کد خبر: 539191
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۲:۲۲:۰۳
| |

تشکیل ائتلاف اسرائیلی-سعودی و اماراتی برای مقابله با پهپادها

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی از تشکیل ائتلافی متشکل از این رژیم، عربستان سعودی و امارات برای مقابله با پهپادهای انتحاری خبر دادند.

تشکیل ائتلاف اسرائیلی-سعودی و اماراتی برای مقابله با پهپادها
کد خبر: 539191
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۲:۲۲:۰۳

 یک ائتلاف موسوم به «ائتلاف دفاعی» برای مقابله با تهدیدات پهپادهای انتحاری تشکیل شده است.

به گزارش فارس، این ائتلاف متشکل از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی و امارات است. این ائتلاف طی چند روز گذشته با چند کشور به منظور استفاده از توان رژیم صهیونیستی برای شناسایی و رهگیری پهپادها ایجاد شده است.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، انتشار این خبر در حالی است که ابوظبی روز یکشنبه (دیروز) میزبان کنفرانسی تخصصی در زمینه پهپادها بود و امارات در این کنفرانس، ارتش‌های کشورهای هم‌پیمان را به تلاش برای ایجاد سپری در برابر خطرات پهپادها دعوت کرد.

«عمر سلطان العلماء» وزیر مشاور امارات در امور هوش مصنوعی در این کنفرانس که نمایندگانی از ارتش‌های کشورهای عربی و غربی از جمله آمریکا، فرانسه و انگلیس حضور داشتند، گفت که «امروز بیش از هر زمان دیگری، به اهمیت حفاظت از ملت خود با استفاده از این فنآوری‌ها و ابزارها واقف هستیم اما ممکن نیست که این ابزارها علیه ما استفاده شود».

برگزاری این کنفرانس نیز در حالی است که اخیرا حملات تنبیهی یمن به امارات و عربستان سعودی افزایش یافته است. این حملات، واکنش عادی و پاسخ طبیعی به هشت سال تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی-آمریکایی است؛ ائتلافی که در پی جنایات آن، تا کنون ۱۳ هزار و ۳۱۳ نفر از کودکان و زنان یمنی کشته و زخمی شده‌اند. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها