در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 18 دی 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 18دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 531004
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۰:۴۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 18دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

 

تمامی طرف‌ها بر پیشرفت در مذاکرات اتفاق‌نظر دارند

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، گفت: اکنون تمامی شرکت‌کنندگان در مذاکرات وین، تأیید کرده‌اند که پیشرفت‌هایی در راستای دستیابی به توافق برای احیای برجام و رفع تحریم‌ها ایجاد شده است؛ هر چند تلاش‌های اضافی بیشتر برای دستیابی به این هدف ضروری است.

آمریکا و روسیه همکاری‌های مشترکی در خصوص برجام دارند

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، گفت: به‌رغم اختلاف نظرهایی که میان مسکو و واشنگتن در مواردی مانند اوکراین وجود دارد، دو طرف همکاری‌های مشترکی از جمله در خصوص برجام دارند. وی ادامه داد: به طور کامل به دیپلماسی و نتیجه‌بخش بودن آن متعهد هستیم. روسیه و آمریکا پیش از این و حتی در زمان وجود تنش‌های شدید هم چنین رویکردی داشته‌اند.

اومیکرون در کشور رکورد زد

در حالی که آمار وزارت بهداشت درباره جان‌باختگان کرونا در کشور روز گذشته 17 دی ماه، به 19 نفر رسید، اما ابتلا به اومیکرون رکورد شکست. هاشمی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از ابتلای 467 نفر به اومیکرون در 22‌ استان کشور خبر داد. هرمزگان با ۱۲۲ نفر، تهران ۸۵ نفر و خراسان رضوی با 78 نفر بیشترین تعداد مبتلایان به اومیکرون را دارند.

تصادف خودرو حامل سوخت قاچاق با ۷ کشته و ۳ زخمی

مدیر بحران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: دیشب گزارش تصادف زنجیره‌ای و آتش سوزی ۲ دستگاه پراید، یک دستگاه پژو ۴۰۵ و ۲ دستگاه موتورسیکلت در کیلومتر هفت محور منوجان-هرمزگان اعلام شد. متاسفانه به دلیل حمل سوخت قاچاق توسط یکی از خودروها پس از برخورد دچار حریق شده و هفت کشته و سه مصدوم نتیجه این حادثه بوده است.

انگلیس برای «رقابت» با روسیه موشک‌ مافوق صوت می‌سازد

در شرایطی که مقام‌های روسیه طی ماه‌های اخیر از چند آزمایش موفق موشک مافوق صوت خبر داده‌اند، تونی راداکین رئیس «ستاد دفاع بریتانیا» اعلام کرد لندن در تدارک برای ساختن این موشک است. او همچنین گفته: «گزینه‌های نظامی» برای پاسخ دادن به تشدید احتمالی نظامی (بین روسیه و اوکراین) را به کابینه بوریس جانسون ارائه داده است.

پیشنهاد فیاض زاهد به رئیسی برای مذاکره مستقیم با آمریکا

فیاض زاهد، تحلیلگر مسائل بین‌الملل، در یادداشتی نوشت: ایران تا امروز به دلایل حقوقی و پرستیژ سیاسی از مذاکره مستقیم با آمریکا پرهیز کرده است. می‌گوییم این کار تا اینجای کار درست! اما از این به بعد که به مراحل پایانی و حساس آن نزدیک می‌شویم، خودتان با آمریکایی‌ها ملاقات و گفت‌وگو کنید. رهبری قبلاً هم اجازه این کار را داده‌اند. چه معنایی دارد که مهم‌ترین تصمیم و مذاکرات کشور طی ده‌ها سال گذشته به دست واسطه‌های ناامن و غیرقابل اعتماد سپرده شود.

دیدگاه تان را بنویسید