حسین شریعتمداری در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز:

سال آینده، بی‌حجاب در معابر نخواهید دید

حسین شریعتمداری به روزنامه فایننشال تایمز گفته‌است انقلاب زمانی تضعیف می شود که مردم دست از اسلام بردارند و این غیرممکن است.

سال آینده، بی‌حجاب در معابر نخواهید دید
کد خبر: 604257
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۸ ۱۵:۴۰:۲۳

روزنامه "فایننشال تایمز" در گزارشی اختصاصی از تهران وضعیت جامعه ایرانی را با وجود گذشت نزدیک به ۷ ماه از آغاز اعتراضات در پی مرگ مهسا امینی مورد بررسی قرار داده و در این راستا با تنی چند از صاحب نظران و تحلیلگران اصلاح طلب و اصولگرا به مصاحبه نشسته است.

به گزارش عصر ایران، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان، که سخنگوی اصولگرایان تندرو است، بین تشبیه «آشوبگران» به تروریست ها و توصیف معترضان به عنوان "جوانان گمراه" در نوسان است.

او از اینکه برخی از زنان حجاب را کنار می گذارند ناراضی است و می گوید: «این کار درستی نیست، آنها قانون را زیر پا می گذارند... به تدریج می‌توان آنها را از این موضوع آگاه کرد، اما راه مقابله با آنها دستگیری آنها نیست، بلکه افزایش آگاهی است... سال آینده، اگر به اینجا بیایید، این زنان بی حجاب در معابر را نخواهید دید."

او می افزاید: « انقلاب زمانی تضعیف می شود که مردم دست از اسلام بردارند و این غیرممکن است.»

شریعتمداری درباره راه حل اختلافات و امکان مصالحه بین معترضان و حامیان حکومت نیز معتقد است:" بحث و جدل بین دیدگاه های مختلف امری عادی است" اما با این تصور که امتیازات قابل توجهی به معترضان و سکولارها داده خواهد شد، مخالفت می‌کند.

او در این باره می گوید:" اگر باب گفتگو را ببندید، جمهوری اسلامی با مشکل مواجه می شود، اما آیا کسی [در نظام] از اعتراضات حمایت کرد؟ نه. خیلی طبیعی است که در یک خانواده اتفاقی بیفتد و شما سعی کنید بفهمید چه اتفاقی افتاده است. این بدان معنا نیست که ما بر سر اصول مصالحه کنیم."

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها