در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 21 دی 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه 21 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 531715
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۰:۴۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه 21 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

 

هشدار بروز پیک ششم کرونا در کشور

حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا، گفت: بسیاری از بیمارانی که اکنون بستری شدند و حتی در آی‌سی‌یو هستند، مبتلا به اومیکرون هستند. بنابراین نباید با ساده‌انگاری فکر کنیم اومیکرون فقط منجر به یک بیماری خفیف می‌شود. طبق گزارش‌ها تقریباً ۲۷ درصد از کل تست‌هایی که در هفته گذشته انجام شده، مربوط به اومیکرون بوده است. او تاکید کرده پیش‌بینی ما این است که طی چند هفته آینده احتمالاً با پیک اومیکرون مواجه باشیم، ‌بنابراین پیشنهاد کمیته علمی این است که برای بازگشایی‌ مدارس، دانشگاه‌ها و مجامع اعم از کنسرت و... حداقل تا چند هفته آینده، تعجیل نشود و بعد از این چند هفته شرایط را ارزیابی کنیم.

دیدار شرکای برجام با آمریکا بدون حضور ایران

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، از دیدار شرکای برجام با هیات مذاکره‌کننده آمریکا در وین، بدون حضور ایران خبر داد. او همچنین از دیدار  با رابرت مالی، مذاکره کننده ارشد آمریکا، خبر داد نوشت: گفت‌وگوی دوجانبه ما، با یکی بودن هدف هدایت می‌شود (که احیای برجام) و بسیار عمل‌گرایانه است.

توافق در مذاکرات برجامی وین امکان‌پذیر است

ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، با اشاره به این که احتمال رسیدن به راهکاری در وین برای احیای توافق هسته‌ای افزایش یافته است، تاکید کرد: تعیین ضرب‌الاجلی برای تصمیم‌گیری در این زمینه ضرورت ندارد. به گفته این دیپلمات ارشد روسی، «(احتمالاً) رویکرد گام به گام مبتنی بر عمل متقابل، برای رسیدن به هدف نهایی مورد استفاده قرار گیرد.»

امیرعبداللهیان: مذاکرات در مسیر درست قرار دارد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت: هنوز در مذاکرات وین شاهد ابتکارات جدید از سوی طرف‌های غربی نیستیم. به نظر نمی‌رسد آماده بازگشت سریع به تعهدات خود باشند لذا در این موضوع احساس می‌کنیم هنوز غربی‌ها تعلل می‌کنند. او افزود: مذاکرات در مسیر درست خودش قرار دارد و سهم آن به ابتکاراتی برمی‌گردد که ایران در میز مذاکره ارائه داده است. طبعاً آمریکایی‌ها تا این لحظه مانع شدند مبالغی که ما نزد بانک‌های کره جنوبی داریم به ایران برگردد.

رئیس پارلمان اتحادیه اروپا درگذشت

دیوید ساسولی، رئیس ایتالیایی پارلمان اروپا، که از دو هفته قبل به دلیل اختلال در سیستم ایمنی خود در بیمارستان بستری شده بود، در سن ۶۵ سالگی درگذشت.

راه‌حل وزیر کار برای حل مشکل سرخابی‌ها

عبدالملکی، وزیر کار، خبر داد: ماه گذشته در نامه‌ای به رئیس‌جمهور پیشنهاد دادم تا مدیریت سرخابی‌ها در قالب تعاونی به مردم واگذار شود؛ این نوع باشگاه‌داری در دو تیم بارسلونا و رئال مادرید تجربه شده و یک قاعده پذیرفته شده جهانی است. او گفته: این نامه از سوی دفتر رئیس‌جمهور به وزرای ورزش و اقتصاد ارجاع شده است. وزارت کار، تنها راه حل بحران سرخابی‌ها را واگذاری مدیریت آنها به خود مردم می‌داند.

عین‌اللهی: ۹۰ درصد مردم یک دوز واکسن کرونا زده‌اند

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، گفت: حدود ۹۰ درصد از جمعیت هدف، یک دوز و حدود ۷۹ درصد نیز دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. او همچنین افزود: تاکنون پنج مجموعه واکسن‌ساز در پلتفرم‌های مختلف اقدام به تولید واکسن کرونا با استفاده از دانشمندان ایرانی کرده‎اند.

دیدگاه تان را بنویسید