کد خبر: 558918
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ۰۹:۵۶:۰۴
| |

کلاهبرداری 470 میلیونی با جعل ای‌نماد

کارشناسان پلیس فتا دریافتند این سایت صرفاً عکس نماد اعتماد الکترونیک را داشته و شاکی نسبت به احراز اصالت نماد با کلیک بر روی آن اقدامی نکرده است.

کلاهبرداری 470 میلیونی با جعل ای‌نماد
کد خبر: 558918
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ۰۹:۵۶:۰۴

فردی که با جعل نماد اعتماد الکترونیک 470 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است، دستگیر شد.

به گزارش اعتماد آنلاین، سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری تحت عنوان خرید اینترنتی لوازم جانبی رایانه‌ای در فضای مجازی به ارزش 470 میلیون ریال، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان خراسان رضوی قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: طبق اظهارات شاکی او مدتی پیش به دنبال خرید لوازم جانبی رایانه‌ای در فضای مجازی بود و در این رابطه با سایت فروش اینترنتی آشنا شد که دارای نماد اعتماد الکترونیک بود. سپس با سفارش اینترنتی اقلام و لوازم رایانه‌ای مورد نیاز مبلغ کالاها را به حساب اعلام شده واریز کرد اما پس از واریز وجه رابط سایت دیگر به او جواب نداد.

سرهنگ جهانشیری افزود: کارشناسان پلیس فتا با تحقیقات اولیه دریافتند این سایت صرفاً عکس نماد اعتماد الکترونیک را داشته و متاسفانه شاکی بدنبال تبلیغات اینستاگرامی وارد سایت شده و نسبت به احراز اصالت نماد موصوف با کلیک بر روی آن اقدامی نکرده است.  در نهایت کارشناسان پلیس فتا  با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی متهم دراستان تهران شدند و مبلغ کلاهبرداری شده در حساب متهم مسدود و با هماهنگی قضایی به حساب شاکی عودت داده شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها