کد خبر: 640342
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۰ ۱۶:۲۵:۱۳
| |

بررسی پولسازترین نهال های گردو

در این مقاله به معرفی سه مورد از پولسازترین نهال های گلدانی می پردازیم که قطعاً انتظارات شما را برآورده خواهند کرد.

بررسی پولسازترین نهال های گردو
کد خبر: 640342
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۰ ۱۶:۲۵:۱۳

شکی نیست که به عنوان یک باغبان کارآفرین، می خواهید باغی کارآمدتر و پربارتر داشته باشید. خرید نهال گردو درآمد قابل قبولی را از باغ خود تضمین می کند. 

نهال گردو چندلر

پرفروش ترین و پربارترین نهال گلدانی نهال گردو چندلر است. نهال گردو چندلر در سال اول می توانند باردهی داشته باشند اما دوره بلوغ اقتصادی میوه دهی 7-10 سال است. با خرید نهال گردو چندلر و پرورش آن به طور متوسط ​​70 کیلوگرم گردوی خشک در هر هکتار در سال دریافت خواهید کرد.

نهال گردو ژنوتیپ

دومین نهال گلدانی پولسازی که به شما معرفی می کنیم، نهال گردو ژنوتیپ  است. این گردو با سن اقتصادی 6-8 سال یکی از پردرآمدترین انواع گردو محسوب می شود. با خرید نهال گردو  ژنوتیپ و رشد آن، حدود 8 تن در هکتار در سال به دست خواهید آورد.

نهال گردو فرنور

سومین نهال گلدانی مقرون به صرفه، نهال گردو فرنور است که یکی از ارقام زودبازده و مقاوم به سرما است. نهال ها در 2 سال با عملکرد حدود 7 تن در هکتار در زمان بلوغ به بار می نشینند.توجه داشته باشید که باید هر عدد را بر اساس جغرافیا و آب و هوای منطقه خود انتخاب کنید.

نهال گلدانی چیست؟

به طور کلی، دو شکل نهال در بازار وجود دارد: نهال ریشه لخت و نهال گلدانی.

 نهال های ریشه لخت یا ریشه دار در واقع نهال هایی هستند که در باغ مادر رشد می کنند و یک تا دو سال پس از کاشت و در زمانی که نهال ها در خواب زمستانی هستند با دقت از خاک خارج می شوند. در واقع نهال ها در کیسه های پلاستیکی با خاک برداشته شده از اطراف ریشه نهال در اختیار خریداران قرار می گیرد. البته نگران نباشید. نهال ها و ریشه های آنها در صورت خارج شدن از خاک به هیچ وجه آسیب نمی بینند، بهترین زمان برای کاشت نهال های ریشه لخت در اواخر زمستان و در بهمن و اسفند است. بنابراین بهترین زمان برای خرید نهال در این زمان یعنی قبل از پایان خواب زمستانی نهال است.

اگر به زبان ساده بگوییم نهال های گلدانی مانند نهال های معمولی هستند با این تفاوت که در گلدان های پلاستیکی یا گلدان های نایلونی کاشته و رشد می کنند. گاهی به این گونه نهال ها «نهال ریشه پر» نیز می گویند. برای کاشت نهال در گلدان کافی است نهال را به همراه خاک اطراف ریشه از گلدان خارج کنید و در گودالی که کنده اید قرار دهید!

حالا ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید: تفاوت بین نهال های گلدانی و ریشه های لخت چیست؟ در ادامه به این سوال پاسخ داده ایم.

تفاوت بین نهال گلدانی و نهال ریشه لخت چیست؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، نهال های ریشه لخت را باید در اواخر زمستان در خاک کاشت. اما گاهی یخبندان، سرما و باران زمستانی تا پایان اسفند ماه ادامه می‌یابد و زمان کاشت نهال از بین می‌رود و باعث می‌شود که کار کاشت نهال به بهار که خواب زمستانی نهال تمام می‌شود، موکول شود. البته شما به خوبی می دانید که اکنون بدترین زمان برای کاشت نهال است.

اما از آنجایی که نهال های گلدانی در خاک هستند، در هنگام کاشت نیازی به برداشتن خاک اطراف ریشه نیست، بنابراین مراحل کاشت راحت تر است و می توانید در هر زمانی از سال نهال را در زمین خود بکارید. در واقع مزیت اصلی این نوع نهال ها این است که دیگر با مشکل پایان خواب زمستانی و عدم امکان کاشت نهال مواجه نخواهید شد.

نکاتی که هنگام خرید نهال گلدانی باید در نظر بگیرید:

درست است که نهال های گلدانی مزایای بیشتری نسبت به نهال های ریشه لخت دارند، اما عدم توجه به برخی نکات در هنگام خرید نهال هایی مانند نهال گردو ممکن است باعث ضرر و زیان بیشتر شما و هدر رفتن پول شما شود. اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که باید از نهالستان با مجوز جهاد کشاورزی خرید کنید. این مجوز تضمین می کند که همه نهال هایی که خریداری می کنید سالم هستند. اما در هنگام خرید نهال باید به یک سری نکات نیز توجه کرد:

  • خرید نهال با شناسنامه، در واقع این شناسنامه می تواند به شما بگوید که نهال های شما چیست و چه گونه هایی هستند. بهتر است نهال های 1-2 ساله را انتخاب کنید. این نهال ها راحت تر با شرایط باغ سازگار می شوند.
  • ساقه نهال ها باید خوش فرم و سالم باشد. هیچ خراش و آسیبی روی آن نباشد و آفت و حشره روی آن نباشد.
  • لکه های سفید و رنگی روی برگ های نهال، از علائم هشدار دهنده بیماری نهال است.
  • ریشه ها نباید فشرده شوند و گلدان در قسمت ریشه آسیب نبیند.
  • اگر نهال گلدانی مورد نظر شما پیوندی است، طوقه آن باید یک اینچ (وجب) بالاتر از خاک باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که نهال های شما دارای جوانه های کافی و سالم هستند. این جوانه ها نشانه سلامت نهال هستند.

کدام نهالستان برای خرید نهال گلدانی مناسب است؟

یافتن نهالستان های معتبر برای خرید نهال یکی از دغدغه های باغداران بوده است.اما اگر قصد تهیه نهال گلدانی را دارید باید در انتخاب نهالستان دقت بیشتری داشته باشید. نهالستان غرب نهال یکی از بزرگترین و معتبرترین نهالستان های کشور است که در زمینه پرورش و فروش نهال گلدانی فعالیت می کند و با سالها دانش، تجربه کاری زیاد و مشاوره رایگان به صورت شبانه روزی در اختیار مشتریان خود است.

اصالت نهال گردو فروخته شده توسط این نهالستان و اصول کشت نهال باکیفیت و صحیح این اطمینان را می دهد که بسیاری از باغداران می توانند با اطمینان از نهالستان غرب نهال اقدام به خرید نهال کنند. از دیگر ویژگی های این نهالستان، نهال های موجود با قیمت های بسیار مناسب است و تمامی نهال های خریداری شده همراه با شناسنامه و کارت سلامت است.

شما می‌توانید برای خرید نهال گردو، خرید نهال بادام و سایر نهال‌ها با نهالستان غرب نهال واقع در میاندواب با مدیریت رضا داداشی تماس بگیرید و مطمئن باشید کارشناسان این نهالستان پیش از انتخاب و خرید نهال تا تکمیل باغ شما در کنار شما خواهند بود.

جهت اطلاعات بیشتر به وب سایت gharbnahal.ir  مراجعه نمایید یا از طریق شماره تماس های زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید ، جهت تسریع پاسخگویی میتوانید از طریق واتساپ و تلگرام با ما در تماس باشید.

09026513209 / 09352571762 / 09352571768 / 09352571792

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها