‌ها خودش بخشی از گشت و گذار سفر است و توصیه می‌کنیم به این شهرها حتما با قطار سفر کنید. همچنین لازم به ذکر است که معمولا ارزانترین بلیط هواپیما هم گرانتر از بلیط قطار است. پس در ادامه با ما همراه باشید تا با شهرهایی که سفر ریلی خاطره‌انگیزی را برای شما رقم می‌زنند بیشتر آشنا شویم.

رشت

سفر با قطار به رشت بسیار دیدنی و لذت‌بخش است. در این مسیر شما از میان رشته کوه‌های البرز و جنگل‌های سرسبز شمال ایران عبور می‌کنید. اگر از تهران راهی رشت باشید، قطار از ایستگاه مرکزی تهران حرکت می‌کند. به محض این که قطار راه می‌افتد، خود را در محاصره مناظر کوهستانی خیره‌کننده و جنگل‌های سرسبز می‌بینید. گاه گاه روستاها و شهرهای کوچک در طول راه نیز توجه‌ها را به خود جلب می‌کنند. این سفر بسته به نوع قطاری که انتخاب می‌کنید و تعداد توقف در طول مسیر، حدود 4 تا 5 ساعت طول می‌کشد. پس از رسیدن به رشت، شهری شلوغ با میراث فرهنگی غنی و جاذبه‌‌های فراوان را خواهید دید. از ویژگی‌های برجسته رشت می‌توان به بازار تاریخی آن اشاره کرد که قدمت آن به قرن هفدهم بازمی‌گردد و دارای طیف گسترده‌ای از صنایع دستی سنتی، منسوجات و غذاهای محلی است. همچنین می‌توانید در موزه‌ها، پارک‌ها و مساجد متعدد شهر بگردید یا در امتداد خط ساحلی دریای خزر که فقط در فاصله کمی از مرکز شهر است، قدم بزنید. سفر با قطار به رشت راهی عالی برای لمس زیبایی طبیعی و غنای فرهنگی شمال کشور است و آن را به شدت توصیه می‌کنیم. می‌توانید همین حالا با رزرو بلیط قطار راهی سفر شوید.

 

bb

بندرعباس

سفر به بندرعباس با قطار، راهی عالی برای تماشا و کشف سواحل جنوبی و زیبایی‌های طبیعی خیره کننده این منطقه است. سفر به بندرعباس با قطار معمولا از تهران آغاز می‌شود. شما باید رزرو بلیط قطار بندرعباس را از قبل انجام دهید و زودتر به ایستگاه برسید تا مراحل امنیتی را طی کنید. مسیر تهران تا بندرعباس با قطار حدود 20 ساعت طول می‌کشد و مسافتی در حدود 1200 کیلومتر را طی می‌کند. قطار معمولاً از مرکز ایران عبور می‌کند و قبل از رسیدن به ساحل جنوبی از شهرهایی مانند قم، اصفهان و یزد عبور می‌کند. در طول مسیر از ناهمواری رشته کوه‌های زاگرس و کویرهای وسیع مرکز ایران عبور خواهید کرد.

پس از رسیدن به بندرعباس با مناظر زیبای خلیج فارس روبه‌رو خواهید شد. این شهر یک شهر بندری شلوغ است که نگاهی اجمالی به شیوه زندگی سنتی مردم محلی دارد. می‌توانید بازارهای پر جنب و جوش را بگردید، از دیدنی‌های تاریخی بازدید کنید یا به سادگی در سواحل استراحت کنید و از آب و هوای گرم لذت ببرید. قطار معمولا در طول مسیر چندین توقف دارد و به شما فرصت می‌دهد تا استراحت کنید، غذا و نوشیدنی بخرید با سایر مسافران تعامل داشته باشید. اکثر قطارها دارای صندلی راحت و تهویه مطبوع هستند تا سفر شما راحت‌تر شود. با ورود به بندرعباس، قطار در ایستگاه مرکزی در قلب شهر توقف خواهد کرد. از آنجا می‌توانید با تاکسی، اتوبوس یا پیاده روی به مقصد نهایی خود در بندرعباس بروید. می‌توانید رزرو هتل را هم از قبل انجام دهید تا به محض رسیدن، محل اقامت شما آماده باشد.

تبریز

قطار تبریز معمولا از منطقه شمال غرب کشور عبور می‌کند و قبل از رسیدن به تبریز از شهرستان‌هایی مانند زنجان و میانه عبور می‌کند. در طول مسیر از میان کوه‌های دیدنی البرز و دره‌های سرسبز منطقه عبور خواهید کرد. تبریز یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران و دارای میراث فرهنگی غنی است که قدمت آن به دوران باستان بازمی‌گردد. می‌توانید در بازار تاریخی تبریز گشت و گذار کنید، از مسجد کبود دیدن کرده یا معماری خیره کننده بازار تبریز را که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، تحسین کنید. اگر با تورهای مسافرتی همراه شوید، می‌توانید سفر بسیار لذت‌بخش و بابرنامه‌ای داشته باشید. یا مثلا اگر ساکن مشهد هستید می توانید با بلیط قطار مشهد تبریز به این شهر سفر کنید و از جاذبه های آن دیدن کنید.

cc

 
   

استانبول

شاید برایتان جالب باشد بدانید که سفر ریلی فقط مخصوص مقاصد داخلی نیست! سفر با قطار از ایران به استانبول یک تجربه طولانی اما پربار است، زیرا شما را در دل برخی از خیره‌کننده‌ترین مناظر ایران و ترکیه می‌برد. بهتر است خرید بلیط قطار را از چند هفته قبل انجام داده و به موقع در ایستگاه حاضر شوید. سفر با قطار از تهران به استانبول تقریباً سه روز طول می‌کشد و مسافتی در حدود 4400 کیلومتر را طی می‌کند.

این قطار معمولاً از منطقه شمال غرب ایران عبور می‌کند و از مرز رازی-کاپیکوی وارد ترکیه می‌شود. در طول مسیر از مناطقی از جمله رشته کوه‌های البرز، دریاچه ارومیه و تپه‌های غلتان آذربایجان شرقی عبور خواهید کرد. هنگامی که از مرز ترکیه عبور می‌کنید، قطار از منطقه شرقی ترکیه به مسیر خود ادامه می‌دهد و قبل از رسیدن به استانبول از شهرها و روستاهای زیادی می‌گذرد. اکثر قطارهای این مسیر دارای کوپه‌های اختصاصی هستند که در طول شبانه روز یک مکان راحت برای خوابیدن به شما ارائه می‌دهند.

پس از ورود به استانبول، قطار در ایستگاه Halkali در سمت اروپایی شهر توقف خواهد کرد. از آنجا می‌توانید با تاکسی، اتوبوس یا مترو به مقصد نهایی خود در استانبول بروید. به طور کلی، سفر با قطار از ایران به استانبول یک تجربه بی‌نظیر و به یاد ماندنی است که مناظر خیره‌کننده، اقامتگاه راحت و فرصتی برای ملاقات با مسافرانی از سراسر جهان را ارائه می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر، راهنمای سفر به استانبول را از دست ندهید.

البته از زمان شیوع کرونا، سفر ریلی به بیرون از ایران متوقف شده است و هنوز مسئولان دو کشور، اقدام به بازگشایی این مسیر زیبای ریلی نکرده‌اند.

تفلیس

تفلیس یکی دیگر از مقاصد خارجی‌ست که می‌توانید با قطار به آن سفر کنید. برای سفر به تفلیس می‌توانید گزینه سفر ریلی را انتخاب کرده و از مناظر زیبای بین راه بهره‌مند شوید. بهتر است خرید اینترنتی بلیط قطار را به موقع انجام دهید تا بلیط را از دست ندهید. سفر با قطار از تهران به تفلیس تقریبا دو روز طول می‌کشد و مسافتی در حدود 1600 کیلومتر را طی می‌کند.

قطار معمولاً از منطقه شمال غرب ایران عبور می‌کند و از شهرهایی مانند تبریز می‌گذرد و سپس از طریق شهر مرزی مرابدا به گرجستان می‌رسد. به محض عبور از مرز به داخل گرجستان، قطار از حومه‌های دیدنی به مسیرش ادامه می‌دهد و قبل از رسیدن به تفلیس از برخی روستاها می‌گذرد. سفر از طریق گرجستان به تهران نیز به همان اندازه زیبا است. این سفر با عبور قطار از میان کوه‌های قفقاز و دره‌های سرسبز شرق گرجستان همراه است.

 

dd

پس از ورود به تفلیس، قطار در ایستگاه مرکزی در قلب شهر توقف خواهد کرد. از آنجا می‌توانید با تاکسی، اتوبوس، شاتل یا مترو به هتل بروید. بهتر است رزرو هتل خارجی را پیش از سفر انجام دهید تا خیالتان از اقامت راحت باشد. همچنین انواع تورهای لحظه آخری وجود دارند که تمام ملزومات سفر را تدارک دیده‌اند. کافی‌ست برنامه‌ای انعطاف‌پذیر داشته باشید تا بتوانید با این تورها همراه شوید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها