کد خبر: 548080
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۱ ۰۹:۲۳:۱۴
| |

غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح طلب:

اقتصاد ایران کاملا سیاسی است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اولویت دولت باید اشتغال، کاهش تورم، کاهش بیکاری و البته رفع تحریم‌ها و واردشدن ارز به کشور باشد و تحقق همه اینها میسر نمی‌شود مگر با عزمی ملی.

اقتصاد ایران کاملا سیاسی است
کد خبر: 548080
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۱ ۰۹:۲۳:۱۴

نقدها به دولت دیگر صرفا محدود به اصلاح‌طلبان نیست و حالا مشاهده می‌کنیم که اصولگرایان هم نسبت به عدم ساماندهی امور خاصه در حوزه اقتصادی انتقاد می‌کنند.

به گزارش نامه نیوز، غلامرضا ظریفیان، فعال و تحلیلگر سیاسی درباره شرایط کنونی دولت، گفت: «اقتصاد ایران کاملا سیاسی است و هر کسی ادعا می‌کند می‌تواند این اقتصاد را در کوتاه‌مدت درست کند یا معجزه بلد است یا آنکه هیچ شناختی نسبت به حوزه اقتصاد ندارد. حالا باب شده است که برای رهایی از نقدها گفته شود که پشت‌پرده‌هایی وجود دارد، دست‌های پنهانی هست که نمی‌گذارد کارها جلو برود. البته تحریم‌ها و دشمنی‌های خارجی هم بر آشفتگی اقتصادی تأثیر داشته است اما این موضوع نافی سوءمدیریت‌های داخلی نمی‌شود».

او ادامه داد: «وقتی اقتصاد حالش خوب نیست باید به سمت روش‌های علمی و استفاده از نیروهای مجرب برویم و اگر نیروهای متسوط یا ضعیف را به کار بگیریم و مدام خیال‌باقی کنیم، حتما به نتیجه دلخواه نمی‌رسیم. ضرورت دارد که دولت با نگاهی ملی برای حل مشکلات اقتصادی تلاش کند و از همه کارشناسان که می‌توانند کمکی بکنند، استفاده کند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اگر دولت بخواهد به توصیه افراد غیرمتخصص گوش دهد و صرفا جناح‌بندی سیاسی در کار مهم باشد، حتما نتیجه‌اش جز همین گزارش‌های غیرواقعی و غیرتخصصی نمی‌شود».

ظریفیان در پایان گفت: «به نظر من علاوه بر تغییر افراد و به کارگیری متخصصان در دولت باید رویکرد دولت هم در مواجهه با مشکلات اقتصادی تغییر کند و تقلیل‌دادن این حجم از مشکلات به دست‌های پنهان منطقی نیست. اولویت دولت باید اشتغال، کاهش تورم، کاهش بیکاری و البته رفع تحریم‌ها و واردشدن ارز به کشور باشد و تحقق همه اینها میسر نمی‌شود مگر با عزمی ملی».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها