کد خبر: 542432
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۹ ۱۳:۵۹:۴۲
| |

نامه نبوی به جبهه اصلاحات برای انصراف از مدیریت

چند روز پیش بود که رسانه‌ها اعلام کردند، بهزاد نبوی بار دیگر به‌عنوان رئیس جبهه اصلاحات انتخاب شد.

نامه نبوی به جبهه اصلاحات برای انصراف از مدیریت
کد خبر: 542432
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۹ ۱۳:۵۹:۴۲

چند روز پیش بود که رسانه‌ها اعلام کردند، بهزاد نبوی بار دیگر به‌عنوان رئیس جبهه اصلاحات انتخاب شد.

به گزارش فارس، در این زمینه گرچه برخی از رسانه‌ها و چهره‌های جریان اصلاحات در مطالبی نسبت به ابقاء دوباره بهزاد نبوی انتقاداتی را مطرح کردند اما، برخی از اعضای حقیقی جبهه اصلاحات تلاش کردند تا روایت رأی اجماعی برای ریاست بهزاد نبوی را برجسته سازند.

علیرضا خوشبخت، تحلیگر مسائل سیاسی در پاسخ به سوالی در این مورد که با ابقای بهزاد نبوی در یک سال آینده چه اتفاقاتی در انتظار جبهه اصلاحات ایران است، گفت:

"بهزاد نبوی از قدیمی‌ترین سیاستمداران اصلاح‌طلب است و تجربه سیاست ورزی‌اش به پیش از انقلاب باز می‌گردد. او در دهه شصت از چهره‌های برجسته جناح موسوم به چپ خط امام بود و بعد از دوم خرداد ۷۶ هم نقش محوری در جریان اصلاحات داشت. از این منظر حضور او در سمت ریاست جبهه اصلاحات اتفاق جدیدی نیست و در راستای مشی کلی جریان اصلاح‌طلبی در سالیان اخیر ارزیابی می‌شود و نمی‌توان انتظار تحول خاصی را در یک سال آینده داشت".

در این زمینه بررسی‌ها نشان می‌دهد بهزاد نبوی که خود در جلسه رأی‌گیری حضور نداشته طی نامه‌ای خطاب به اعضای عمومی جبهه اصلاحات بر عدم ریاست خود بر جبهه اصلاحات تأکید کرده بود.

وی در نامه خود تصریح کرده بود: "با سلام و سپاس فراوان از اینکه طی یک سال گذشته، علیرغم داشتن ضعف‌ها و کاستی‌های فراوان در ریاست جبهه، صبورانه و بردبارانه، مرا تحمل فرمودید. به استحضارتان می‌رسانم که به دلیل کهولت و عوارض ناشی از آن، امکان ادامه مسئولیت فوق را ندارم و توان و جسارت پذیرفتن نامزدی ریاست این جمع وزین و فرهیخته را در خود نمی‌بینم. از عزیزان ملتمسانه استدعا دارم، چنانکه برادر بزرگوارمان آقای خاتمی در دیدار با اعضای هیئت‌رئیسه فعلی توصیه کردند، از نامزدهای جوان، آگاه، مدیر و مدبر که خوشبختانه در جمعتان کم نیستند استفاده کنید و به حقیر افتخار دهید که یک سال دیگر به‌عنوان عضو مجمع در خدمتتان باشم. ارادتمند همه شما و عضو کوچک جبهه اصلاحات، بهزاد نبوی".

در این میان اما با توجه به تأکید خاتمی و شخص بهزاد نبوی برای بهره گیری از نیروهای جوان، با اصرار برخی از اعضای حقیقی و مؤثر جبهه اصلاحات، برای ریاست بهزاد نبوی رأی‌گیری و وی برای یک سال دیگر ریاست جبهه اصلاحات ایران را بر عهده می‌گیرد.

نکته قابل‌توجه در خصوص این رأی‌گیری آن است که علی‌رغم تلاش رسانه‌ای برخی اعضای حقیقی جبهه اصلاحات مبنی بر رأی اجماعی برای ریاست بهزاد نبوی 10 عضو غائب بودند، 3 یا 4 عضو حاضر نیز به ریاست بهزاد نبوی رأی نداده‌اند که عمدتاً از اعضای حقوقی و احزاب رسمی بوده‌اند.

در همین رابطه یکی از اعضای حقوقی جبهه اصلاحات با تأیید خبر ذکرشده، گفت:

"پس از جلسه رأی‌گیری برخی از اعضای حقیقی جبهه اصلاحات تلاش جدی‌ای را سامان دادند که عدم حضور و رأی ندادن 3، 4 حزب منتقد بهزاد نبوی و این جبهه به اطلاع نبوی نرسد. چرا که اطلاع وی از این موضوع موجب ناراحتی عمیق نامبرده خواهد شد."

این فرد تصریح کرد: "برخی اعضای جبهه اصلاحات که ظاهری دموکرات اما منش و شیوه‌ای دیکتاتور مآبانه دارند، در تلاش برای مدیریت احزاب قانونی و رسمی دارند و در این مسیر تلاش می‌کنند تلاش‌های خود را پشت بهزاد نبوی پنهان ساخته و به جهت‌دهی مطابق با برنامه‌های خود به جبهه اصلاحات پرداخته و مدیریت احزاب را با این روش در دست بگیرند."

وی همچنین با تصریح بر اینکه، برخی اعضای حقیقی جبهه اصلاحات بلای جان اصلاح‌طلبان شده‌اند، تأکید می‌کند که تلاش‌های این افراد کاملاً در مغایرت با اهداف احزاب قانونی اصلاحات است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها