کد خبر: 648619
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۷ ۰۹:۳۰:۰۹
| |

اطلاعیه قوه قضاییه درباره الهه محمدی و نیلوفر حامدی باید مستند قرار گیرد یا خبرسازی خبرگزاری فارس؟

روزنامه هم میهن نوشت: این جریان‌های رسانه‌ای ابتدا اعلام کردند که مگر می‌شود کسانی که جاسوس هستند، آزاد شوند و چون این خط خبری جواب نداد، نوشتند که آنها موقتاً برای درمان بیماری آمده‌اند و به‌زودی به زندان بازمی‌گردند. به نظر می‌رسد این ماجرا خبر از اختلاف دستگاه قضایی با برخی جریان‌هایی می‌دهد که می‌خواهند قوه قضائیه را تحت فشار بگذارند.

اطلاعیه قوه قضاییه درباره الهه محمدی و نیلوفر حامدی باید مستند قرار گیرد یا خبرسازی خبرگزاری فارس؟
کد خبر: 648619
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۷ ۰۹:۳۰:۰۹

روزنامه هم میهن از رویه یک خبرگزاری اصولگرا در خبررسانی نادرست از وضعیت پرونده الهه محمدی و نیلوفر حامدی انتقاد کرده است.

به گزارش هم میهن، خبری که فارس (درباره دو خبرنگار زن) منتشر کرده است در نقطه مقابل خبر دستگاه قضایی است. با این توضیح که خبر فارس بازتاب بسیار زیادی در جامعه پیدا کرده و موجب تشویش و اضطراب در جامعه و زیر سوال رفتن دستگاه قضایی شده است و این سوال را به وجود آورده که چطور امکان دارد یک رسانه خبری را منتشر کند که در نقطه مقابل خبر رسمی مقامات رسمی قوه قضائیه باشد؟خط خبری که فارس دررابطه با خانم‌ها محمدی و حامدی دنبال کرده، برای دستگاه قضایی هزینه‌زا است. مگر نه اینکه قوه قضائیه اعلام کرده دادگاه انقلاب پس از رسیدگی به پرونده الهه و نیلوفر، با توجه به اینکه مرحله انجام تحقیقات و جمع‌آوری اطلاعات متقن در خصوص این دو پرونده مقداری طولانی شده بود و پرونده در دادگاه تجدیدنظر بود، این دادگاه طبق قانون تصمیم گرفت که قرار بازداشت این دو نفر را فک کند و در نتیجه آنها با قرار تامین وثیقه به صورت موقت آزاد شدند.

این روزنامه سپس پرسیده است: اکنون باید پرسید کدام درست می‌گویند؟ خبرگزاری فارس یا قوه قضائیه؟ خبر فارس یک تقابل با دستگاه قضایی به وجود آورده است. شاید به این دلیل که فارس خط خبری خبرگزاری قوه قضائیه را نمی‌پسندد و دستگاه قضایی هم نمی‌خواهد مطابق میل و خواست خبرگزاری فارس اطلاع‌رسانی کند، چنین خبرهای ساختگی‌ منتشر شده است. به‌خصوص که دو روز پیش مدیرعامل خبرگزاری قوه قضائیه در توئیت‌هایی نوشت که جاسوس بودن الهه محمدی و نیلوفر حامدی برای دستگاه قضایی احراز نشده است. به نظر می‌رسد یک جریان خبری به دنبال فضاسازی برای ایجاد فشار بر قوه قضائیه است. این جریان‌های رسانه‌ای ابتدا اعلام کردند که مگر می‌شود کسانی که جاسوس هستند، آزاد شوند و چون این خط خبری جواب نداد، نوشتند که آنها موقتاً برای درمان بیماری آمده‌اند و به‌زودی به زندان بازمی‌گردند. به نظر می‌رسد این ماجرا خبر از اختلاف دستگاه قضایی با برخی جریان‌هایی می‌دهد که می‌خواهند قوه قضائیه را تحت فشار بگذارند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها