مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه:

مراودات دیپلماتیکمان با اسرائیل آغاز شده

وزیر خارجه ترکیه امروز در آنکارا اعلام کرد، مراودات دیپلماتیک این کشور با رژیم اسرائیل آغاز شده است.

 مراودات دیپلماتیکمان با اسرائیل آغاز شده
کد خبر: 528914
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۱۱:۵۳:۳۵

با گذشت چند روز از اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه درباره «حیاتی» بودن روابط این کشور با رژیم صهیونیستی، وزیر خارجه ترکیه هم در این باره اظهارنظر کرد.

 به گزارش فارس، بنا بر گزارش شبکه «تی‌آر‌تی» ترکیه، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه این کشور روز دوشنبه (امروز) در آنکارا یک کنفرانس خبری به مناسبت پایان سال ۲۰۲۱ ترتیب داد.

وزیر خارجه ترکیه در این نشست خبری درباره موضوعات مختلف از قبیل رایزنی‌های دیپلماتیک آنکارا با دیگر کشورهای جهان و تنش‌ها با آمریکا و اتحادیه اروپا صحبت کرد.

مولود چاووش اوغلو درباره مواضع دولت ترکیه در قبال غرب گفت: «ما تمام تلاش خودمان را برای بهبود روابط انجام داده‌ایم اما متاسفانه اتحادیه اروپا نتوانست همان تمایل را نشان دهد».

وی ادامه داد: «مراودات با دولت بایدن افزایش یافت و در تلاش برای حل اختلافات و بهبود روابط با ایالات متحده هستیم».

وزیر خارجه ترکیه در بخشی از این سخنرانی به مواضع آنکارا در قبال کشورهای عربی و تلاش برای کاستن از تنش‌ها با فرانسه، رژیم صهیونیستی و ارمنستان اشاره کرد.

مولود چاووش اوغلو گفت: «ما اقدامات زیاید برای عادی‌سازی روابط با امارات عربی متحده، عربستان سعودی، بحرین و مصر انجام دادیم».

این مقام ارشد آنکارا با اشاره به روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی اینطور گفت: «مراودات دیپلماتیکمان با اسرائیل آغاز شده است البته با حفظ اصول (ترکیه) در قبال فلسطین».

وزیر خارجه ترکیه افزود: «عادی‌سازی (روابط ترکیه) با فرانسه و ارمنستان) آغاز شده است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها