تعداد جانباختگان زلزله ترکیه و سوریه از ۳۶ هزار نفر فراتر رفت

در حالی که طبق آمارهای رسمی شمار جانباختگان زلزله شدید قهرمان ماراش در جنوب شرق ترکیه اکنون از ۳۶ هزار نفر در دو کشور ترکیه و سوریه فراتر رفته، رئیس واحد امدادرسانی سازمان ملل متحد می‌گوید که پس از یک هفته، اکنون مرحله نجات در واکنش به این زلزله رو به پایان است.

تعداد جانباختگان زلزله ترکیه و سوریه از  ۳۶ هزار نفر فراتر رفت
کد خبر: 597087
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ۰۷:۳۹:۰۲

در حالی که طبق آمارهای رسمی شمار جانباختگان زلزله شدید "قهرمان ماراش" در جنوب شرق ترکیه اکنون از ۳۶ هزار نفر در دو کشور ترکیه و سوریه فراتر رفته، رئیس واحد امدادرسانی سازمان ملل متحد می‌گوید که پس از یک هفته، اکنون مرحله نجات در واکنش به این زلزله "رو به پایان" است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، مارتین گریفیث، مسئول امور بشردوستانه و معاون دبیرکل سازمان ملل متحد روز گذشته (دوشنبه) در دیداری از حلب در شمال سوریه به گزارشگران گفت: اکنون مرحله نجات در ترکیه و سوریه رو به پایان است.

به‌ گفته گریفیث در حال حاضر اولویت با تامین سرپناه، غذا، مراقبت‌های روانی و مدرسه برای آسیب‌دیدگان زلزله است.

آمار رسمی که تا پایان روز گذشته (دوشنبه) بروزرسانی شده حاکیست در پی زلزله شدید ترکیه و سوریه تاکنون بیش از ۳۶ هزار نفر در این دو کشور جان خود را از دست داده‌اند که دست‌کم ۳۱ هزار و ۶۴۳ نفر از این مرگ‌ و میرها در ترکیه و بیش از ۴۵۰۰ نفر نیز در سوریه گزارش شده است.

همچنین بنابر اعلام سازمان مدیریت بلایای طبیعی و اضطراری ترکیه (آفاد) ۱۵۸ هزار و ۱۶۵ نفر دیگر نیز از مناطق آسیب‌دیده در ترکیه تخلیه شده اند.

پیشتر گزارش شده بود که تلاش‌های بین‌المللی برای ارسال کمک به سوریه از سرعت کافی برخوردار نبوده و به نظر می‌رسد که دیدار گریفیث از شمال سوریه به این دلیل بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها