شارژ ارزان؛ بهانه‌ای برای کلاهبرداری

متهم با ایجاد سایت جعلی فروش شارژ ارزان‌قیمت، ‌قربانیان خود را به سمت درگاه جعلی برده و با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی افراد نسبت به سرقت موجودی حساب قربانیان اقدام می‌کرد.

شارژ ارزان؛ بهانه‌ای برای کلاهبرداری
کد خبر: 561589
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۱۰:۳۴:۵۷

متهمی که با راه‌اندازی صفحه فیشینگ و ترفند شارژ ارزان قیمت از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، به دام افتاد.

به گزارش اعتماد آنلاین، در پی شکایت شخصی به پلیس فتا پایتخت مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغ پانصد میلیون ریال از حساب بانکی‌اش توسط فرد یا افرادی ناشناس، رسیدگی به این پرونده در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد: برای خرید شارژ تلفن همراه در فضای مجازی مشغول جست‌وجو بودم که با یک سایت مواجه شدم که شارژ ارزان‌قیمت داشت. بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت و اطمینان از هویت‌گردانندگان آن سایت اقدام به خرید کردم اما پس از وارد کردن اطلاعات محرمانه کارت بانکی با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از چند لحظه تمام موجودی حسابم را از دست دادم.

کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را آغاز کردند و متوجه شدند فردی تحت عنوان شارژ ارزان قیمت با ایجاد یک درگاه جعلی پرداخت از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت در این‌باره گفت: متخصصان سایبری پلیس فتا پس از شناسایی مجرم در فضای مجازی اطلاعات هویتی متهم را به دست آوردند و پس از تشریفات قضایی، مجرم در یکی از مناطق شرقی تهران بزرگ دستگیر شد و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

وی خاطر نشان کرد: این شیاد پس از انتقال به پلیس فتا پایتخت با مشاهده مستندات موجود در پرونده بزه انتسابی را پذیرفت و گفت با ایجاد سایت جعلی فروش شارژ ارزان‌قیمت، ‌قربانیان خود را به سمت درگاه جعلی برده و با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی افراد نسبت به سرقت موجودی حساب قربانیان اقدام می‌کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها