کد خبر: 644124
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۰ ۱۰:۴۵:۰۰
| |

فرزانه ترکان، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران:

جبهه اصلاحات نه تنها برای انتخابات حتی برای تحریم آن هم هیچ مانیفستی ندارد!

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: هنوز مشخص نیست آیا اصلاح طلبان ذیل راهبری جبهه اصلاحات در انتخابات شرکت می‌کنند یا خیر، با شورای نگهبان رایزنی می‌کنند یا خیر و از اساس جبهه اصلاحات هیچ مانیفستی برای انتخابات ندارد حتی برای تحریم آن!

جبهه اصلاحات نه تنها برای انتخابات حتی برای تحریم آن هم هیچ مانیفستی ندارد!
کد خبر: 644124
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۰ ۱۰:۴۵:۰۰

فرزانه ترکان، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران، درباره وضعیت فعالیت و عملکرد اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو گفت: بحث درباره تصمیم جریان اصلاحات در قبال این انتخابات در بین اهل فن و سیاسیون در وضعیت میانه است یعنی یک جمع بندی کلی وجود ندارد و دو رویکرد کلی در این خصوص دیده می شود.

به گزارش منیبان، بخش هایی از گفت و گوی ترکان را در ادامه می خوانید:

 

  • من به عنوان یک نفر از این جریان، منتقد این هستم که ماه های زیادی است که جبهه اصلاحات با ریاست، فرم و تشکیل کمیته‌های جدید و متنوع شروع به کار کرده اما من به عنوان عضو یکی از اعضا اصلاح طلب، برون دهی از این فعالیت نمی‌بینم.
  • جبهه اصلاحات باید بگوید در طی این مدت فعالیت چه خروجی داشته است، دو بیانیه در مورد رخدادهای روز البته در جای خود قابل ارزیابی است اما اگر هدف اصلی این تشکل، همگرایی احزاب اصلاح طلب و تصمیم گیری درباره راهبردهای انتخابات باشد، این وضعیت قابل قبول نیست.
  • تشکیل جلسات هر چند وقت یکبار در جبهه اصلاحات و انتشار و درز حرف های جسته و گریخته از این جلسات منجر به تقویت پایگاه مردمی نمی‌شود هنوز مشخص نیست آیا اصلاح طلبان ذیل راهبری جبهه اصلاحات در انتخابات شرکت می‌کنند یا خیر، با شورای نگهبان رایزنی می کنند یا خیر و از اساس هیچ کدام از این استراتژی ها مشخص نیست.
  • مزیت این تصمیم است که به صورت تک و منفرد سروصدایی از مجلس بیرون می آید مثل اخبار این روزهای برخی نمایندگان مجلس فعلی درباره مافیای فیلترشکن و خودرو و لودادن ماجرای شاسی بلندها اما مساله این ها است که اگرچه این راهبرد در طرح موضوع موفق بوده اما این تعداد نمایندگان در مجلس نمی توانند در تصویب یا عدم تصویب طرحی تاثیرگذار باشند.
  • در شرایط فعلی با همین نمایندگان که موجب بلند شدن تک صداهایی در مجلس یازدهم بودند نیز برخورد شد، تصور می کنم برای تداوم بلند شدن این صداها می توانیم در خارج از مجلس هم در قالب مصاحبه و فعالیت سیاسی این فضا را بشکنیم.
  • درباره هزینه های استراتژی حمایت از تک نمایندگان در حوزه های انتخابیه کوچک باید توجه داشت که این راهبرد هزینه هایی را هم برای احزاب اصلاحات ایجاد می کند. به طور مثال با ادامه این رویه از اصلاح طلبان و اصلاحات از جانب افکار عمومی سوال می شود که چگونه و به چه شکلی می خواهید حرف خود را به حاکمیت برسانید و بگویید مجلس باید از تک صدایی خارج شود؟ مردم می گویند باید این صدای اعتراض شنیده شود و اگر اعتراض و حرفی است باید با گفت و گو پیش از آن که مسائل به کف خیابان کشیده شود، در دستورکار قرار بگیرد.
  • مردم ما در شرایط فعلی بسیار بالغ و عاقل نظاره گر صحنه هستند، من فکر می‌کنم باید احزاب استراژی خود را تغییر دهند و توجه داشته باشند که مردم چشم بسته از یک حزب تبعیت نمی‌کنند و احزاب باید با مردم همسو و همگام شوند.
  • به هر حال بزرگان سیاسی مثل مرعشی و نبوی که قبلا در جبهه اصلاحات بودند صاحب فکر و سخن بوده و جسارت حرف زدن درباره مواضع جبهه را داشتند اما امروز شاهد یک سردرگمی عجیب هستیم به شکلی که می توانم بگویم شاید جبهه اصلاحات هیچ مانیفستی برای انتخابات ندارد حتی برای تحریم آن!
  • حتی اگر جبهه به این جمع بندی رسید که در انتخابات شرکت نمی کنیم باید این موضوع را با شفافیت به مردم اعلام کند اینکه مسئولان و افراد جبهه سرشان را در جلسات خود کردند و هیچ برون دهی برای مردم از این جبهه دیده نمی شود قابل قبول نیست و باید به شکل جدی به موضوع نگاه کنیم و افراد راه حلی را ارائه دهند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها