در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 22 فروردین ۱۴۰۱

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، دوشنبه 22 فروردین ۱۴۰۱، را مرور کرده‌ایم.

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، دوشنبه 22 فروردین ۱۴۰۱، را مرور کرده‌ایم.


جهش جدید کرونا به ایران رسیده است؟

 سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع سویه جدیدی از کرونا به نام «XE» هشدار داد. این سویه مسری‌تر از دیگر سویه‌های ویروس کروناست. در همین زمینه مختاری، عضو کمیته علمی کرونا، گفته: جهش XE سویه اومیکرون به احتمال زیاد هنوز به کشور ما نیامده است. از دیدگاه سرایت‌پذیری سویه‌های ترکیبی از جمله سویه XE بین ۱۰ تا ۴۰ درصد سرایت بیشتری دارند، اما از نظر کشندگی و افزایش شدت بیماری خوشبختانه هنوز گزارشی نداشتیم که بگوید شدت در این زمینه بیشتر است. او تاکید کرده: تمام رعایت‌ها از جمله رعایت فاصله فیزیکی،‌ زدن ماسک و... همواره ضروری است.

رئیسی: راهبرد ما در مذاکرات راهبرد رهبر انقلاب است

رئیس‌جمهور در نشست با اصحاب رسانه گفت: راهبرد ایران در مذاکرات هسته‌ای، راهبرد اعلامی مقام معظم رهبری است. از نظر دولت مذاکرات هسته‌ای یکی از مسائل سیاست خارجی کشور است، نه همه مساله سیاست خارجی. رئیسی در ادامه افزود: دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی از سوی دولت به عنوان مرجع اطلاع‌رسانی و ارتباط با اصحاب رسانه و نخبگان در حوزه مذاکرات هسته‌ای تعیین شده و اصحاب رسانه به طور مستمر در جلسات و نشست‌هایی با مسئولان مربوطه در دبیرخانه در جریان روند پیشرفت مذاکرات قرار می‌گیرند.

کاخ سفید: مذاکرات وین همچنان ادامه دارد

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، با تکرار ادعاهای واشنگتن درباره مذاکرات وین گفت: نمی‌دانیم که به توافق دست خواهیم یافت. مذاکرات ادامه دارد و ما همچنان آن را دنبال و بررسی می‌کنیم.

گام آخر آزادسازی ۷ میلیارد دلار ارزهای مسدودی ایران

ایرنا، رسانه رسمی دولت، نوشت: بر اساس توافق صورت گرفته با برخی کشورهای طرف قرارداد ایران، چارچوب لازم برای رفع مسدودی بخش قابل توجهی از منابع ارزی مسدودشده کشور، مشخص و مورد توافق قرار گرفته است. این ۷ میلیارد دلار به حساب‌های ایران واریز می‌شود که نشانه‌هایی از باز شدن تدریجی محدودیت‌های بانکی علیه ایران است به نحوی که حتی پس از برجام نیز چنین نقل و انتقال بانکی سابقه نداشته است.

پیشتازی مکرون در نتایج دور نخست انتخابات فرانسه

نتایج غیررسمی دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه حاکی از آن است که امانوئل مکرون با کسب ۲۸.۵ درصد آرا در انتخابات پیشتاز و پس از او، مارین لوپن با ۲۴.۲۰ درصد آرا قرار دارد. بر اساس این نتایج، امانوئل مکرون و مارین لوپن موفق شده‌اند به دور بعدی انتخابات راه یابند. خبرگزاری فرانسه اعلام کرده که نامزدهای احزاب سوسیالیست، سبز و راستگرا از مکرون در دور دوم انتخابات حمایت می‌کنند.

امیرعبداللهیان برای گزارش درباره سدسازی‌های ترکیه به مجلس می‌رود

عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، خبر داد: وزیر امور خارجه برای ارائه گزارش اقدامات این وزارتخانه در راستای جلوگیری از سدسازی‌های ترکیه روی رودخانه‌های دجله، فرات و ارس هفته آینده در کمیسیون کشاورزی حاضر می‌شود.

تدوین: بهنام افشاری

دیدگاه تان را بنویسید