کد خبر: 598026
|
۱۴۰۱/۱۱/۳۰ ۱۴:۳۸:۱۳
| |

معرفی و خرید ۳ نهال گردو که ۲۵۰ کیلوگرم باردهی دارد

خرید و کاشت نهال گردو در بهمن ماه سود زیادی برای باغداران و کشاورزان دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا 3 نهال گردویی را به شما معرفی کنیم که تا 250 کیلو باردهی دارد.

معرفی و خرید ۳ نهال گردو که ۲۵۰ کیلوگرم باردهی دارد
کد خبر: 598026
|
۱۴۰۱/۱۱/۳۰ ۱۴:۳۸:۱۳

درخت گردو با توجه به قیمت بالای محصول و ارزش زیاد آن نسبت به سایر ارقام درختان میوه، مقرون به صرفه بوده و سرمایه گذاری مطمئنی به حساب می آید. اما برای به دست آوردن محصولات باکیفیت و سودآور باید شناخت خوبی از انواع نهال گردو داشته باشید. در ادامه به معرفی بهترین ارقام گردو با بالاترین عملکرد می پردازیم.

پرمحصول ترین انواع نهال گردو

اگر مایل به خرید نهال گردو هستید، پس حتما این را شنیده اید که خرید نهال گردو می تواند درآمد زیادی به همراه داشته باشد که این امر نیازمند دریافت راهنمای خرید نهال گردو از سایت های معتبری مانند غرب نهال، ویکی پدیا و ... است. در این مقاله بهترین اطلاعات در مورد نهال گردو را مورد بحث قرار خواهیم داد.

تقاضا برای محصولات گردو به دلیل قیمت بالا و سودآوری آن همیشه مورد توجه باغداران و کشاورزان بوده است. نهال گردو با شرایط آب و هوایی ایران سازگار است و محصولی مرغوب و قابل صادر شدن تولید می کند. درخت گردو عمدتاً در مناطق سردسیر ایران پرورش می یابد. اما برخی از انواع گردو نیز وجود دارند که آب و هوای گرم را تحمل می کنند.

دلیل محبوبیت خرید نهال گردو چیست؟

خرید نهال گردو به دلیل تقاضای زیاد و دائمی، هزینه های پایین کشت و نگهداری و امکان صادرات محصول، فرصت سرمایه گذاری ایده آلی برای کشاورزان و باغداران است. استفاده از نهال های مرغوب و با دانش و مهارت کافی می تواند محصولی، با قابلیت صادرات را در اختیار باغداران قرار دهد. این نهال گردو، مقاوم به خشکی و سازگار با شرایط فعلی خشکسالی و بارندگی کم در اکثر نقاط کشورمان است. از آنجایی که گل های درخت گردو در برابر سرمای ناگهانی در فصل بهار مقاوم نیستند، برای جلوگیری از آسیب های احتمالی سرمای اوایل بهار، انتخاب نهال های دیرگل راه حل مناسبی است.

2

نهال گردو چندلر پیوندی

نهال گردو چندلر یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین نهال های گردو است و محصولات آن تقاضای صادراتی بالایی دارد. کیفیت بالای محصول، ارتفاع کم و حجم باردهی زیاد آن باعث محبوبیت این رقم گردو شده است. نهال گردو چندلر در مناطق معتدل تا نسبتا سرد به خوبی رشد می کند.

نهال گردو فرنور پیوندی

یکی از ارقام عالی نهال گردو در منطقه سردسیر، رقم نهال گردو فرنور است. این نهال اصالت فرانسوی دارد و سالهاست بومی سازی شده است. ناگفته نماند که این رقم از ارقام دیرگل محسوب می شود و پربارترین نهال گردو در مناطق سردسیر است. این رقم از سال دوم پس از کاشت شروع به میوه دادن می کند.

نهال گردو ژنوتیپ غرب نهال

نهال های ژنوتیپ از سال اول پس از کاشت شروع به باردهی می کنند و با قیمت بسیار مناسب در بازار نهالستان گردو یافت شده و جزء نهال های پرمحصول محسوب می شوند. نهال گردو ژنوتیپ غرب نهال، دیر گل و نسبت به سایر ارقام دیگر گردو بسیار مقرون به صرفه است. مغز این گردو روشن و درخت آن ارتفاع متوسطی دارد.

نهال گردو پکان

نهال گردو پکان در مناطق نیمه خشک و معتدل ایران با کیفیت و کارایی بالا قابل کشت است. در ابتدای کاشت نباید انتظار رشد سریع و بهره وری بالا، از این نهال داشته باشید. اما وقتی بالغ شود، میوه های قابل توجهی می دهد. این نهال تولید کشور آمریکاست و شکل مغز گردوی آن بسیار خاص و زیبا است.

نهال گردو تویسرکان

رقم نهال گردو تویسرکان یکی از پرمغزترین گردو ها است که برای صادرات همه ساله مورد توجه تجار قرار می گیرد و قابلیت رشد در مناطق معتدل و کوهستانی را دارد. گردو تویسرکان در برابر سرما، مقاوم نیست و نیاز به نگهداری و آبیاری زیادی دارد. اما بسیار کارآمد است. این نهال بعد از 3 سال اولین بار را می دهد.

3

چگونه نهال گردو مناسب انتخاب کنیم؟

در میان گونه های گردو، انتخاب نهال مناسب می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. در عین حال، ممکن است آمار و ارقام متفاوتی را در نهالستان های مختلف مشاهده کنید. مثلاً از یک طرف صفات و خصوصیات مختلفی را به نهال گردو نسبت می دهند، از طرف دیگر ارزیابی مثبتی از سایر ارقام نهال گردو نشان نمی دهند.

بنابراین توصیه می شود قبل از خرید واریته مورد نظر، اطلاعات رقم مورد نظر را از مراجع معتبر باغبانی مانند وزارت جهاد کشاورزی، ویکی پدیا، غرب نهال و سایر سایت های بی طرف دریافت کنید.

زراعت، کاری زمان بر و پرهزینه است و با افزایش قیمت نهال گردو طبیعتاً در صورتی که نهال گردو مورد نظر استانداردهای لازم را نداشته باشد زیان زیادی به باغدار وارد می کند.

خرید نهال گردو از غرب نهال

در این مطلب به طور کامل در مورد بهترین ارقام نهال گردو صحبت کردیم. با توجه به موارد گفته شده شما عزیزان و کشاورزان زحمت کش، به راحتی می توانید نسبت به تهیه نهال گردو برای احداث باغ خود اقدام کنید. کارشنان فروش ما در غرب نهال، آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان هستند. به عنوان بخشی از خدمات گروه غرب نهال می توان به احداث باغ، احداث فضای سبز، پیوند زدن، هرس درختان و ... اشاره کرد. نهالستان غرب نهال با داشتن متخصصین در زمینه های مختلف تولید و کشت نهال گردو می تواند راهنمایی های لازم را برای دستیابی به نتایج مطلوب به کشاورزان ارائه دهد.

شما میتوانید برای خرید نهال گردو با شماره ۰۹۰۲۶۵۱۳۲۰۹ از طریق تماس تلفنی و واتساپ در ارتباط باشید و جهت مشاهده تمامی ارقام به سایت gharbnahal.ir مراجعه کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها