کد خبر: 553368
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ۲۰:۵۰:۰۰
| |

تلنگر مدیرعامل سابق استقلال به مجمع فدراسیون فوتبال:

یادتان نرود چه هیات رئیسه و رئیس ناتوانی انتخاب کردید

مدیر ارشد ورزش ایران در گذشته‌ معتقد است مجمع عمومی فدراسیون فوتبال باید زمانی را برای تنفس در نظر بگیرد تا فدراسیون برای انتخاب رئیس جدید آماده شود.

یادتان نرود چه هیات رئیسه و رئیس ناتوانی انتخاب کردید
کد خبر: 553368
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ۲۰:۵۰:۰۰

علی ولی‌اللهی- مدیر ارشد ورزش ایران در گذشته‌ معتقد است مجمع عمومی فدراسیون فوتبال باید زمانی را برای تنفس در نظر بگیرد تا فدراسیون برای انتخاب رئیس جدید آماده شود.

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال روز ۱۰ خرداد برگزار خواهد شد. این می‌تواند یکی از جنجالی‌ترین جلسات مجمع در سال‌های اخیر باشد. در این نشست در مورد سرنوشت شهاب‌الدین عزیزی خادم و چند نفر از اعضای هیات رئیسه تصمیم‌گیری خواهد شد. امیررضا واعظ آشتیانی معاون اسبق سازمان تربیت بدنی در این باره به اعتمادآنلاین گفت: اول از همه باید ببینیم دستور جلسه مجمع چیست. نکته بعد اینکه اساسنامه چه تصمیماتی را بر اساس دستور جلسه به مجمع داده. اگر اساسنامه اجازه می‌دهد و دستور جلسه انتخاب مجدد باشد که بعید می‌دانم. اگر استماع گزارش هیات رئیسه از وضعیت فدراسیون فوتبال و اتفاقاتی که در گذشته رخ داده باشد منطقی‌ است.

او ادامه داد: پیشنهادم به مجمع این است که مجمع را صرفاً یا برای استماع گزارش هیات رئیسه بگذارند یا اینکه به مجمع تنفسی بدهند. باز هم می‌گویم اینها برمی‌گردد به اساسنامه که چه تعریفی دارد. این تنفس می‌تواند یک زمان خاص باشد که منجر به انتخابات جدید شود.

معاون سابق سازمان تربیت بدنی در واکنش به بحث امکان عزل تمامی اعضای هیات رئیسه گفت: اگر تحت هر شرایطی اجازه داده شود که به هر شکلی هیات رئیسه عزل شود کار درستی نیست. حتی اگر اساسنامه اجازه دهد. چراکه شرایط بحرانی‌تر از قبل خواهد شد. ما جام جهانی را پیش رو داریم و یکسری تدارکات را باید در نظر بگیریم. نباید به هیات رئیسه دست بزنند اما در تنفسی که ایجاد می‌شود می‌توان شرایط را فراهم کرد برای کاندیداتوری افراد چه برای ریاست فدراسیون چه هیات رئیسه. من هیات رئیسه را هیات رئیسه توانا و پرتلاشی نمی‌بینم. ولی برداشتن‌شان در این شرایط را هم منصفانه و منطقی نمی‌دانم.

این مدیر ورزش کشور در ادامه با اشاره به امکان بدتر شدن وضع در صورت اتخاذ تصمیم احساسی از جانب مجمع اظهار داشت: مجمع باید خردمندانه تصمیم بگیرد. عواقب تصمیش را خوب بررسی کند. مثل یک سال پیش که آمدند و هیات رئیسه ناتوان و رئیس ناتوانی را انتخاب کردند، مجدداً به این سمت حرکت نکنند. جلسه چند روز آینده یک جلسه‌ای باشد همراه با منطق و خردمندی و دوراندیشی. تحلیلم این است که تغییر هیات رئیسه در این شرایط به‌صلاح نیست و پیشنهادم یک تنفس با زمانی مشخص است. استماع گزارش هم باشد. بعد زمانی در نظر بگیرند برای انتخابات در آینده. این خیلی بهتر است تا اینکه بروند هیات رئیسه را عزل کنند و افراد دیگری را انتخاب کنند. این خودش جای بحث دارد. وقتی عزل می‌کنند یعنی فدراسیون دیگر هیچ کسی را ندارد. نمی‌توانند همان موقع عزل کنند و باز یک عده دیگر را انتخاب کنند.

واعظ آشتیانی در واکنش به احتمال ابقای عزیزی خادم گفت: بحث ابقا یا عزل ایشان که با توجه به حکم کمیته اخلاق منتفی است. ایشان می‌تواند از دستور جلسه خارج شود. ولی گزارش هیات رئیسه در ارتباط با اتفاقاتی که باعث شد رئیس فدراسیون عزل شود می‌تواند قابل توجه باشد.

مدیرعامل سابق استقلال در جواب این سوال که آیا آماده‌سازی تیم ملی با این وضعیت قابل قبول است توضیح داد: باید از همین حالا تدابیری برای درآمدزایی از فرصت حضور در جام جهانی پیش‌بینی کنیم. مسائل فرهنگی و اقتصادی بسیار مهم است. وزارت ورزش و نهادهای دیگر باید بیایند کمک کنند. این یک فرصت است برای کشور ما. اگر قرار باشد برویم جام جهانی و سه‌تا بازی ببازیم که تکرار رویه‌های گذشته است. اما اگر نگاه بر این است که در جام جهانی از گروه بالا برویم، باید از نظر پشتیبانی و فرهنگی و اقتصادی و حتی سیاسی مسائل را ارزیابی کنیم و با دست پر به جام جهانی برویم. در دوره گذشته یادتان هست لباس تیم ملی را خریدند؟ با این بهانه که تحریم هستیم و برندهای لباس نمی‌آیند جلو، در حالی که برندهای دیگر بودند. امیدوارم کار کارشناسی از همین الان آغاز شود تا در نزدیکی جام جهانی کارمان به اما و اگر نکشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها