کد خبر: 528867
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۰۹:۳۱:۲۲
| |

اردوغان مدعی شد:

ترکیه با طرح جدید اقتصادی در میان ۱۰ اقتصاد برتر دنیا قرار خواهد گرفت

رئیس‌جمهور ترکیه عقیده دارد طرح جدید اقتصادی این کشور با اولویت سرمایه‌گذاری، تولید، صادرات و اشتغال، ترکیه را در بین ۱۰ اقتصاد برتر دنیا قرار خواهد داد.

ترکیه با طرح جدید اقتصادی در میان ۱۰ اقتصاد برتر دنیا قرار خواهد گرفت
کد خبر: 528867
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۰۹:۳۱:۲۲

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به این‌که نرخ بالای بهره عامل افزایش تورم است، گفت مدل جدید اقتصادی ترکیه این کشور را در بین 10 اقتصاد برتر دنیا قرار خواهد داد.

به گزارش تسنیم، وی در اجلاسی در ترکیه خطاب به اعضای حزب عدالت و توسعه گفت:« ما با طرح اقتصادی جدیدمان، به‌سرعت کشور را در بین 10 اقتصاد برتر دنیا قرار می‌دهیم».

در این مدل جدید اقتصادی، اولویت با سرمایه‌گذاری، تولید، صادرات و اشتغال به‌عنوان ستون اصلی رشد اقتصاد ترکیه همراه با کاهش نرخ بهره است.

اردوغان با تاکید بر این‌که تورم نتیجه نرخ بالای بهره است گفت:« نرخ بهره ثروتمندان را ثروتمندتر و فقرا را فقیرتر خواهد کرد. ما این چرخه را متوقف کرده و به مردم اجازه می‌دهیم به هدف اصلی دست پیدا کنند».

وی اضافه کرد:« ترکیه به‌خاطر زیرساخت‌هایی که دولت طی 19 سال گذشته فراهم کرده توانسته در برابر تمام بحران‌های اقتصادی دنیا مقاومت کند. هدف اصلی ما که قرار گرفتن در بین 10 اقتصاد برتر دنیاست، دیگر تخیل نیست، واقعیت است که به‌زودی محقق می‌شود».

وی تأکید کرد قدرت‌های خارجی قصد تخریب اقتصاد و منحرف کردن دولت از اهدافش را دارند و بازی‌های اخیر درمورد نرخ بهره و تضعیف لیر بخشی از نقشه آن‌هاست. اما ترکیه قدرت و انگیزه کافی برای مقابله با آن‌ها را دارد.

اردوغان عقیده دارد ترکیه با حاکمیت حزب عدالت و توسعه می‌تواند به تمام اهدافی که برای 2023 و 2053 در نظر دارد برسد.

اردوغان گفت:« برخی قدرت‌های خارجی از ایجاد یک ترکیه قدرتمند ناراحت هستند». وی حزب اصلی مخالف را به‌خاطر سیاست دروغ‌پردازی علیه دولت سرزنش کرد و گفت:« ما باید مردم را متقاعد کنیم که ترکیه با از دست رفتن حاکمیت فعلی با مشکلات بزرگی مواجه خواهد شد».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها