محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح طلب:

اصلاح طلبان باید با دولت رئیسی همکاری دلسوزانه داشته باشند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اصلاح‌طلبان الان که در قدرت نیستند، خود را از صحنه کنار نکشند بلکه باید با دولت رئیسی همکاری دلسوزانه کنند.

اصلاح طلبان باید با دولت رئیسی همکاری دلسوزانه داشته باشند
کد خبر: 546005
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۷ ۰۷:۳۰:۰۲

محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه جریان اصلاحات در حال حاضر مسئولیتی در قوه مجریه و مقننه ندارد، اظهار کرد: این جریان باید از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشد و شرایط فعلی را نه به عنوان تهدید، بلکه به عنوان فرصت تلقی کند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اصلاحات باید در این دوره به بازسازی تشکیلاتی خود بپردازد و بررسی کند که چرا مردم از این جریان فاصله گرفته‌اند. در همه جای دنیا هم این کار مرسوم است که حزب شکست خورده در انتخابات دولت سایه را تشکیل داده و به نقد برنامه‌های حزب حاکم می‌پردازد، البته برنامه‌های خود را هم ارائه می کند و اینگونه نیست که در خانه بنشیند و منزوی شود.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب، جریان چپ و محافظه‌کار یا بعدا اصلاح طلبان و اصولگرایان به صورت متناوب قدرت را در اختیار داشته اند، تصریح کرد:اکنون که اصلاح طلبان در قدرت نیستند نباید مایوس شده و به انزوا بروند. شرایط اقتصادی و معیشتی مردم سخت است و هر روز مایحتاج مردم گران‌تر می‌شود و آنها انتظار دارند که اصلاح طلبان کنارشان باشند. دولت رئیسی هم در حل مشکلات اقتصادی هنوز موفق نشده است زیرا مسائل اقتصادی ایران به برجام و تجارت خارجی گره خورده است.

رهامی همچنین گفت: اصلاح طلبان نباید خود را منحصر در تهران کنند. تهران همه ایران نیست و رهبرای اصلاحات باید به کل کشور سفر کرده و پای حرف مردم بنشینند تا متوجه شوند که چرا مردم در انتخابات مجلس، شوراها و ریاست‌جمهوری به آنها اقبالی نشان ندادند.

وی تاکید کرد: اصلاح‌طلبان نباید خود را از صحنه کنار بکشند، بلکه باید با دولت رئیسی همکاری دلسوزانه کنند. به هر حال اگر رئیسی موفق شود، منافعش به همه مردم می رسد. دولت، دولت همه 85 میلیون ایرانی است نه فقط دولت اصولگرایان. اصلاح طلبان باید به دولت مشورت دهند و دولت هم باید از مشورت سایر جریان‌ها استقبال کند. اصلاح طلبان تا جایی که زمینه دارند باید به دولت مشورت بدهند.

این فعال سیاسی در پایان با بیان اینکه خبرهای خوبی از مجلس درباره ‌تصمیم‌گیری در زمینه مسائل معیشتی به گوش نمی‌رسد، گفت: مجلس تلاش کند که فشار کمتری به مردم بیاید. مجلس و دولت تلاش کنند با اتصال اقتصاد ایران به جامعه جهانی، فشارهای اقتصادی به مردم را کم کنند. اکنون انرژی روسیه در حال حذف از بازارهای جهانی است و فرصت خوبی است که ایران جایگزین شود در حالیکه اکنون عراق جایگاه دوم در صادرات در اوپک را بدست آورده است. ایران نباید جایگاه‌ خود را در اوپک از دست بدهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها