بهادری جهرمی، سخنگوی دولت:

وزیر اطلاعات گزارش پشت‌پرده حوادث اخیر کشور را ارائه کرد

سخنگوی دولت اعلام کرد که در جلسه امروز دولت وزیر اطلاعات گزارشی در خصوص پشت‌پرده اقداماتی که برای موج‌سواری بر اعتراضات داخلی و آشوب‌آفرینی انجام شده بود ارائه کردند.

وزیر اطلاعات گزارش پشت‌پرده حوادث اخیر کشور را ارائه کرد
کد خبر: 578625
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ۱۰:۵۴:۳۳

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات امروز هیئت وزیران اظهار کرد: امروز خبر رای اعتماد به وزیر کار اعلام شد که از مجلس برای حسن اعتماد تشکر می‌کنیم. آقای مرتضوی در کسوت قبلی هم با جدیت پیگیر اجرای مصوبات سفرهای استانی بودند و روحیه بسیار متواضع و فروتن و پاکدستی و حسن خلق ایشان زبانزد است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به محتوای جلسه امروز هیئت دولت افزود: امروز وزیر اطلاعات گزارشی در خصوص پشت‌پرده اقداماتی که برای موج‌سواری بر اعتراضات داخلی و آشوب‌آفرینی انجام شده بود ارائه کردند تا پیگیری حقوقی این تخلفات و جرایم متعدد که از سوی برخی مقامات خارجی برای حمایت از اینگونه اقدامات رخ داد و نیز تلاش‌هایی که از سوی برخی رسانه‌های خارج از کشور برای  آشوب‌آفرینی و آموزش‌هایی که در این زمینه داشتند، انجام شود.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به پرسشی درباره حواشی حضور دیروز وی در دانشگاه علامه طباطبائی، تصریح کرد: طبیعتاً حضور دولتمردان در مجموعه‌های مختلف مردمی به ویژه مجموعه‌های نخبگانی مورد تأکید مستمر رییس جمهوری و یکی از تکالیف دولت است هم برای پاسخگویی و هم ایجاد شفافیت به عموم مردم و به ویژه جامعه نخبگانی.

بهادری جهرمی یادآور شد: آقای رئیسی  امروز هم مجدداً تاکید داشتند که باید این حضور از میان هیئت دولت در بین مردم و جمع‌های نخبگانی ادامه یابد. همانطور که در سفرهای استانی هم همین روال بوده است. این رویه ثابت دولت است و یکی از شعارهای این دولت هم برداشتن دیوارها میان مردم و دولت است که سابقه خوبی از آن در یکسال گذشته وجود دارد.

بهادری جهرمی ادامه داد: زمان خروج من اصرار کردم که حتماً برویم و آنان را هم ببینیم. اتفاقاً برخی با این نظر مخالف بودند و مسیر عادی خروج ما هم با محل تجمع تداخل نداشت، اما من اصرار کردم که حتماً این عزیزان را هم ببینیم و چون سلیقه‌شان با ما متفاوت است از پاسخگویی به آنان صرف نظر نکنیم.

وی افزود: من  در جمع آنان حاضر شدم و اعلام کردم که هر کس سوال و مسئله‌ای دارد در خدمتشان خواهم بود و برخی از آنان سوال‌هایی را مطرح کردند و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه هم در میان آنان بودم و پاسخ‌هایی در حد توان به آن ارائه کردم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: من به همان عزیزان هم پیشنهاد دادم که کاش شما هم همان روش حضور در جلسه را انتخاب می‌کردید تا در یک محیط آرام‌تر بتوان مذاکره داشت؛ چراکه خود آن عزیزانی که پرسش داشتند هم از صدای برخی دیگر که بعضاً شعار می‌دادند اذیت می‌شدند.

بهادری جهرمی گفت: در همان‌جا هم اعلام کردیم که هر جلسه‌ای برای پرسش و پاسخ چه در این دانشگاه و چه دانشگاه‌های دیگر برگزار شود، ما آمادگی داریم و هیچ خط قرمزی در سوال پرسیدن دانشجویان نداریم.

وی یادآور شد: اینکه برخی از رسانه‌ها عادت کردند که به روایات دروغین و قلب واقعیت، شکل دهند که امر تازه‌ای نیست. قطعاً این مسیر با سرعت و جدیت بیشتر ادامه خواهد داشت.

سخنگوی دولت همچنین اظهار کرد: وزیر ورزش در جلسه امروز هیات دولت خبر خوشی داد مبنی بر اینکه توافقی بین وزارت ورزش و آموزش و پرورش منعقد شده است که طبق آن تمامی قهرمانان ورزشی که هنوز خدمت سربازی انجام نداده‌اند بدون استثنا و بدون سقف می توانند در همان منطقه‌ای که فعالیت دارند به عنوان معلمان ورزشی و دبیران ورزشی دوره خدمت سربازی خودشان را طی کنند.

وی همچنین اعلام کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون خرید گندم از خارج از کشور به نسبت سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است که این یکی از نتیجه حمایت دولت از کشاورزان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها