کد خبر: 608029
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ۱۵:۴۱:۳۲
| |

برایمان دیگر از این فوتبال چیزی باقی نمانده...

دربی ۱۲۰ هزار نفری، دربی ۱۰۰ هزار نفری و حالا ۱۵ هزار نفری!

ماجرای آب رفتن تماشاگران در سکوهای ورزشگاه آزادی، حکایت تازه ای نیست. این یک پروسه طولانی است که از گذشته تا امروز به مرحله تکامل رسیده...

دربی ۱۲۰ هزار نفری، دربی ۱۰۰ هزار نفری و حالا ۱۵ هزار نفری!
کد خبر: 608029
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ۱۵:۴۱:۳۲

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مصاحبه با صداوسیما گفت: باتوجه به وضعیت حال حاضر ورزشگاه آزادی، مجوز حضور ۱۵ هزار نفر برای برگزاری دربی صادر شده است. 

به گزارش خبرورزشی، ظاهرا این اتفاق به دلیل شرایط خاص ورزشگاه پیر تهران که مستهلک شده است رخ خواهد داد و لابد بابت اینکه مسولان فوتبال کشور، تا این اندازه به فکر هواداران هر دو تیم هستند باید تشکر ویژه ای از آنها کرد.

ماجرای آب رفتن تماشاگران در سکوهای ورززشگاه آزادی، حکایت تازه ای نیست. در گذشته (دهه ۶۰) ورزشگاه آزادی با گنجایش ۱۰۰ هزار نفری، گاهی وقت ها میزبان ۱۲۰ هزار تماشاگر در دربی پایتخت بود. یعنی علاوه بر اینکه در سکوها جای سوزن انداختن نبود، بلکه تماشاگران زیادی دور تا دور پیست ورزشگاه می نشستند و از انتظامات نیز کاری ساخته نبود.

با اضافه شدن صندلی ها و برخی ریزه کاری ها در ورزشگاه، اما جمعیت ۱۰۰ هزار نفری در آزادی تقلیل پیدا کرد و رفته رفته از آن هیجان باورنکردنی و اتمسفر کم نظیر ورزشگاه آزادی کاسته شد. انتشار ویروس کرونا هم پدر تمام بازی های لیگ را در آورد و چندین بار دربی بدون حضور تماشاگران برگزار شد.

حالا هم این جمعیت حداکثر ۱۵ هزار نفری در ورزشگاه آزادی، اتفاق نوبرانه دیگری است تا همه اعتراف کنیم فوتبال هم مثل خیلی چیزهای دیگر، مثل گذشته نیست. همه چیز برایمان خاطره شده است؛ خاطراتی محو و دور که برای یادآوری اش باید به مغزمان فشار بیاوریم و در نهایت، به آه و حسرت پناه ببریم!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها