کد خبر: 562062
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۵ ۱۰:۵۱:۲۹
| |

کلاهبرداری از خریداران خودرو

شیادان اینترنتی خودروهای خیالی را در سایت دیوار آگهی می‌کردند و طعمه‌هایشان را فریب می‌دادند.

کلاهبرداری از خریداران خودرو
کد خبر: 562062
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۵ ۱۰:۵۱:۲۹

دو شیاد که در ماجراهای جداگانه با آگهی فروش خودرو دست به کلاهبرداری می‌زدند، دستگیر شدند.

به گزارش اعتماد آنلاین، درپی مراجعه یکی از شهروندان یزدی به پلیس فتا و طرح شکایتی مبنی بر کلاهبرداری از وی در سایت دیوار، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و مشخص شد فردی ساکن تهران با انتشار آگهی فروش خودرو در سایت دیوار تعدادی از شهروندان را فریب داده و با اخذ مبالغی از آنان کلاهبرداری کرده است.

این متهم با درج آگهی با قیمت وسوسه‌انگیز فروش خودرو در سایت دیوار، اقدام به اخذ بیعانه از قربانیان می‌کرد.  در نهایت کارشناسان پلیس فتا پس از انجام یک سری اقدامات فنی و تخصصی و هماهنگی با دادسرا، متهم را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرد دستگیر شده پس از انتقال به پلیس فتا در تحقیقات ابتدا منکر هر گونه کلاهبرداری شد، اما پس از مواجه با ادله و مستندات پلیسی اعتراف کرد با انتشارعکس‌های غیرواقعی و جلب اعتماد افراد مبلغ ودیعه را دریافت و بعد سیم کارت جدید تهیه و خط مورد نظر را خاموش می‌کرد.

در دومین پرونده فردی به پلیس فتا در قم مراجعه کرد و مدعی کلاهبرداری از وی به مبلغ یک میلیارد ریال از طریق سایت دیوار شد.

در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در سایت دیوار آگهی فروش خودرو را مشاهده و با توجه به قیمت مناسب آن مبلغ یک میلیارد ریال به عنوان بیعانه به شماره‌ حساب اعلامی که در آگهی درج ‌شده بود واریز کرده و پس از پرداخت کسی جوابگوی وی نبوده است.

در ادامه با انجام اقدامات پلیسی و تحقیقات تخصصی متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها