در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 14 دی 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه 14 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه 14 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

 

آتش‌سوزی در نمایشگاه خودروهای سنگین تبریز 3 کشته بر جا گذاشت

آتش‌سوزی در نمایشگاه خودروهای سنگین، روبه‌روی کبریت‌سازی در جاده تبریز-دیزل‌آباد سه کشته و هفت مصدوم بر جا گذاشت. سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی اعلام کرد: در این حادثه یک زن و ۲ کودک بر اثر شدت سوختگی جان باختند و ۷ نفر دچار سوختگی شدند. این حریق از ساعت ۲۰ سه‌شنبه‌شب شروع شد و ۵۰ کپسول گاز مایع منفجر شدند.

«قهرمان» فرهادی نامزد 2 جایزه شیکاگو شد

فیلم سینمایی «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی نامزد کسب دو جایزه از جوایز سالانه انجمن منتقدان مستقل شیکاگو شد.

ایرلاین‌ها: در افزایش قیمت بلیت مقصر نیستیم

در شرایطی که بر اساس قانون مصوب مجلس که از روز سه‌شنبه برای حمل‌ونقل هوایی هم اجرا شد، قیمت بلیت هواپیما دوباره چهار درصد افزایش یافت، شرکت‌های هواپیمایی معتقدند در این زمینه مقصر نیستند و از سوی دیگر سازمان هواپیمایی درصدد است به گونه‌ای اقدام کند تا این افزایش قیمت اعمال نشود.

تصویب تحقیق و تفحص از شرکت  آب و فاضلاب کشور

نمایندگان مجلس در نشست علنی روز چهارشنبه با تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور موافقت کردند. این تقاضای تحقیق و تفحص با ۱۴۳ رأی موافق، ۵۷ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از ۲۳۳ نماینده حاضر تصویب شد.

سیلاب فارس جان ۵ نفر را گرفت

خوبیار، معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر فارس، گفته: بر اثر وقوع سیل و آبگرفتگی شدید پنج نفر در شهرستان‌های لار، مهر و داراب جان باختند. تعداد ۵ مصدوم نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

خطر بالقوه گردش «اومیکرون» در کشور 

حمید سوری، اپیدمیولوژیست، با تاکید بر اینکه «برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که از غافلگیر شدن‌مان در برابر اومیکرون جلوگیری کند» گفته: وقوع خطر بسته به سرعت گردش ویروس در جامعه متفاوت است. هر چقدر واریانت اومیکرون گردش بیشتری داشته باشد تبعات و عوارض آن هم بیشتر است، اما چون ما اطلاعاتی نداریم خیلی نمی‌توانیم در مورد آن قضاوت کنیم مگر در جایی که میزان مراجعه به مراکز درمانی افزایش یابد.

آمریکا با لغو تحریم‌ها پیشگام احیای آن باشد

یک دیپلمات غربی به پایگاه خبری «پولتیکو» گفت از آنجا که آمریکا اقدام به خروج از توافق هسته‌ای کرد، باید پیشگام احیای این توافق باشد.

خودروسازان ضررشان را از جیب مصرف‌کننده جبران نکنند

بهزاد رحیمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه «بر اساس افزایش قیمت‌های دستمزد و مواد اولیه، سالی یک مرتبه افزایش قیمت برای خودروسازان قابل قبول است» تاکید کرد: راهکارهای زیادی برای جبران ضرر خودروسازان وجود دارد و خودروسازان فقط نباید این ضرر از جیب مصرف‌کنندگان جبران کنند، بلکه باید خودشان نیز گام‌هایی بردارند.

برف سنگین در واشنگتن، بایدن را در هواپیما حبس کرد

بارش برف سنگین و ناگهانی در واشنگتن دی‌سی، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا را در هواپیمای شخصی خود برای دقایقی حبس و نشست خبری سخنگوی کاخ سفید را لغو کرد.

دیدگاه تان را بنویسید