کد خبر: 529379
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۲:۰۱:۵۲
| |

گزارشی از خودکشی صدها زندانی در زندان‌های ترکیه

معاون حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه ترکیه گزارشی را درباره نقض‌های حقوق بشری و فقدان خدمات بهداشتی و درمانی در زندان‌های ترکیه آماده کرده که در ان افشا می‌کند ۶۴۱ زندانی طی ۲۵ سال گذشته دست به خودکشی زده‌اند.

گزارشی از خودکشی صدها زندانی در زندان‌های ترکیه
کد خبر: 529379
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۲:۰۱:۵۲

در گزارش گلیزار بیچر کاراجا، معاون حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه ترکیه که شامل داده‌های وزارت دادگستری و "جامعه مدنی در نظام کیفری" است، آمده است: اختلالات روانی غالبا در زندان‌ها به طور کامل نادیده گرفته می‌شوند و درخواست‌های زندانیان برای درمان این اختلال‌ها نیز رد می‌شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از مجله Duvar، در ادامه این گزارش آمده است: زندانی که از یک اختلال روانی رنج می‌برد ممکن است به لزوم دریافت درمان مناسب آگاه نباشد به همین خاطر ضروری است که پرسنل زندان‌ها برای مشاهده این اختلال‌ها در زندانیان و تشخیص اینکه آیا آنها قصد خودکشی دارند یا خیر، آموزش ببینند. از این طریق می‌توان برای زندانیان درمان مناسب را پیش گرفت.

براساس گزارش وزارت دادگستری ترکیه، بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۴ میلادی ظاهرا حدود ۵۴۴ زندانی در زندان‌ها دست به خودکشی زده‌اند. براساس گزارش "جامعه مدنی در نظام کیفری"، از سال ۲۰۱۴ میلادی تا به امروز ۹۷ زندانی در زندان‌ها دست به خودکشی زده‌اند که مجموع زندانیان خودکشی کرده در ۲۵ سال گذشته را به ۶۴۱ تن می‌رساند.

این گزارش ضمن اعلام اینکه به طور کلی ۲۶۷۰ زندانی بر اثر کهولت سن یا بیماری در زندان‌ها جان باخته‌اند، از وزارت دادگستری خواست تا آمار کنونی زندانیان بیمار را افشا کند.

حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه ترکیه در این گزارش گفت: این حقیقت که تعداد پزشکان در زندان‌ها کافی نیست به وضعیت بد زندانیان بیمار دامن می‌زند و پرسنل زندان‌ها مشکلات سلامتی زندانیان را نادیده می‌گیرند و این نقض حق حیات است.

شاید یکی از نگران‌کننده‌ترین آمارها مربوط به جمعیت زندان‌هاست. با اینکه ظرفیت کل زندان‌های ترکیه روی هم رفته ۲۳۳ هزار و ۱۹۴ تن است اما در حال حاضر ۲۹۷ هزار و ۱۹ زندانی در زندان‌های ترکیه به سر می‌برند. این مازاد جمعیت منجر به مشکلات عظیمی می‌شود که یکی از جدی‌ترین آنها بهداشت فردی است.

در این گزارش آمده است: بهداشت فردی برای زندانیان در ترکیه به امری غیرقابل دسترس تبدیل شده است. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها