کد خبر: 641782
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ ۱۹:۲۰:۰۰
| |

روزنامه جوان:

مردان نیروی اجرایی مهم‌تر از زنان هستند پس نباید از نعمت نگاه محروم باشند؛ پس زنان حجاب کنند تا مردان به گناه نیفتند!

روزنامه جوان نوشت: آیا برای مردان که در مقایسه با زنان مهم‌ترین نیروی اجرایی و درگیر‌ترین افراد در روند حرکت جامعه هستند، امکان دارد از نگاه کردن امتناع کنند و همیشه یا به زمین نگاه کنند یا به آسمان خیره شوند و حتی در بعضی مواقع چشم‌های خود را ببندند؟

مردان نیروی اجرایی مهم‌تر از زنان هستند پس نباید از نعمت نگاه محروم باشند؛ پس زنان حجاب کنند تا مردان به گناه نیفتند!
کد خبر: 641782
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ ۱۹:۲۰:۰۰

روزنامه جوان تاکید کرده مردان نیروی اجرایی مهم‌تر از زنان هستند پس نباید از نعمت نگاه محروم باشند سپس نتیجه‌گیری کرده که پس زنان باید برای جلوگیری از به گناه افتادن مردان حجاب کنند!

به گزارش جوان، از ویژگی‌های مردان این است که با نگاه تحریک می‌شوند و این نکته یکی از تفاوت‌های مرد و زن است و بنا به گفته اکثر علمای علم اخلاق در مردان مهم‌ترین عامل به گناه افتادن و منحرف شدن از مسیر حق از این مسیر اتفاق می‌افتد، بنابراین برای جلوگیری از به فساد کشیده شدن مردان تنها تذکر به آنان مبنی بر مراقبت از نگاه کفایت نمی‌کند و نمی‌تواند ضمانت خوب و مطمئنی برای حل این مسئله باشد و به همین دلیل نیاز به یک مکانیسم قوی و بازدارنده‌تر در اینجا موضوعیت می‌یابد و لذا خداوند متعال به دلیل آگاهی از این مسئله و نیز به دلیل لحاظ کردن مصالح جامعه در احکام تشریعی اسلام، مکانیسم دیگری را که به مراتب قوی‌تر و مورد اعتمادتر است برای حل این مسئله در نظر گرفته و از زنان خواسته است که بدن خود را در مواجهه با نامحرم بپوشانند و از عشوه‌گری‌ها و دلبری‌ها در مقابل نامحرم بپرهیزند تا زمینه گناه را برای مردان فراهم نکنند.

این روزنامه تاکید کرده است: اگر فرض کنیم که ادعای مطرح‌شده در سؤال در جامعه امروز واقعیت پیدا کند و از این به بعد به جای اینکه زنان خود را بپوشانند، این مردان باشند که ملزم به مراقبت از نگاه خود شوند و زنان قادر باشند هر طور که می‌خواهند در جامعه حاضر شوند. حال ما باید سؤال کنیم که آیا در این جامعه ادامه زندگی اجتماعی و تعامل افراد با هم امکانپذیر خواهد بود؟ اگر آری، چگونه؟ آیا برای مردان که در مقایسه با زنان مهم‌ترین نیروی اجرایی و درگیر‌ترین افراد در روند حرکت جامعه هستند، امکان دارد از نگاه کردن امتناع کنند و همیشه یا به زمین نگاه کنند یا به آسمان خیره شوند و حتی در بعضی مواقع چشم‌های خود را ببندند؟ آیا در جامعه‌ای که بیشترین حجم مشاغل آن هم در مراکز شهر‌ها و خیابان‌ها از قبیل فروشندگی، رانندگی و خدمات به عهده مردان می‌باشد، امکان این هست که مردان از نعمت نگاه محروم باشند؟ اگر امکان دارد لطفاً راهکار آن را هم بیان کنید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها