نبرد یوز و شیر در روز دوم جام‌جهانی

روز دوم رقابت های جام جهانی قطر با دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر انگلیس آغاز می‌شود.

نبرد یوز و شیر در روز دوم جام‌جهانی
کد خبر: 583429
|
۱۴۰۱/۰۸/۳۰ ۰۷:۴۸:۵۹

 روز دوم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با ۳ دیدار برگزار می‌شود که در مهم‌ترین بازی، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۶:۳۰ روز دوشنبه به مصاف تیم ملی انگلیس می‌رود. این دو تیم در گروه دوم این رقابت‌ها قرار دارند و در دیگر دیدار این گروه، آمریکا برابر ولز به میدان می‌رود.

ایران – انگلیس، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه خلیفه الریان

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین و مهم‌ترین دیدار مرحله گروهی خود برابر انگلستان قرار می‌گیرد. ملی‌پوشان ایران در حالی در ششمین جام جهانی خود به مصاف این حریف اروپایی می‌روند که نخستین بار است ایران و انگلیس برابر هم قرار می‌گیرند. تیم ملی تاکنون ۴۵ بار در دیدارهای دوستانه و رسمی به مصاف تیم‌های اروپایی رفته که تنها ۱۸ بار توانسته به پیروزی برسد. تیم ملی در تاریخ جام‌های جهانی نیز ۷ بار به مصاف اروپایی‌ها رفته که تاکنون بردی برابر اروپایی‌ها نداشته و شش شکست و یک تساوی برابر پرتغال حاصل کار یوزها بوده است.

تیم ملی فوتبال ایران در سال ۲۰۲۲، ۹ دیدار برگزار کرده که حاصل آن ۵ پیروزی، یک تساوی و ۳ شکست بوده است. بهترین نتیجه ایران در تاریخ جام‌های جهانی در دوره گذشته رخ داد که تیم ملی با ۴ امتیاز پس از اسپانیا و پرتغال سوم شد و فرصت صعود را از دست داد. این شانزدهمین دوره حضور سه‌ شیر در جام جهانی است و بهترین عملکرد آن‌ها در سال ۱۹۶۶ بود که جام در همین کشور برگزار شد و آن‌ها با شکست آلمان غربی، قهرمان این رقابت‌ها شدند.

انگلیسی‌ها دوره پیش نیز عملکرد نسبتا خوبی داشتند و به رده چهارم رسیدند. جیمز مدیسون، هافبک لسترسیتی این دیدار را به دلیل مصدومیت از دست داد. نکته جالب درباره تیم ملی انگلیس این است که به جز جود بلینگهام، هافبک دورتموند، سایر بازیکنان این تیم در لیگ برتر این کشور توپ می‌زنند. تیم ملی انگلیس در سال ۲۰۲۲ هشت بازی برگزار کرده که حاصل آن ۲ برد، ۳ تساوی و ۳ شکست بوده است.

مهدی طارمی، مهاجم پورتو ستاره تیم ملی در این مسابقات است و در سوی دیگر، انگلیسی‌ها دل‌شان را به ساق‌های هری کین، کاپیتان این تیم خوش کرده‌اند.

سنگال – هلند، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه التاماما شهر

این دیدار، دومین بازی گروه نخست این رقابت‌ها است و در دیدار افتتاحیه جام، اکوادور با نتیجه ۲ بر صفر توانست مقابل قطر میزبان به پیروزی برسد. سنگال بدون ستاره خود یعنی سادیو مانه پا به این رقابت‌ها خواهد گذاشت و این کار تیم آفریقایی را سخت‌تر می‌کند. مهاجم بایرن مونیخ در دیدار آخر تیمش مصدوم شد و با وجود درمان‌های متفاوت نتوانست به جام جهانی برسد. سنگالی‌ها با حذف مصر در ضربات پنالتی دور انتخابی قاره آفریقا به قطر سفر کردند.

این سومین دوره حضور این تیم آفریقایی است. بهترین نتیجه آن‌ها در سال ۲۰۰۲ رخ داد که سنگالی‌ها تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفتند و با قانون گل طلایی، با یک گل مغلوب ترکیه شدند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند. سنگال در سال جاری میلادی، در ۱۶ دیدار به میدان رفتند که حاصل آن ۸ پیروزی، ۶ تساوی و تنها ۲ شکست بود که آخرین دیدار آن‌ها مربوط به بازی دوستانه با تیم ملی ایران است که دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند. کالیدو کولیبالی، مدافع سنگال ستاره این تیم در این رقابت‌هاست.

نارنجی‌پوشان نیز با هدایت لوییس فن‌خال به دنبال اولین قهرمانی خود در بزرگ‌ترین جام ملی جهان هستند. آن‌ها با صدرنشینی در گروه خود در دوره انتخابی راهی قطر شدند و جینی واینالدوم، ستاره خط میانی خود را به دلیل مصدومیت در این جام همراه خود ندارند. این یازدهمین دوره حضور آن‌ها در جام جهانی است و در دوره قبلی که در روسیه برگزار شد، از صعود به این رقابت‌ها باز ماندند.

بهترین مقام لاله‌های نارنجی در جام جهانی، نایب قهرمانی در سال‌ها ۱۹۷۴ و ۱۹۷۸ است و آن‌ها تا به حال نتوانستند قهرمان جهان شوند. این تیم در سال ۲۰۲۲ در هشت بازی به میدان رفته که در تمامی آن‌ها شکست‌ناپذیر بوده و شش پیروزی و ۲ تساوی کسب کرده است. فن‌دایک، کاپیتان تیم هلند ستاره این تیم در این مسابقات است.

آمریکا – ولز، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه محمد بن علی شهر الریان

این یازدهمین دوره حضور آمریکا در جام جهانی است و بهترین مقام این تیم، در اولین دوره برگزاری جام جهانی بود که آن‌ها به مقام سوم رسیدند. هم‌چنین اولین پیروزی ایران در تاریخ‌های جام جهانی برابر آمریکا به دست آمده است. هم‌چنین این تیم بعد از قرار گرفتن در بین ۴ تیم نخست قاره آمریکای شمالی و مرکزی (کونکاکاف) به این مسابقات صعود کرد.

این تیم در سال ۲۰۲۲، در ۱۲ بازی به میدان رفته که ۵ پیروزی، ۴ تساوی و ۳ شکست حاصل کار آمریکایی‌ها بوده است. در سوی دیگر، دیگر نماینده بریتانیا یعنی ولز که در رده نوزدهم رنکینگ فیفا قرار دارد، برای دومین بار در این مسابقات حضور پیدا می‌کند و در سال ۱۹۵۸ در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد. ولزی‌ها پس از عبور از اتریش و اوکراین به جام جهانی صعود کردند.

این تیم در سال ۲۰۲۲، در ۹ دیدار به میدان رفته که تنها ۲ بار برنده از زمین خارج شده و ۵ شکست و ۲ تساوی حاصل کار این تیم بوده است. کریستین پولیشیچ، ستاره تیم ملی آمریکا در این رقابت‌هاست و ولزی‌ها به ستاره کهنه‌کار خود یعنی گرت بیل دل خوش کرده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها