کد خبر: 597695
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۸ ۱۳:۱۴:۴۷
| |

کمک ۷۰ میلیون دلاری قطر به ترکیه و سوریه

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر از کمک ۷۰ میلیون دلاری دوحه به زلزله زدگان ترکیه و سوریه خبر داد.

کمک ۷۰ میلیون دلاری قطر به ترکیه و سوریه
کد خبر: 597695
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۸ ۱۳:۱۴:۴۷

ماجد الانصاری سخنگوی وزارت امور خارجه قطر از کمک ۷۰ میلیون دلاری دوحه به زلزله زدگان ترکیه و سوریه خبر داد .

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، وی با بیان اینکه حجم کمک های بشردوستانه قطر به زلزله زدگان ترکیه و شمال سوریه حدود ۲۵۳ میلیون ریال (حدود ۷۰ میلیون دلار) شامل کمک های غذایی، پزشکی و غیره است، تصریح کرد: دوحه همزمان پیگیر نیازهای میدانی برای مشارکت در تلاش های امداد و نجات و کاهش درد و رنج آسیب دیدگان از این زلزله است.

این مقام قطری خاطرنشان کرد: کمپین کمک به زلزله زدگان با عنوان "کمک و پشتیبانی " طی یک شب ، موفق به جمع آوری ۱۶۸ میلیون ریال قطری کمک شد که ۵۰ میلیون ریال از این مبلغ از سوی امیر قطر اهدا شده است .

الانصاری گفت: ۳۰ پرواز پل هوایی نیز تا کنون بیش از ۶۰۰ تن کمک های غذایی، پزشکی و بشردوستانه را به مناطق زلزله زده منتقل کرده اند.

وی تصریح کرد: ۶۵۰ واحد مسکونی سیار از مجموع ۱۰ هزار واحد درنظر گرفته شده برای کمک به زلزله زدگان تاکنون ارسال شده و در حال برنامه ریزی برای حمل و تحویل آنها به بنادر ترکیه هستیم .

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر خاطرنشان کرد: وجود مشکلات لجستیکی برای دسترسی به برخی مناطق زلزله زده در شمال سوریه مانع کمک رسانی می شود ولی قطر تا حد امکان برای امدادرسانی و کاهش آلام آسیب دیدگان تلاش می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها