کد خبر: 555807
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۵ ۱۳:۲۷:۲۲
| |

اسرائیل هیوم:

حریم هوایی عربستان به روی هواپیماهای اسرائیلی باز می‌شود

یک روزنامه عبری‌زبان از باز شدن حریم هوایی عربستان سعودی به روی هواپیماهای رژیم صهیونیستی در آینده نزدیک خبر داد.

حریم هوایی عربستان به روی هواپیماهای اسرائیلی باز می‌شود
کد خبر: 555807
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۵ ۱۳:۲۷:۲۲

روزنامه اسرائیل هیوم، امروز (یکشنبه) نوشت که ریاض قرار است در ازای موافقت تل آویو با واگذاری جزایر «تیران» و «صنافیر» از مصر به عربستان سعودی، حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای رژیم صهیونیستی باز کند.

​به گزارش فارس، به نوشته شهاب نیوز، در گزارش این روزنامه آمده است که باز شدن حریم هوایی عربستان سعودی به روی هواپیماهای اسرائیلی، تغییر قابل توجهی در ائتلاف‌های منطقه‌ای در غرب آسیا محسوب می‌شود و هرچند روابط محرمانه میان ریاض و تل آویو از سال‌های گذشته در جریان بوده، اما این موضوع یک گام بلند در مسیر عادی‌‌سازی علنی روابط خواهد بود.

بنابراین گزارش، حریم هوایی عربستان سعودی تاکنون فقط برای پروازهای به مقصد امارات و بحرین از سرزمین اشغالی باز بود. همچنین خطوط هوایی هند نیز مجوز پروزاهای رفت و برگشت به سرزمین اشغالی از حریم هوایی عربستان را از دولت ریاض دریافت کرده است.

اسرائیل هیوم سپس نوشت که با باز شدن حریم هوایی عربستان به روی هواپیماهای اسرائیلی، صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه و زمان صورت می‌گیرد. رایزنی‌ها و گفت‌و‌گوها با میانجی‌گری آمریکا ادامه دارد و هنوز به توافق نهایی منجر نشده است و پیش‌بینی‌ می‌شود این توافق با سفر جو بایدن به منطقه در ماه جولای نهایی شود.

در همین ارتباط، کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی، در تاریخ ۱۲ خرداد، از فرود یک هواپیمای حامل تاجران اسرائیلی و آمریکایی از مبدا فرودگاه «بن گوریون» تل آویو در فرودگاه ریاض با هدف  برگزاری نشست‌هایی در پایتخت عربستان سعودی خبر داد.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نیز گزارش داده است که قرار است رژیم صهیونیستی با تمهیدات امنیتی جدیدی موافقت کند که به مصر اجازه می‌دهد کنترل دو جزیره در تنگه «تیران» را به ریاض محول کند و احتمالا جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سفر خود به منطقه در پایان ماه میلادی، این مسئله را اعلام کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها