کد خبر: 531890
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 22 دی 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه 22 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

حجم ویدیو: 4.42M | مدت زمان ویدیو: 00:02:06 دانلود ویدیو
کد خبر: 531890
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ۱۰:۳۰:۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه 22 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

تصمیم دولت ترامپ برای خروج از برجام نسنجیده بود

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، با انتقاد از تصمیم دولت قبلی آمریکا برای خروج از برجام گفته: عمیقا مایه تاسف است که به خاطر یک تصمیم نامعقول یا نسنجیده دولت قبلی، این دولت بدون برقرار بودن راستی آزمایی‌ها و پروتکل‌های نظارتیِ سرسختانه روی کار آمد. تصمیم دولت قبلی آمریکا برای خروج از برجام، مطمئناً نامعقول بود.

سفر زمینی همسایگان به ایران آزاد شد؟

بر اساس اعلام وزیر کشور، محدودیت سفر کشورهای همسایه به ایران حذف شد اما برخی کشورهای اروپایی مانند انگلستان و فرانسه همچنان با این محدودیت‌ها مواجه هستند. البته به گفته مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری هنوز این پروتکل‌ها به صورت رسمی ابلاغ نشده است.

از توضیحات دولت درباره حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی قانع نشدیم

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه، درباره حذف ارز ترجیحی از بودجه 1401 با اصرار دولت گفت: دولت در جلسه کمیسیون تلفیق رسماً اعلام کرد که ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی را در بودجه سال آینده نداریم و در لایحه تنها ارز با نرخ ETS خواهیم داشت. او تاکید کرد که نمایندگان از توضیحات دولت درباره راه‌های جبران تبعات حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی قانع نشده‌اند و قرار شده دولت مکتوبی در این باره به کمیسیون تلفیق ارائه دهد.

هنوز با توافق برای احیای برجام فاصله داریم

وزیر امور خارجه فرانسه درباره روند مذاکرات وین گفت: مذاکرات ادامه دارند. کند هستند، خیلی کند و این باعث ایجاد شکافی می‌شود که فرصت یافتن راهکاری در راستای منافع تمامی طرفین را به خطر می‌اندازد. هنوز از هر گونه توافقی برای احیای توافق هسته‌ای فاصله داریم.

کمیسیون تلفیق هفته‌ آینده وارد جزییات بودجه می‌شود

سیدنظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس، خبر داد که کمیسیون‌های تخصصی مجلس این هفته پیشنهادهای جدید را بررسی می‌کنند و کمیسیون تلفیق از هفته‌ آینده وارد بررسی جزییات لایحه بودجه می‌شود.

حادثه معدن در قم یک کشته به جا گذاشت

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم با اشاره به مسمومیت احتمالی با گاز مونوکسید کربن در یک معدن در روستای طینوج گفت: در این حادثه یک نفر کشته و پنج تَن نیز زخمی شدند.

حجم ویدیو: 4.42M | مدت زمان ویدیو: 00:02:06 دانلود ویدیو
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها