کد خبر: 618458
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۹ ۱۸:۰۷:۳۵
| |

شنا کرال سینه؛ در عمیق‌ترین آب‌ها بدون ترس شنا کن!‌

شنا کرال سینه یا کرال جلو، یکی از کاربردی‌ترین و محبوب‌ترین تکنیک‌های شنا است که اگر به درستی انجام شود، یک تمرین برای کل بدن است که می‌تواند به ساخت و تقویت عضلات کمک کند.

شنا کرال سینه؛ در عمیق‌ترین آب‌ها بدون ترس شنا کن!‌
کد خبر: 618458
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۹ ۱۸:۰۷:۳۵

کرال سینه، یک حرکت رایج شنا است. شنای کرال سینه هم برای تناسب اندام کل بدن مفید است و هم در بالاترین سطح، ورزشکاران با این تکنیک برای کسب مدال المپیک رقابت می‌کنند. کرال سینه یکی از چهار حرکت شنا در مسابقات بین‌المللی به همراه شنای پروانه، کرال پشت و شنای قورباغه است.

برای آموزش شنا کرال سینه با مستر سوییمر کلیک کنید.

نکات مهم کاربردی درباره شنا کرال سینه

در تکنیک شنا کرال جلو، بدن شما رو به پایین در آب است. شما دائما یک ضربه فلاتر(پاها بصورت ضربدری بالا پایین می‌شود) انجام می‌دهید و بازوهایتان به صورت متناوب از مقابل سرتان به زیر آب و به سمت پشت می‌آیند. کرال جلو معمولاً سریع‌ترین حرکت شنای رقابتی است و یادگیری آن دشواری متوسطی دارد.

در شنای کرال سینه تمام بدن به صورت کشیده قرار دارد این شنا در حالی که بازوها دراز شده در مقابل، صورت به سمت پایین و پاها در پشت شماست، آغاز می‌شود. با پیشرفت حرکت، بالاتنه شما به دلیل ضربات متناوب بازو به جلو و عقب می‌چرخد.

از موقعیت شروع بازوها، یک دست خود را به سمت پایین بیاورید، به صورتی که کف دست خود را کج کرده تا انگشت شست به سمت پایین حرکت کند. آرنج خود را بالا نگه دارید. همانطور که ساعد شما به عمق آب می‌رود، دست را به سمت عقب بکشید.

اکنون نیروی محرکه اعمال کنید و بدن خود را در آب حرکت دهید. وقتی دست شما تقریباً با شکم شما همسطح شد، حرکت را از کشیدن به هل دادن تغییر دهید. حال بازو را جلوی خود بازگردانید. ساعد و مچ را شل کنید و حرکت را با آرنج خود انجام دهید. اکنون بازوی دیگر را جایگزین کنید.

حرکت پای کرال سینه یک ضربه فلاتر استاندارد است. اینگونه که زانوهای خود را کمی خم کرده، پاهای خود را به سمت عقب ببرید و به طور مداوم ضربات پا را به طور متناوب  بالا و پایین ببرید.

آموزش شنا در عمق زیاد

هرکسی که می‌خواهد کارآمدتر شنا کند، باید شروع به یادگیری نحوه شنا در آب‌های عمیق ‌کند. با این حال، قبل از رفتن به عمق، ابتدا یاد بگیرید که در آب‌های کم‌عمق شنا کنید. یادگیری شنا در آب‌های کم عمق به غلبه بر ترس و ترس از آب کمک می‌کند.

برای شرکت در کلاس شنا با مستر سوییمر کلیک کنید.

قبل از رفتن به عمق‌های زیاد مطمئن شوید که کاملاً با آب راحت هستید. شما باید بتوانید از آب به طور موثر استفاده کنید تا از چرخش در آن جلوگیری کنید.

یک نکته مهم را در اینجا باید درک کنید: شناوری بدن انسان در آب‌های عمیق به همان اندازه است که در آب‌های کم‌عمق است. به عبارت دیگر توانایی شما برای ماندن در سطح آب بدون توجه به عمق آب یکسان است.

برای فتح آب‌های عمیق باید هزاران ساعت را در آن سپری کنید، درست مانند خلبانی که هزاران ساعت پرواز را صرف می‌کند. شنا در آ‌ب‌های عمیق را نمی‌توان یک شبه یاد گرفت، چرا که امری زمانبر است.

برای غلبه بر ترس خود از آب‌های عمیق به یک برنامه تمرین محکم نیاز دارید. هیچ‌کس از هواپیمای در حال پرواز بدون چتر بیرون نمی‌پرد و همین اصل در شنا نیز صدق می‌کند. با اجرای مراحل، بر ترس از آب‌های عمیق غلبه کنید:

  • محیط خود را بشناسید
  • در امتداد خطوط بیرونی شنا کنید
  • همیشه در امتداد محور x شنا کنید
  • از کمربند شناور استفاده کنید

آیا شنا برای افزایش قد مفید است؟

شنا یک ورزش مفید برای تمام بدن و مناسب برای افرادی که می‌خواهند بدنی متعادل داشته باشند، است. همچنین، با تأثیر فشار تعاملی آب، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را نیز محدود می‌کند اما، آیا شنا باعث افزایش قد نیز می‌شود؟

آیا شنا برای افزایش قد مفید است؟ جواب کامل در وبلاگ مستر سوییمر.

شنا یکی از ورزش‌هایی است که برای افزایش قد انتخاب می‌شود. هنگام شنا، اغلب مجبوریم هر دو دست و پا را برای پیشروی باز کنیم، همراه با مقاومت آب برای ایجاد آرامش عضلانی؛ بنابراین، کودکانی که در سنین کم شنا را یاد می‌گیرند، نسبت به همسن‌های خود شانس رشد قد بهتری خواهند داشت.

شنا نمی‌تواند مستقیماً قد شما را افزایش دهد؛ مخصوصاً زمانی که صفحات رشد شما بسته شده است(رشد شما معمولاً در سن 18 سالگی متوقف می‌شود). پس شنا قد شما را بلندتر نمی‌کند اما شنا قبل از به اتمام رسیدن سن رشد کمک شایانی به رشد استخوان‌های شما می‌کند.

انجام حرکات کششی برای افزایش اندازه استخوان تنها یکی از دلایلی است که شنا به افزایش قد کمک می‌کند. در اصل کمک شنا به بدن این است که سیگنال‌هایی را به غده هیپوفیز ارسال می‌کند. از اینجا هورمون رشد برای تحریک تشکیل بافت غضروف برای رشد استخوان‌ها ترشح می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها