شرکت غرب نهال رکوردار تولید نهال بادام پایه کوتاه در کشور

نهال بادام یکی از نهال های پرفروش و پرطرفدار در کشور است که سالانه باغداران زیادی نسبت به خرید این نهال اقدام می نمایند .

شرکت غرب نهال رکوردار تولید نهال بادام پایه کوتاه در کشور
کد خبر: 593320
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ ۱۷:۳۶:۵۶

ما رکورددار تولید نهال بادام در کشور هستیم و امروز قصد داریم سه رقم از دیرگل ترین و پربارترین نهال بادام را جهت کاشت و احداث باغ بادام به شما معرفی کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

خرید نهال بادام تونو

منشاء این بادام که تونو نام دارد، ایتالیاست. رقم تونو در بین ارقام سنگی جزء بهترین نهال بادام های سنگی است و حتی کیفیت بهتری نسبت به بادام مامایی و سایر بادام های سنگی دارد.

بادام تونو جزو بادام هایی است که دیرگل بوده و زمان رسیدن میوه اش زود تا متوسط است. نوع پوست چوبی این میوه سنگی است؛ با طعم مغزی خوب و رنگ قهوه ای متمایل به روشن که درصد مغز این میوه ۳۸ تا ۴۰ درصد می باشد. عادت باردهی این نهال بادام اسپور است و نوع باروری آن خود سازگار است.

بادام تونو خود گرده افشان است که هیچکدام از ارقام بادام های دنیا این خصوصیت را ندارند. میزان باردهی رقم بادام تونو بین ۵۰ الی ۷۰ کیلو با پوست چوبی است.

بادام تونو از سال اول و دوم شروع به باردهی میکند و از سال پنجم به حالت اقتصادی تبدیل می شود (این رقم خود گرده افشان می باشد).

شرکت غرب نهال  رکوردار تولید نهال بادام پایه کوتاه در کشور

خرید نهال بادام فرانیس

بادام فرانیس یکی از مهمترین رقم های بادام کاغذی محسوب میشود. این رقم کلون های مختلفی دارد که بهترین کلون از نظر دیرگلی و پرباربودن بادام فرانیس کلون ۴۳۵ است که توسط شرکت رویال نهال از فرانسه وارد کشور شده است و در ساقه های ضخیم بادام فرانیس نیز باردهی مشاهده میشود.

ارتفاع درخت بادام فرانیس کلون ۴۳۵ در شرایط ایده ال به ۳متر میرسد که با هرس و فرم شاخه ها میتوان به راحتی متناسب با فضای محدود در یک باغ کوچک نیز پرورش داد.

میوه نهال بادام فرانیس پوست بسیار کاغذی دارد مغز آن بزرگ و به شکل بیضی است و کیفیت و طعم خوبی دارد.

بادام فرانیس یکی از دیرگل ترین بادام های دنیا محسوب میشود که برای مناطقی که سرمای بهاره شدیدی دارد، توصیه میشود.

درخت بادام دیرگل اذر

در این میان اگر یک یخبندان بهاری از راه برسد و کار شکوفه‌های تازه سر زده را یکسره کند، می‌تواند تمام امید یک باغبان را ناامید کند. اینجا است که ارزش و اهمیت نهال بادام دیرگل آذر؛ برای بسیاری از اقلیم‌ها مشخص می‌شود.

راهکاری تمام عیار برای مناطقی که احتمال یخبندان بهاری را در ابتدای سال دارند و باغداران آن نمی‌خواهند برای از دست دادن شکوفه‌های زیبای بادام و محصول آن سال هیچ گونه ریسکی داشته باشند. در این مقاله قصد داریم همه چیز را درباره درخت بادام دیرگل، و مزایا و معایب احتمالی آن با شما در میان بگذاریم.

ویژگی های نهال بادام دیر گل

نهال‌ بادام دیرگل اذر؛ در ابتدای بهار شکوفه می‌زند تا فرایند رشد و پرورش میوه را در طول بهار و تابستان طی کند و از نیمه دوم مرداد فصل برداشت محصول آغاز شود. در تمام این مدت، طبیعت از قوانین خود پیروی می‌کند و هر آنچه که باید در زمان خود اتفاق خواهد افتاد.

اما مهم‌ترین و حساس‌ترین مرحله در زندگی یک ساله در درختان بادام دیرگل، ابتدای زمان شکوفه‌سرایی آن است. اگر در همان ابتدای بهار که زمین چندان قادر به گرم کردن گیاهانش نیست، یک سرمای زمستانی از راه برسد و به جان شکوفه‌ها بیافتد، کار اغلب شکوفه‌ها زار است و باید دور محصول آن سال را قلم گرفت. البته شرایط تا این حد که می‌گوییم ناجوانمردانه نیست! و راهکاری منطقی برای این مسئله وجود دارد.

کاری که اغلب باغداران برای جلوگیری از این مسئله انجام می‌دهند، این است که در مناطق سردسیری که سرما تا اوایل بهار امتداد می‌یابد، اقدام به کاشت نهال بادام دیرگل اذر می‌کنند که این امر مشابه کاشت نهال گردو دیرگل می باشد. نهال بادام‌ آذر، در واقع آن دسته از بادام‌هایی هستند که برای شکوفه زدن در بهار تاخیری ۱۵ الی ۲۰ روزه دارند و به همین جهت از سرما و یخبندانی که از زمستان به بهار می‌رسد، تا حدود زیادی مصون خواهند ماند.

انتخاب نژاد مناسب بادام هنگام کاشت یک زمین، مهم‌ترین مرحله است و باید نژاد مورد نظر را با توجه به ارتفاع، میانگین دمایی، شرایط اقلیمی، شیب زمین، میانگین بارندگی و بسیاری عوامل دیگر انتخاب کرد. در صورتی که انتخابی هوشمندانه هنگام خرید نهال و کاشت بادام داشته باشید، از بسیاری زیان‌های احتمالی ناخواسته در امان خواهید بود.

نهال بادام دیرگل اذر

زادگاه و موقعیت جغرافیای مناسب پرورش نهال های بادام دیرگل

تاریخ بادام‌ های ساده را شبه جزیره بالکان تا آسیای جنوب غربی می‌دانند که تا ترکستان و سپس به عراق امروزی آمده و از سوی غرب، به ایران نیز وارد شده است. اما از این تاریخچه کلی که بگذریم، خاستگاه نهال بادام دیرگل، را نه در ایران بلکه در شهر بوردو فرانسه می‌دانند.

بهترین مکان برای کشت بادام‌های دیرگل، مناطق کوهستانی و خشک است. شهرهای کوه‌پایه‌ای با ارتفاع متناسب که زمستان در آن‌ها احتمالاً تا بهار نیز امتداد می‌یابد، بهترین مناطق برای کاشت نهال بادام دیرگل هستند. تمام اصله‌های بادام نیاز به مقدار مشخصی سرمای زمستانی در فصول سرد دارند که در هنگام خواب زمستانی به تقویت آنان برای شکوفه دادن در بهار کمک می‌کند. بادام‌های زودگل سرمای کمتری در زمستان نیاز دارند و از این رو آن‌ها را باید در مناطقی با زمستان‌های معتدل‌تر کاشت. اما بادام‌ دیرگل تاب بیشتری نسبت به یخبندان‌های زمستانی دارند و از این رو مناطق کوهستانی و خشک، برای آنان خوشایند است.

این درخت به شرایط گرم و خشک احتیاج دارد به‌ویژه از مناطقی که تابستان‌های طولانی با هوای گرم، خشک و آفتابی دارند و از یک‌فصل رشد طولانی برخوردار هستند، لذت می‌برد. همچنین این گیاه به مقدار مشخصی از سرما (حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ ساعت در سال در دمای کمتر از ۴۵ درجه‌ی فارنهایت یا ۷ درجه‌ی سانتیگراد) نیاز دارد تا خواب جوانه‌های خود را با موفقیت بشکند. به همین دلیل است که آن‌ها کاملاً با آب‌وهوای گرمسیری سازگار نیستند. آن‌ها به‌خصوص در برابر خاک‌های مرطوب و یخ‌بندان طاقت نمی‌آورند.

شرکت غرب نهال  رکوردار تولید نهال بادام پایه کوتاه در کشور

چه نهال بادامی برای کاشت در باغ بهتر است؟

برای اینکه بدانیم چه نهال بادامی برای باغ ما مناسب است. ابتدا باید ویژگی‌های یک نهال خوب بادام را بدانیم. در این بخش به مهم ترین عوامل در کیفیت نهال بادام اشاره مینماییم:

شرکت غرب نهال  رکوردار تولید نهال بادام پایه کوتاه در کشور

دیرگل یا زودبودن نهال

نهال در زمان گلدهی بیشترین حساسیت را در برابر سرما از خود نشان میدهد. دیرگل بودن نهال بادام در مناطقی با احتمال سرمای بهاره از سوختن جوانه‌های گل که مرحله ی قبل از تولید محصول است، جلوگیری میکند. با توجه به آب و هوای منطقه ی خود باید بدانید اگر منطقه دچار اینگونه از سرماهای ناگهانی در فصل پاییز یا بهار میشود، باید از ارقام دیرگل تر استفاده نماید. ارقام زودگل و میانگل را میتوانید در مناطقی با آب و هوای معتدل بکارید.

باردهی

به جرات میتوان گفت که میزان باردهی نهال یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که در انتخاب باغداران موثر است. باید توجه داشت که نهال در صورتی به حداکثر باردهی میرسد که شرایط مطلوب اقلیمی، خاک، آبیاری و ارتفاع از سطح دریا کشت شده باشد. اکثر نهال‌های بادام؛ باردهی مطلوبی دارند. بنابراین یک رقم با محصول دهی بالا و سازگار با منطقه ی باغ خود انتخاب نمایید.

جهت خرید نهال بادام و اطلاع از قیمت نهال بادام با مهندس رضا داداشی شماره۰۹۰۲۶۵۱۳۲۰۹ در تماس باشید.

برای اطلاعات بیشتر به gharbnahal.ir مراجعه نمایید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها