کد خبر: 529193
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۱۴:۳۱:۵۱
| |

رسانه‌ ترکیه‌ای:

تلاش آنکارا برای بومی سازی پدافند هوایی است

یک روزنامه نزدیک به دولت ترکیه در گزارشی خبر داد، آنکارا در سال ۲۰۲۲ به تلاش برای تولید و بومی سازی سامانه‌های پدافند هوایی ادامه می‌دهد.

تلاش آنکارا برای بومی سازی پدافند هوایی است
کد خبر: 529193
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۱۴:۳۱:۵۱

یک خبرگزاری روسی با استناد به گزارش اخیر رسانه‌ ترکیه‌ای درباره پروژه‌های پدافند هوایی این کشور، از تلاش آنکارا برای بومی سازی پدافند هوایی است.

به گزارش فارس، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارش روز سه شنبه (امروز) خود خبر داد: «گزارش‌ها نشان می‌دهد ترکیه برای جایگزینی اس-۴۰۰ و پاتریوت روی سیستم پدافند هوایی داخلی کار می‌کند».

طبق گزارش این رسانه روس، «رسانه ملی (ترکیه) روز سه شنبه گزارش داد، ترکیه به توسعه سامانه‌های پدافند هوایی جدید به عنوان بخشی از پروژه‌های دفاع موشکی داخلی در سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داد که می‌تواند جایگزین سامانه‌های اس-۴۰۰ روسیه و پاتریوت آمریکا شود».

اسپوتنیک ادامه داد: «طبق گزارش روزنامه (دیلی) صاباح، ترکیه در سال ۲۰۲۲ به کار بر روی پروژه‌های موشکی داخلی زمین به هوای حصار(HISAR)، سام(SAM) و سپر (SIPER) ادامه خواهد داد».

طبق این گزارش، «حصار مدل اِی (HISAR-A) و حصار مدل اُ (HISAR-O) با موفقیت آزمایش شده‌ و اهدافی با سرعت بالا را از بین برده‌اند در نتیجه ترکیه یک قدم به سامانه پدافند هوایی سپر نزدیک‌تر خواهد شد که به عنوان جایگزینی برای اس-۴۰۰ و پاتریوت ظاهر خواهد شد».

اسپوتنیک افزود: «این سیستم (سپر) که قرار است در سال ۲۰۲۳ عملیاتی شود، گزارش شده که تمام تهدیداتی را که در هوا ظاهر می‌شوند به قابل اعتمادترین روش از بین می‌برد».

بنا بر این گزارش، ترکیه در حال توسعه دو نوع سامانه حصار و سپر شامل سامانه پدافند هوایی کوتاه برد حصار مدل اِی با قابلیت رهگیری اهداف تا ۱۵ کیلومتری و سامانه میان برد حصار مدل اُ  با برد ۲۵ کیلومتر است. حصار در برابر هواپیماها، موشک‌های کروز، پهپادها و موشک‌های هوا به زمین موثر است».

سامانه‌های حصار با حمایت صنایع دفاعی ترکیه و مشارکت چند شرکت داخلی ترکیه‌ای در حال ساخت و توسعه هستند. این سامانه‌ها برای حفاظت از تاسیسات نظامی و دیگر تأسیسات مهم استراتژیک ترکیه در نظر گرفته شده است.

انتشار خبرها درباره تلاش آنکارا برای بومی سازی پدافند هوایی در شرایطی انجام شده که اقدام ترکیه در خرید اس-۴۰۰ از یک سو و تلاشش برای ترغیب آمریکا به فروش سامانه آمریکایی پاتریوت همچنان خبرساز است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها