قاتلان جمال خاشقجی در یک ویلای لوکس در ریاض زندگی می‌کنند

به گزارش گاردین، به گفته یک منبع مرتبط با اعضای ارشد اطلاعات سعودی، حداقل سه عضو یک جوخه ترور سعودی که توسط این پادشاهی به جرم قتل جمال خاشقجی محکوم شده‌اند، «در اقامتگاه هفت ستاره» در یک مجتمع امنیتی دولتی در ریاض زندگی و کار می‌کنند. گزارش‌های مربوط به زندگی آزادانه اعضای جوخه ترور خاشقجی، ادعاهای سعودی مبنی بر اجرای عدالت را بیشتر مورد تردید قرار می‌دهد.

قاتلان جمال خاشقجی در یک ویلای لوکس در ریاض زندگی می‌کنند
کد خبر: 529640
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۰ ۱۵:۰۳:۱۲

یک منبع مطلع می‌گوید قاتلان روزنامه‌نگار سعودی در یک ویلای لوکس در پایتخت عربستان روزگار می‌گذرانند.

به گزارش شفقنا و به نقل از گاردین، به گفته یک منبع مرتبط با اعضای ارشد اطلاعات سعودی، حداقل سه عضو یک جوخه ترور سعودی که توسط این پادشاهی به جرم قتل جمال خاشقجی محکوم شده‌اند، «در اقامتگاه هفت ستاره» در یک مجتمع امنیتی دولتی در ریاض زندگی و کار می‌کنند. گزارش‌های مربوط به زندگی آزادانه اعضای جوخه ترور خاشقجی، ادعاهای سعودی مبنی بر اجرای عدالت را بیشتر مورد تردید قرار می‌دهد.

 

گمان می‌رود که قاتلان خاشقجی در ویلاها و ساختمان‌هایی که توسط آژانس امنیت عربستان سعودی اداره می‌شود – دور از دیوارهای زندان‌های بدنام این کشور- اقامت دارند. این منبع با دو شاهد که ادعا می کنند این افراد را دیده اند صحبت کرده است. آنها گفتند که اعضای خانواده به طور مکرر به دیدن این افراد می‌روند و آنها می توانند از سالن ورزشی و فضای کاری در سایت مذکور استفاده کنند.

خاشقجی در مارس سال ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید. عربستان مدعی شده همه قاتلان این روزنامه‌نگار را محکوم کرده اما به نظر می‌رسد روند رسیدگی به اتهامات آنها کاملاً نمایشی و ساختگی بوده است به طوریکه ارزیابی اطلاعاتی آمریکا نیز ثابت می‌کند که شخص محمدبن‌سلمان ولیعهد عربستان دستور این قتل سیاسی را داده است.

این منبع فاش کرده که متخصص پزشکی قانونی که جسد خاشقجی را تکه‌تکه کرده، مسئول تیم ترور و کسی که نقش خاشقجی را در هنگام بیرون رفتن از کنسولگری ایفا کرده، همگی در این ویلا حضور دارند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها