اسماعیل گرامی‌مقدم ، قائم مقام حزب اعتماد ملی:

جلسات شخصیت‌های اصلاح‌طلب و میانه‌‍رو علیه دولت نیست

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: قبول ندارم اگر امروز جلساتی برگزار می‌شود، ملاقاتی صورت می‌گیرد و شخصیت‌های برجسته اصلاح‌طلب و میانه‌‍رو دور هم جمع می‌شوند، برای چوب لای چرخ دولت گذاشتن است.

جلسات شخصیت‌های اصلاح‌طلب و میانه‌‍رو علیه دولت نیست
کد خبر: 536418
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۷ ۱۰:۳۳:۲۹

اسماعیل گرامی‌مقدم ، قائم مقام حزب اعتماد ملی درباره این‌که پس دیدارهای اخیر خاتمی، ناطق‌نوری، سیدحسن خمینی و روحانی و دیدارهای جداگانه روحانی و جهانگیری با خاتمی، ناطق، لاریجانی و باهنر جریانی در کشور مطرح می‌کند این جلسات را بانیان وضع موجود به راه انداخته‌اند تا با تشکیل اتاق‌های فکر، عملیات روانی علیه دولت سیزدهم به پا کنند تا به صحنه سیاسی بازگردند؛ در صورتی که حتی روحانی زمانی هم که رئیس.جمهور بود آنچنان از قدرت و اختیار برخوردار نبود چه برسد حالا که از قدرت کنار رفته است، گفت: این باور را قبول ندارم اگر جریانات سیاسی مخالف جریان حاکم بر دولت جلساتی را می‌گذارند و یا تشکیلاتی را راه‌اندازی می‌کنند در جهت زمین زدن دولت جدید است و قصد دارند چوب لای چرخ کابینه سیزدهم بگذارد، اصلا چنین چیزی قابل پذیرش نیست. 

به گزارش ایلنا، قائم مقام حزب اعتماد ملی تاکید کرد: جریان مقابل دولت؛ یعنی ما اصلاح‌طلبان در هر جایی که دولت نیاز به حمایت داشته باشد قطعا در آن مسیر حرکت می‌کنیم و حتما هم حمایت می‌کنیم اما قطعا در جاهایی که با دیدگاه جبهه اصلاحات مغایرت داشته و نقدی باشد آن را منصفانه و به دور از غرض‌ورزی عرضه می‌کنیم. 

وی ادامه داد: این را به هیچ عنوان قبول ندارم اگر امروز جلساتی برگزار می‌شود، ملاقاتی صورت می‌گیرد و شخصیت‌های برجسته اصلاح‌طلب و میانه‌رو دور هم جمع می‌شوند همان‌های هستند که بانیان وضع موجوداند؛ در صورتی که مگر خود آقای رئیسی، نمایندگان و وزرا خارج از این تعریفی که داریم، هستند؟ همه این اشخاص در کشور یا استاندار بوده‌اند، یا نماینده مجلس و یا فعال سیاسی، مگر آقای رئیسی رئیس قوه قضائیه نبودند؟ بنابراین بانیان وضع فعلی همه هستند و این را نمی‎‌شود بهانه‌ای برای تخریب افراد قرار داد. 

گرامی‌مقدم با بیان این‌که اگر عده‌ای امروز یک حرکت سیاسی یا یک جلسه و بیانیه را علیه دولت قلمداد می‌کنند تعریف درستی از شرایط ندارند، عنوان کرد: این اقدامات به نفع دولت نیست، بارها گفته‌ام یکی از وجوه تمایزهای دولت سیزدهم و شخص رئیسی این است که کمتر به گذشته پرداخته و حاشیه‌پردازی نکرده است و بیشتر تمایل دارد که کار خودش را انجام دهد و با همین فرمان جلو برود، اما بیان کردن این مسائل دولت را از هدفش دور می‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: اینکه بگوییم باعث و بانی وضعیت فعلی چه کسانی هستند و می‌خواهند چوب لای چرخ دولت بگذارند، بیشتر یک توهم و فرافکنی است و به دوستان توصیه می‌کنم در این وادی وارد نشوند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: نظام ما نظام جمهوری اسلامی ایران است. مردم رأی می‌دهند و انتخاب می‌کنند؛ یک دوره یک طیفی سر کار می‌آیند اگر مردم از آنها ناراضی باشند، طیف دیگری را بر سرکار می‌آوردند. 

وی گفت: کسانی که از ابتدای انقلاب تا امروز سرکار بودند؛ خوب یا بد، زشت یا زیبا، موفق یا ناموفق در وضعیت فعلی کشور پای‌شان گیر است، بنابراین دوستان از یک جلسه و نشست استفاده سیاسی نکنند، تمسک به رفتارهای غیراخلاقی نجویند و کلیت نظام را زیر سوال نبرند و بیشتر به مسئولیتی که مردم به آن‌ها واگذار کرده‌اند، برسند. 

گرامی‌مقدم تاکید کرد: رئیس دولت، وزرا و نمایندگان به وظایفی که به آن‌ها واگذار شده است، بپردازند. طبعاً جریان‌های سیاسی در چارچوب قانون اساسی کار خودشان را انجام می‌دهند. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها