چگونه هزینه‌های سفر را کاهش دهیم؟

در هنگام سفر رفتن پول و زمان دو مورد مهم هستند و شما در هنگام تصمیم برای سفر باید بودجه‌تان را مشخص کنید و با برنامه‌ریزی کامل، بدون ولخرجی و با حساب‌وکتاب خوب و دقیق سفری مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنید.

چگونه هزینه‌های سفر را کاهش دهیم؟
کد خبر: 613013
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۵ ۱۷:۴۴:۰۹

 شاید در نگاه اول فکر کنید هدف از صرفه‌جویی یعنی محدود کردن خودتان و لذت نبردن از شهر مقصد، اما درواقع از اهداف صرفه‌جویی در هزینه سفر می‌توان به نوع بلیط، محل اقامت، خوراک، خرید و تفریح اشاره کرد. ما نیز در این متن قصد داریم چندین راهکار برای کاهش هزینه‌های سفر  رابیان کنیم تا با به‌کارگیری این روش‌ها بتوانید در هزینه‌هایتان مدیریت کنید، امیدواریم برایتان مفید باشند.

انتخاب وسیله نقلیه و شهر مناسب برای سفر

اولین گام هنگام تصمیم برای سفر انتخاب وسایل نقلیه است، بنابراین در میان چندین وسیله نقلیه در کشور ما می‌توان به قطار اشاره کرد که بلیط آن نسبت به بلیط هواپیما ارزان بوده و در مقابل ماشین شخصی نیز هم ایمن بوده و هم خرج کمتری دارد. علاوه بر این‌ها، در هنگام سفر با قطار می‌توانید از امکانات خوب آن بهره‌مند شوید. البته لازم به ذکر است اگر مسیرتان طولانی باشد، هواپیما برایتان گزینه خوبی خواهد بود تا در زمان صرفه‌جویی کرده و سفر آسانی داشته باشید. یکی دیگر از روش‌های کاهش هزینه سفر  انتخاب مقصد ارزان است، زیرا شهرهای مشهور و پرطرفدار معمولاً گران‌تر از سایر شهرها هستند. اگر به دنبال سفر ارزان هستید، بهتر است به فکر شهرهای دیگر باشید و برای تنوع و حس و حالتان می‌توانید از شهرهای دیگر بازدید کنید.

خرید بلیط در زمان و قیمت مناسب

پس از انتخاب وسیله نقلیه نوبت خرید بلیط فرامی‌رسد؛ بهتر است قبل از خرید بلیط، چندین سایت را چک کنید و خرید بلیط به صورت یک‌طرفه یا دوطرفه را بررسی کنید، سپس با توجه به اینکه کدام گزینه برایتان باصرفه‌تر است، آن بلیط را رزرو کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود که خرید بلیط خود را زودتر انجام دهید، زیرا هرچه به تاریخ سفرتان نزدیک می‌شوید، بلیط گران‌تر خواهد شد. لازم به ذکر است که در زمان‌های اوج مسافرت تمامی بلیط‌ها گران‌تر می‌شوند، بنابراین اگر قصد سفر و تفریح با اندک هزینه را دارید، بهتر است در زمان‌هایی اقدام به سفر کنید که تعطیل رسمی یا مناسبت خاصی نباشد و همین مورد در هزینه سفرتان صرفه‌جویی خواهد کرد. همچنین روش دیگر برای کم کردن هزینه سفر، استفاده از تور سفرمارکت است که شامل بلیط، محل اقامت و غذای مسافران می شود و نسبت به هزینه‌های جداگانه هریک از این موارد مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. بهترین زمان برای سفر ارزان نیز وسط هفته‌ها و روزهایی است که بدون مناسبت خاصی هستند.

باروبندیل کم همراه خود ببرید

همان‌طور که می‌دانید در هنگام سفر جمع‌کردن وسایل یکی از سخت‌های کارها به شمار می‌رود، زیرا وسایلی را همراه خودتان می‌برید که اصلاً لازمتان نخواهند شد و فقط چمدانتان را سنگین می‌کنید، بنابراین بهتر است فقط وسایل ضروری را به همراه داشته باشید. همچنین در هنگام سوارشدن یا پیاده شدن از وسیله نقلیه هرچه بارتان سبک‌تر باشد، هم نیازی به پرداخت جریمه اضافه‌بار نخواهید داشت و هم اینکه دیگر نیازی به معطل شدن در قسمت بار نخواهد بود. مورد دیگر هم اینکه در شهر مقصد نیز نیازی به تاکسی دربست برای حمل وسایلتان نیست و خودتان به راحتی می‌توانید حمل کنید.

2

همراه داشتن خوراکی‌های موردنیاز

در حین سفر ممکن است برخی از خوراکی‌ها مانند غذاهای آماده و کنسروی را خریداری کنید که در منزلتان از آن وسیله داشته باشید، بنابراین با دقت و برنامه‌ریزی کامل هر آنچه موردپسندتان است را همراه خود بردارید تا هزینه‌تان در شهر مقصد کمتر شود، زیرا غذاهای کنسروی در طول سفر خوب و بهداشتی بوده و استفاده از آن‌ها نیز آسان است. همچنین در شهر مقصد می‌توانید غذاهای خیابانی یا رستوران‌های محلی را امتحان کنید، این غذاها نسبت به غذاهای رستوران‌ها ارزان‌تر هستند. مطمئن باشید با کنترل هزینه غذا در هر سفر خودتان متوجه صرفه‌جویی در کل هزینه‌ها خواهید شد، زیرا غذا خوردن در رستوران‌های گران‌قیمت شامل هزینه بالایی است.

رزرو هتل یا هتل آپارتمان مجهز به آشپزخانه

در هنگام تصمیم برای رزرو محل اقامت برای کاهش هزینه‌ها بهتر است از هتل‌هایی با ستاره پایین‌تر، هتل آپارتمان یا اقامتگاه اقدام کنید. همچنین محلی را رزرو کنید که آشپزخانه داشته باشد، زیرا در این صورت به راحتی می‌توانید هر زمان که دوست داشته باشید در آشپزخانه غذا بپزید و نیازی به تهیه غذا از بیرون و رستوران نخواهید داشت. با این کار می‌توانید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده و با کمترین هزینه غذای موردعلاقه‌تان را نوش جان کنید. همچنین با سفرهای گروهی می‌توانید هزینه‌های سفرتان مدیریت کنید، به‌طوری‌که در چنین سفرهایی هزینه‌های محل اقامت، خوردوخوراک تقسیم می‌شوند. اگر به شهری سفر می‌کنید که دوست و آشنا دارید، بجای اقامت در هتل می‌توانید به منزل آن‌ها بروید و همین مورد کمک زیادی در هزینه‌ها دارد.

از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید

در هر سفر، بیشتر اوقاتتان در گشت‌وگذار سپری می‌شود که برای رفتن به هریک از این مکان‌ها باید هزینه زیادی برای تاکسی‌های دربستی پرداخت کنید. بنابراین پیشنهاد می‌شود قبل از سفرتان در رابطه با وسایل حمل‌ونقل عمومی شهر مقصد تحقیق کنید، زیرا برای گشت‌وگذار و بازدید از جاهای دیدنی در شهر مقصد بهتر است از مترو یا بی آر تی استفاده کنید، چون تاکسی‌های شهری یا تاکسی‌های اینترنتی هزینه بالایی برایتان خواهند داشت.

3

بازدید از مکان‌های تفریحی رایگان

با اینکه در تمامی شهرها چندین جای دیدنی و تاریخی وجود دارند که بازدید از آن‌ها به گردشگران توصیه می‌شود، اما پیشنهاد ما این است از جاهایی بازدید کنید که ورودی رایگان دارند یا اینکه در مقابل سایر جاهای تفریحی ارزان‌تر هستند. بهتر است برای شناختن چنین مکان‌هایی قبل از آغاز سفرتان در اینترنت و سایت‌های معتبر جستجو کنید. همچنین با طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی یا رفتن به دریا و فضای سبز نسبت به شهری که می‌روید، در کاهش هزینه‌هایتان قدم مثبتی بر‌دارید.

خرید از مکان‌های مقرون‌به‌صرفه

در هریک از شهرها، محل‌های گران‌قیمت و ارزان‌قیمت وجود دارند که بهتر است در شهر مقصد به دنبال محلی با قیمت مناسب برای خرید بروید. همچنین بهتر است به فروشگاه‌هایی سر بزنید که تخفیف داشته باشند یا اینکه امکان تخفیف گرفتن باشد و فروشنده اهل چانه زدن باشد. یکی دیگر از موارد نیز این است که نسبت به خرید وسایلی اقدام کنید که در شهر خودتان وجود ندارد، زیرا مطمئناً همان وسیله در شهر خودتان قیمتی ارزان‌تر خواهد داشت.

سخن آخر

در شرایط حاضر همگی از درآمدها و هزینه‌های زندگی مطلع هستیم و همین موارد سبب می‌شوند تا مردم از سفر کردن خودداری ‌کنند، اما با رعایت برخی نکات ساده و کاربردی می‌توانید سفری به‌یادماندنی و همراه با صرفه‌جویی را تجربه کنید. در این متن، هدفمان معرفی و پیشنهاد چندین گام برای داشتن سفری با هزینه کمتر است تا هم از سفرتان لذت ببرید و هم اینکه هزینه کمتری صرف کنید. البته که تمامی راهکارها به این متن خلاصه نمی‌شود، زیرا اگر اهل گردش و سفر باشید، در هر سفرتان تجربه‌ای در این رابطه کسب خواهید کرد ولی بااین‌حال تا حدودی می‌تواند برایتان مفید باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها