هلند ۲۰۰ موشک استینگر به اوکراین می‌دهد/موافقت دولت چک با ارسال ۸.۶ میلیون دلار سلاح به کی‌یف

خبرگزاری تاس روسیه از تصمیم هلند برای ارسال ۲۰۰ موشک ضد هوایی نوع «استینگر» ساخت آمریکا به اوکراین خبر داد. همزمان دولت چک با ارسال تسلیحات و مهماتی به ارزش ۸.۶ میلیون دلار به اوکراین موافقت کرد.

هلند ۲۰۰ موشک استینگر به اوکراین می‌دهد/موافقت دولت چک با ارسال ۸.۶ میلیون دلار سلاح به کی‌یف
کد خبر: 540234
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ۱۲:۵۶:۵۳

هلند قصد دارد ۲۰۰ موشک دوش پرتاپ «استینگر» ساخت آمریکا را در نزدیکترین زمان ممکن به ارتش اوکراین ارسال کند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری «تاس» روسیه گزارش داد، وزرای خارجه و دفاع هلند در پیامی به پارلمان بر لزوم ارسال تسلیحات به اوکراین در پاسخ به درخواست این کشور تاکید کردند.

وزرای خارجه و دفاع هلند در این پیام تاکید کردند که این درخواست جهت بررسی همخوانی با اصول و مقررات صادرات تسلیحات به دقت مورد بررسی قرار گرفت و به دلیل شرایط خاص این تصمیم به صورت فوری اتخاذ شد.

این دو وزیر همچنین اعلام کردند، هلند مانند سایر کشورها با مشکلات لجستیکی رو به رو است و از هیچ تلاشی برای ارائه کمک نظامی در نزدیکترین زمان ممکن فروگذار نمی‌کند.

هلند جمعه تصمیم گرفت تولیدات نظامی از جمله سلاح‌های تک تیرانداز، کلاه جنگی و جلیقه‌های ضد گلوله را در اختیار اوکراین قرار دهد.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز اعلام کرد، دولت چک نیز با ارسال تسلیحات و مهماتی به ارزش ۸.۶ میلیون دلار به اوکراین موافقت کرده است.

در اولین ساعات صبح پنجشنبه ۲۴ فوریه، روسیه عملیات نظامی را در اوکراین آغاز کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این عملیات زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار داده است و غیرنظامیان در خطر نیستند. مسکو می‌گوید قصد ندارد سلطه بر اوکراین را ندارد، بلکه قصد دارد کی‌یف را خلع سلاح و تهدیداتش را متوقف کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از اولین روز حمله کشورش به اوکراین اعلام کرد که "اگر این اقدام را انجام نمی‌دادیم با تهدید مواجه می‌شدیم و نمی‌دانم کشور ما پس از آن چگونه ادامه می‌داد".

وی تاکید کرد تمام تلاش‌های روسیه برای دستیابی به توافق بر سر عدم گسترش ناتو با شکست مواجه شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها