کد خبر: 645189
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۹ ۱۲:۰۵:۲۳
| |

پشت پرده ماجرای جعل امضای دبیر فدراسیون توسط باشگاه استقلال/ دشمنی خطیر و ممبینی سر چیست؟

طبق اطلاعاتی که به خبرنگار روزنامه اعتماد رسیده است، دشمنی علی خطیر با هدایت ممبینی سر یک پست در فدراسیون فوتبال است.

پشت پرده ماجرای جعل امضای دبیر فدراسیون توسط باشگاه استقلال/ دشمنی خطیر و ممبینی سر چیست؟
کد خبر: 645189
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۹ ۱۲:۰۵:۲۳

با وجود تلاش برخی‌ها برای آرشیو کردن ماجرای جعل امضای دبیرکل فدراسیون توسط باشگاه استقلال، به نظر می‌رسد این داستان سویه‌های متفاوت و گسترده‌ای داشته باشد. 

به گزارش روزنامه اعتماد، جعل نامه فدراسیون فوتبال توسط باشگاه استقلال خبری بود که چند روز پیش در خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت. سند این خبر، نامه هدایت ممبینی؛ دبیرکل فدراسیون فوتبال به حراست این ارگان بود. ممبینی در این نامه نوشته: احتراما به آگاهی می‌رساند روز پنجشنبه مورخ 16/09/1402 نامه‌ای از باشگاه استقلال جهت ارسال به فیفا دریافت گردید که در آن بدون آگاهی اینجانب از سربرگ فدراسیون و امضای اینجانب استفاده شده است. لذا ضمن ارسال تصویر نامه به پیوست مقتضی است مراتب به قید فوریت بررسی و پیگیری و نتیجه را در اسرع وقت اعلام فرمایید. 

انتشار این خبر در شبکه‌های اجتماعی و فضای رسانه‌ای واکنش‌های زیادی به دنبال داشت. با این حال خود باشگاه استقلال تا این لحظه که نزدیک به 72 ساعت از انتشار خبر گذشته توضیح مشخصی در این رابطه نداده است و ممبینی هم اظهارنظری نکرده. 

با این حال برخی رسانه‌های نزدیک به باشگاه استقلال تلاش کردند با انتشار گزارش‌هایی بر مبنای گمانه‌زنی که مشخصا از سوی خود مدیران استقلال خط‌دهی شده است فضا را تلطیف کنند. این رسانه‌ها نوشتند ماجرا اصلا آن طور که به نظر می‌آید نیست و اصلا جعلی در کار نبوده و مساله صرفا سر پرداخت بدهی‌های استقلال از محل درآمدهای این تیم نزد فیفا بوده است.

این ادعاها آن هم بدون توضیح مدیران استقلال در شرایطی انجام گرفته که ممبینی رسما اعلام کرده امضای او جعل شده و از سربرگ فدراسیون هم به صورت غیر قانونی استفاده شده است! این رسانه‌ها به نقل از منابع ناشناس نوشتند فدراسیون به دلیل کمبود وقت به استقلال اعلام کرده که نامه را خودتان آماده کنید و به بخش روابط بین الملل فدراسیون فوتبال ارائه دهید تا ارسال شود. بر همین اساس این نامه تنظیم و در اختیار فدراسیون قرار گرفت اما این نامه در زمان مقرر امضا و ارسال نشد. با توجه به محدودیت زمان با فدراسیون صحبت کردیم تا نامه باشگاه استقلال را امضا و ارسال کنند. نامه استقلال از طریق ایمیل فدراسیون فوتبال برای فیفا ارسال شده است، چرا که باشگاه اختیار ارسال چنین نامه‌ای را نداشت!

ماجرای جعل سربرگ و امضای دبیر فدراسیون مساله‌ای نیست که با چنین اقدامات و توضیحاتی رفع و رجوع شود و به خاطره‌ها بپیوندد. لازم است هم هدایت ممبینی هم مدیرعامل استقلال در این زمینه با شفافیت کامل توضیحات لازم را ارائه کنند. دست‌کم تا الان آنچه در رسانه‌های نزدیک به مدیرعامل استقلال منتشر شده با نامه‌ای که ممبینی به حراست فدراسیون نوشته تفاوت‌های زیادی داشته است. 

لازم به ذکر است طبق اطلاعاتی که به خبرنگار اعتماد رسیده هدایت ممبینی رابطه خوبی با علی خطیر، مدیرعامل استقلال ندارد. طبق شنیده‌ها زمانی که تاج دوباره با آن شکل عجیب و غریب به فدراسیون فوتبال بازگشت به علی خطیر که کمک زیادی در این راه به او کرده بود قول داد پست دبیرکلی را برایش کنار بگذارد. با این حال تاج موفق به انجام این کار نشد و پست تشریفاتی مشاور فدراسیون را به او داد تا شاید بتواند در ادامه خطیر را دبیرکل فدراسیون کند که در نهایت به سرانجام نرسید. در ادامه خطیر به استقلال رفت و ممبینی که از یک سمت دیگر تلاش می‌کرد به پست دبیرکلی برسد به آنچه می‌خواست دست پیدا کرد. یکی از دلایل رابطه شکرآب خطیر و ممبینی پست دبیرکلی فدراسیون فوتبال است و به نظر می‌رسد ماجرای جعل امضا و استفاده غیرقانونی از سربرگ فدراسیون و انتشار نامه شکایت ممبینی به حراست فدراسیون در رسانه‌ها به همان کینه‌های قدیمی بین دو طرف مربوط می‌شود. حتی بر اساس ادعای رسانه‌هایی که می‌گویند فدراسیون در ارسال نامه استقلال به فیفا تعلل کرده است نیز می‌توان گفت این امکان وجود دارد که ممبینی به خاطر همان پیشینه در امضای نامه تعلل کرده است. تعللی که می‌توانست منجر به بسته شدن پنجره استقلال شود اما گویا استقلال توانست از طریقی این وضعیت را دور بزند و نامه‌اش را با امضای دبیرکل فدراسیون به دست فیفا برساند. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها