کد خبر: 540213
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ۱۱:۵۸:۱۱
| |

بر اساس یک نظرسنجی جدید:

اکثر آمریکایی‌ها معتقدند اگر ترامپ بود، پوتین به اوکراین حمله نمی‌کرد

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، اکثر رای‌دهندگان آمریکایی معتقدند که اگر دونالد ترامپ هنوز ریاست جمهوری را در آمریکا در دست داشت، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به اوکراین حمله نمی‌کرد.

اکثر آمریکایی‌ها معتقدند اگر ترامپ بود، پوتین به اوکراین حمله نمی‌کرد
کد خبر: 540213
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ۱۱:۵۸:۱۱

یک نظرسنجی جدید انجام شده از سوی مرکز مطالعات سیاسی هاروارد آمریکا (CAPS)  با مشارکت شرکت هریس که نتایجش روز جمعه منتشر شد، نشان داد که ۶۲ درصد از شرکت‌کنندگان بر این باور بودند، اگر دونالد ترامپ دوباره رئیس‌جمهوری آمریکا ‌شده بود، ولادیمیر پوتین علیه اوکراین اقدام نظامی نمی‌کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل،براساس نتایج این نظرسنجی با تفکیک قائل شدن بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان، ۸۵ درصد از جمهوری‌خواهان و ۳۸ درصد از دموکرات‌ها در این نظرسنجی چنین پاسخی دادند.

با این حال، ۳۸ درصد از همه آمریکایی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی بر این باور بودند که حتی اگر ترامپ الان رئیس‌جمهوری آمریکا بود، ولادیمیر پوتین باز هم به اوکراین حمله می‌کرد.

همچنین مجددا اکثر آمریکایی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی معادل ۵۹ درصد گفتند، معتقدند رئیس‌جمهوری روسیه به این دلیل علیه اوکراین اقدام کرده چون در جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ضعف دیده است، در حالی که ۴۱ درصد گفتند که این عامل در تصمیم پوتین برای حمله به اوکراین دخیل نبوده است.

این نظرسنجی پس از آن صورت می‌گیرد که جو بایدن در ماه‌های اخیر شاهد افت شدید محبوبیتش نزد آمریکایی‌ها در نظرسنجی‌ها بوده است. این رئیس‌جمهوری آمریکا از زمان روی کار آمدنش با مجموعه‌ای از مسائل از جمله تداوم همه‌گیری کووید-۱۹، فرآیند خروجی پر آشوب از افغانستان، درگیری‌های داخلی میان دموکرات‌ها بر سر دستور کار قانونگذاری دولت و هم‌اکنون نیز حمله روسیه به اوکراین مواجه شده است.

نظرسنجی مذکور در بازه ۲۳ و ۲۴ فوریه با پرسش از ۲۰۲۶ فرد ثبت‌نام شده به عنوان رای‌دهنده انجام شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها