کد خبر: 642192
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ ۲۲:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

طعنه بزرگ پپ به آقای خاص: مورینیو؟ بزرگ‌ترین رقیب من کلوپ بوده است!

مرد کاتالانی اعتراف کرد یورگن کلوپ بزرگ‌ترین حریف او در دوران مربیگری 15 ساله‌اش بوده است.

طعنه بزرگ پپ به آقای خاص: مورینیو؟ بزرگ‌ترین رقیب من کلوپ بوده است!
کد خبر: 642192
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ ۲۲:۳۰:۰۰

پپ گواردیولا مدعی است یورگن کلوپ بزرگ‌ترین رقیب اوست و از سرمربی لیورپول به خاطر اینکه او را تقویت کرده است تمجید کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، اعلام کرد یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، بزرگ‌ترین رقیبی است که در دوران مربیگری خود با آن روبه‌رو شده است.

گواردیولا امروز میزبان لیورپول بود و رودرروی کلوپ قرار گرفت. مرد کاتالانی اعتراف کرد این مربی آلمانی بزرگ‌ترین حریف او در دوران مربیگری 15 ساله‌اش بوده است، حتی از ژوزه مورینیو، اولین رقیب بزرگ او! سیتی در پنج فصل گذشته دو بار لیورپول را در رسیدن به عنوان قهرمانی ناکام گذاشته است؛ هر دو بار با یک امتیاز. اما مرسی‌سایدرها در نیمه‌نهایی جام حذفی 2022 و یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2018 و قهرمانی لیگ برتر در سال 2020 سیتی را پشت سر گذاشتند.

سرمربی من‌سیتی به خبرنگاران گفت: «بله، تا حد زیادی [کلوپ بزرگ‌ترین رقیب من است] زیرا ما هزاران میلیون بار با هم روبه‌رو شده‌ایم. قطعاً او باعث بهتر شدن من شد، او و تیم‌هایش، اینجا و دورتموند، همیشه رقبای بزرگی بودند. بازی‌های خوب برای هر دو، رویکرد مثبت و همیشه جذاب، او از طریق تیم‌هایش از من مربی بهتری ساخت، و البته نحوه بازی و انتقال‌ها و دویدن‌ها خوب است، آنها تیمی فوق‌العاده هستند، بدون شک یک تیم برتر.»

مورینیو رقابت تلخی با گواردیولا داشت که ناشی از بازی بد بین اینتر و بارسلونا در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2010 بود. تنش بین این دو سرمربی زمانی بیشتر شد که مورینیو مربیگری رئال مادرید را بر عهده گرفت و چهار بار در بازی با بارسلونای گواردیولا روبه‌رو شد. در فاصله دو هفته دراماتیک در سال 2011، پپ با کاتالان‌ها قهرمان لالیگا و نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا را از مورینیو گرفت. مادرید در سال 2012 عنوان قهرمانی اسپانیا را پس گرفت و گواردیولا سپس از مربیگری بارسا کنار رفت.

زمانی که گواردیولا در سال 2016 سرمربی سیتی شد و مورینیو هدایت یونایتد را بر عهده گرفت، این دو بار دیگر در لیگ برتر به هم رسیدند. اما گواردیولا در حالی که آبی‌های آسمانی به دو عنوان قهرمانی لیگ برتر دست یافتند، در صدر قرار گرفت، در حالی که مربی پرتغالی از سوی شیاطین سرخ در سال 2018 اخراج شد.

کلوپ و گواردیولا به جز بازی امروز 28 بار در بوندسلیگا، لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا با یکدیگر روبه‌رو شده بودند که در 11 بازی مربی آلمانی و در 10 بازی مربی اسپانیایی پیروز شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها