کد خبر: 589678
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۱۱:۴۵:۰۰
| |

وزیر اطلاعات:

نظام سلطه همیشه به دنبال براندازی بوده است / در «اغتشاشات» اخیر خودشان هم تصور کردند انقلابی در حال رخ دادن است

وزیر اطلاعات گفت: اساسا نظام سلطه هیچ زمان به دنبال مهار یا تضعیف ایران نبوده بلکه به دنبال براندازی بوده است.

نظام سلطه همیشه به دنبال براندازی بوده است / در «اغتشاشات» اخیر خودشان هم تصور کردند انقلابی در حال رخ دادن است
کد خبر: 589678
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۱۱:۴۵:۰۰

حجت الاسلام و المسلمین سیداسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات طی سخنانی در همایش مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی اظهار کرد: انقلاب ما با حضور مردم و رهبری امام و برخواسته از مکتب آن آغاز شد و با دشمنی‌هایی که میثاق مردم در ۹ دی آن را ناکام گذاشت تداوم یافت و با شهادت شهید سلیمانی از مرزهای ما فراتر رفت و امروز شاهد نفوذ انقلاب اسلامی در سطح جهان هستیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مکتب شهید سلیمانی مکتب مقاومت است و در مقابل نظام سلطه شکل گرفت و توانست قدرت، قوت و جهانی‌سازی که مکتب استکبار دنبال آن بود با شکست مواجه کند و راه را برای تمدن اسلامی و صدور انقلاب در سطح منطقه و جهان فراهم کند.

وزیر اطلاعات یادآور شد: روزی که دشمن تصمیم گرفت حاکمیت خود را با ایجاد ائتلاف‌ها و تشکل‌ها و اشغال عراق و حضور در سوریه و اشغال افغانستان تلاش کرد انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را به محاصره درآورد و به براندازی نزدیک کند شاهد حضور محور مقاومت و گسترش آن بودیم و مرد این میدان شهید سلیمانی بود.

خطیب با بیان اینکه این مکتب برخواسته از عقلانیت، مقاومت و معنویت است، افزود: شهید سلیمانی توانست در نظام و معادلات بین‌المللی و قدرت سلطه جهانی تغییرات اساسی ایجاد کند و طبیعی است که در تعریف شخصیت ایشان باید به توصیفات رهبری انقلاب توجه کنیم.

وی شهید سلیمانی را قهرمان ملت، شجاع، مقاوم و نوع دوست، اهل معنویت و اخلاص و باتدبیر دانست و اظهار کرد: شهید سلیمانی از دشمن پروا نداشت و از حرف این و آن و از زحمت هم پروا نداشت و پرورده مکتب امام و رهبری بود. او حماسه‌هایی آفرید که شرایط تازه‌ای ایجاد کرد و الزامات تازه‌ای بر جهان سلطه تحمیل کرد تا هرکس بخواهد در دنیا تصمیمی بگیرد، در منطقه اقدامی کند و نسبت به انقلاب نگاهی و نظری داشته باشد نمی‌تواند محور مقاومت و یاران سلیمانی در منطقه و جهان را نادیده بگیرد.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: این مقاومت و یاران سلیمانی هستند که سرنوشت تصمیمات راهبری دنیا را تعیین می‌کنند و انقلاب اسلامی امروز چارچوب مرزهای ایران اسلامی و قوی ما را درنوردیده و بزودی شاهد آثار پررنگ و موثر این جبهه مقاومت در سرزمین فلسطین به شکل انفجاری و شگفت‌انگیز خواهیم بود.

خطیب یادآور شد: امروز رژیم صهیونیستی که ادعای نیل تا فرات را داشت و با حمایت همه رژیم‌های استکباری و همه سرمایه‌های قدرت سلطه و همه حمایت‌هایی که در ابعاد مختلف به نفع رژیم صهیونیستی شکل گرفت همین مقاومت است که شاهدیم خود آنان به ناامنی‌های روزانه در کشورشان اعتراف می‌کنند. اگر روزی اعلام کردند که سرزمین ۴۸ امنیت کامل دارد امروز می‌گویند ناامنی از سرزمین ۶۷ به سرزمین ۴۸ هم کشیده شده است.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: رژیمی که هر زمان تصمیم می‌گرفت اقدام نظامی علیه لبنان و فلسطین انجام می‌داد امروز فرماندهان نظامی آن از هرگونه اقدام نظامی علیه مقاومت و انقلاب اسلامی حذر می‌کنند و این توانی است که مقاومت ایجاد کرده و سرشناسترین فرمانده منطقه به جای گذاشت.

وی افزود: این حماسه ماندگار سرداری است که با شهادتش هر روز در مکتب نظامی دنیا اقدامات و حماسه‌هایش ماندگار است و محور تصمیم‌گیری باید به آنان توجه کند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه شواهدی وجود دارد که محور مقاومت رو به گسترش است، اظهار کرد: امیدواریم روزی شاهد حضور پررنگ مقاومت در اروپا و آفریقا باشیم. این مکتبی است که سلیمانی آن را پایه‌گذاری کرد و با خودسازی که داشت آن را گسترش داد و به تعبیر رهبری عزیزمان آن را حفظ، مجهز و احیا کرد و رشد داد ویژگی‌های منحصربه‌فردش پایه‌گذار نظام جدیدی شد.

وزیر اطلاعات یادآور شد: اگر روزی در دنیا قدرت شرق و غرب مطرح بود و ادعا کردند که قدرت غرب بر شرق پیروز شد امروز ما قدرت مقاومت و اقتدار آن را در مقابل نظامی داریم که ادعای پیروزی بر تمام قدرت‌ها را دارد و ادعای اینکه هر تصمیمی در دنیا منوط به اوست و زیرساخت‌ها و نرم‌افزارهایش را فراهم کرد.

وی گفت: همیشه آمریکا در کنار چین و روسیه و کره‌شمالی به ایران به عنوان تهدید علیه منافع خود تاکید کرده‌اند اما عقب‌نشینی‌هایی که مجبور به آن شدند و این مقاومت آن را تحمیل کرد نشان داد مردان این انقلاب می‌توانند سرنوشت تصمیماتی که برای دنیا و منطقه گرفته می‌شود تغییر دهند.

خطیب تاکید کرد: امروز می‌شنویم که آنان ادعا می‌کنند ایران در کنار روسیه در اوکراین منافع آنان را تهدید می‌کنند البته این ادعای آنان است اما همین نشان می‌دهد که امروز این تفکر عمیق به اروپا رسیده‌ است.

وی با بیان اینکه امروز اگر شاهد این هستیم که یکپارچگی و جنگ رسانه‌ای جهانی علیه انقلاب اسلامی ایجاد شده به برکت این است که مقاومت آرام آرام پایه‌های نظام فکری استکبار را در اروپا به لرزه درآورده است، گفت: اساسا نظام سلطه هیچ زمان به دنبال مهار یا تضعیف ایران نبوده بلکه به دنبال براندازی بوده است و در اغتشاشات اخیر هم به شکلی در رسانه‌هایشان جلو رفتند که خودشان هم تصور کردند انقلابی در حال رخ دادن است.

وزیر اطلاعات یادآور شد: آنان اگر در این اغتشاشات با شکست روبه‌رو شوند هم آن را به هزینه‌سازی برای ایران تعبیر می‌کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید سلیمانی در محور مقاومت، اظهار کرد: ایشان فکر و مکتبش متکی به مردم بود و اگر در منطقه کاری می‌کرد از مردم منطقه بهره می‌گرفت و آنان را فعال و جهادی می‌کرد و اگر نقشی ایفا می‌کرد در همین مسیر بود.

خطیب ادامه داد: باید بدانیم اگر می‌خواهیم در مورد انقلاب اسلامی قدمی برداریم و خدمتی بکنیم باید از نگاه‌های سازمانی و نهادی خارج شویم که محدودیت آفرین است و ناخودآگاه ما را به نظرات سازمانی و نهادی غرب دچار می‌کند؛ پس باید اقداماتی را در نظر گرفت که نگاه مردم و همدلی و همراهی آنان را داشته باشد و برخاسته از آنان باشد تا امنیت‌زا باشد و به کشور ما اقتدار بیشتر ببخشد و تمدن بزرگی که دنبال می‌کنیم سرعت بخشد و پایداری ایجاد کند و این چیزی بود که در نگاه شهید سلیمانی شاهد بودیم.

وزیر اطلاعات در پایان یادآور شد: مکتب شهید سلیمانی مبتنی بر عقلانیت، مقاومت و معنویت بود و متکی بر فکر ارزشی و ولایتی و انگیزش مردمی و مبارزه دائم با سلطه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها