در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 15 دی 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه 15 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 530696
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه 15 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

هر دقیقه از وقت مجلس ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد

مجتبی ذوالنوری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفته: امروز رسالت ما سنگین است، هر یک دقیقه وقت مجلس بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه معمولی دارد، اگر ابنیه و امکانات و سود و سرمایه را حساب کنیم بیش از این است. الان بیش از ۷۰۰ طرح و لایحه در مجلس داریم و وقت مجلس را هدر می‌دهیم، ما در مقابل خدا مسئول هستیم.

رفع کمبود واکسن آسترازنکا تا هفته آینده

هاشمی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، گفت: قرار بود یک محموله ۷۰۰ هزار دوزی واکسن آسترازنکا از ژاپن دریافت کنیم که زمان دریافت محموله به تعویق افتاد و به نیمه ماه ژانویه یعنی نزدیک به یک هفته آینده موکول شد، در نتیجه ممکن است طی روزهای آتی محدودیتی در موجودی واکسن آسترازنکا در مراکز واکسیناسیون داشته باشیم. افرادی که برای دوز سوم واکسن تاکید به دریافت آسترازنکا دارند، باید حدود یک هفته صبر کنند.

دستور رئیسی برای ارائه تسهیلات به کشاورزان مناطق سیل‌زده

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، در جلسه هیات دولت به وزیر جهاد کشاورزی دستور داد ارائه تسهیلات به کشاورزان مناطق سیل‌زده جنوب کشور را پیگیری کند. رئیسی گفت: دولت با همه ظرفیت به میدان آمده و ضروری است بلافاصله پس از کمک‌رسانی اولیه، وضع مردم سروسامان داده شود تا دچار مشکل نشوند. ارائه تسهیلات لازم به کشاورزان برای جبران خسارت ضروری است.

احتمال کاهش تعداد مقامات حاضر در جلسات مذاکراتی در وین

خبرنگار روزنامه «وال استریت ژورنال» مدعی شد به دلیل همه‌گیری کرونا، تلاش‌هایی برای اعمال محدودیت بر تعداد مقاماتی که می‌توانند از هر هیأت در نشست‌های وین حاضر شوند، صورت گرفته است.

یمن هواپیمای جاسوسی امارات را سرنگون کرد

یحیی سریع، سخنگوی رسمی نیرو های مسلح یمن، اعلام کرد: نیروهای مسلح یمن هواپیمای مسلح جاسوسی «وینگ لونگ 2» (Wing loong 2 ) ساخت چین متعلق به نیروی هوایی امارات را سرنگون کردند.

تکذیب انفجار موشک در شهر قدس تهران

محسن نایبی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران گفت: موضوع انفجار موشک در شهر قدس این استان شایعه است و حقیقت ندارد. روابط عمومی سپاه امام حسن مجتبی علیه‎السلام استان البرز هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: صدای شدید شنیده شده در حومه کرج ناشی از شلیک یک راکت در تمرین آموزشی و به صورت مدیریت شده در یکی از مقرهای سپاه بوده است که موجب برخی گمانه‌زنی‌ها و شایعات در فضای مجازی شده است.

تصرف ساختمان ریاست‌جمهوری در قزاقستان

رسانه‌های محلی در قزاقستان اعلام کردند معترضان در شهر آلماتی محل اقامت رئیس‌جمهوری این کشور را تصرف کردند. فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی گویای آتش‌ گرفتن بخش‌هایی از این ساختمان است. رئیس‌جمهوری قزاقستان امروز (چهارشنبه) مجبور شد در «نورسلطان» پایتخت این کشور وضعیت فوق‌العاده نظامی اعلام کند.

دیدگاه تان را بنویسید