در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 12 دی 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، یکشنبه 12 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 529970
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۲ ۱۰:۴۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، یکشنبه 12 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

 

نیاز به بودجه بیشتر برای اجرای «رتبه‌بندی معلمان» در ۱۴۰۱

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، درباره تحقق بودجه رتبه‌بندی معلمان گفت: ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رتبه‌بندی در سال آینده درنظر گرفته شده، اما اینکه آیا برای مصوبه مجلس که اکنون در شورای نگهبان است کافیست یا خیر، به نظر ما نیاز بیشتری دارد و پیشنهاد نمایندگان در مجلس نیز این است که این بودجه را به اندازه نیازی که ما داریم ارتقاء دهند. منتها با توجه به کسری‌های بودجه، تخصیص همین مقدار برای این مصوبه امکان‌پذیر بوده است.

نگران «سلامت» محصولات کشاورزی نباشید

بهرام دارایی، ‌رئیس سازمان غذا و دارو، اعلام کرد: نگران «سلامت» محصولات کشاورزی نباشید. محصولات کشاورزی ‌مورد پایش قرار می‌گیرند. تغییراتی در مقررات واردات روسیه برای محصولات غذایی اتفاق افتاده است. این تغییرات باید با صادرکنندگان ما هماهنگ می‌شد اما این اتفاق دیر افتاد.

واکنش شورای شهر به پدیده اتوبوس‌خوابی

سیداحمد علوی، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، در واکنش به انتشار گزارش پدیده اتوبوس‌خوابی گفت: مسئولان شهرداری گفتند این افراد معتاد نیستند. حتی این افراد شاغل هستند اما توان پرداخت کرایه خانه را ندارند. آنها مایل نیستند از گرمخانه استفاده کنند. سعی داریم از توان سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه استفاده کنیم.

شرط عجیب وزیر راه برای مجردهای متقاضی مسکن

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی گفت: ما برای ترویج ازدواج، امکان ثبت‌نام مجردها را در طرح نهضت ملی مسکن فراهم کرده‌ایم، اما در هنگام تحویل واحد این افراد باید ازدواج کرده باشند. برای فردی که ثبت‌نام کرده اگر ازدواج نکند در هنگام تحویل مسکن، زمین رایگان نخواهد بود و باید مبلغ پول زمین را پرداخت کند.

استقبال رادیو ملی آمریکا از روند مذاکرات وین

رادیو ملی آمریکا (ان‌پی‌آر) اعلام کرد نشانه‌هایی از پیشرفت مذاکرات وین به سمت توافق دیده می‌شود و برای نخستین‌بار، مذاکره‌کنندگان اروپایی از پیشرفت در روند این مذاکرات، گزارش داده‌اند. این رسانه آمریکایی گزارش داد: نظر ایران درباره روند مذاکرات هم نسبتا مثبت است، زیرا هم‌اکنون موضوع لغو تحریم‌ها در دستور کار قرار دارد و لغو تحریم‌ها، هدف اصلی ایران در این مذاکرات است.

نانوایی‌ها، رستوران‌ها و مدارس در صدر نقض پروتکل‌‌ها

بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به هشتم دی ماه ۱۴۰۰ (از یکم تا هشتم دی ماه)، بالغ بر ۴۷.۴۲ درصد است. در میان اماکن عمومی، کارگاه‌ها و صنایع کوچک زیرِ ۲۵ نفر، نانوایی‌ها و رستوران‌ها رتبه‌های اول تا سوم و مدارس در چهارمین رتبه نقض پروتکل‌های بهداشتی و دریافت اخطار و معرفی به مراجع قضایی قرار گرفته‌اند.

اعلام آمادگی ایران برای حل مشکل کم‌آبی در منطقه

مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، از آمادگی ایران برای همکاری با همسایگان در حوزه‌های مختلف خبر داد. او تاکید کرد: کمبود آب و خشکسالی، مردم منطقه را با سختی مواجه کرده، لذا کشورمان برای همکاری‌های حوزه آب، آبرسانی و سوآپ آب آمادگی دارد.

دیدگاه تان را بنویسید