در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 24 اسفند ۱۴۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه 24 اسفندماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 543245
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۰:۴۵:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه 24 اسفندماه، را مرور کرده‌ایم.



امیرعبداللهیان عازم مسکو شد 

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، صبح روز سه‌شنبه به منظور گفت‌وگو و تبادل نظر با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در رأس هیاتی تهران را به مقصد مسکو ترک کرد. نورنیوز رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی کشور در خصوص سفر وزیر امور خارجه به مسکو در توییتی که هشتگ «مذاکرات وین» هم داشت نوشت: سفر وزیر خارجه ‌ایران⁩ به مسکو با توجه به شرایط جدیدی که ‌روسیه⁩ در آن قرار گرفته، قطعاً بستری است برای گفت‌وگوهای جدی، صریح و رو به جلو میان دو کشوری که نشان داده‌اند می‌توانند همکاری‌های بسیار نزدیک، تعیین‌کننده و موفق در موضوعات با پیچیدگی‌های بسیار زیاد داشته باشند. 

آمریکا: جنگ جهانی سوم به نفع هیچکس نیست

در سومین هفته حمله روسیه به اوکراین، سخنگوی کاخ سفید هشدار داد آغاز جنگ جهانی سوم به نفع هیچ کس نیست. جن ساکی ادامه داد: اگر روسیه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کند، جهان پاسخ خواهد داد و این عواقب ناگواری خواهد داشت.

افزایش آمار کرونا در اروپا و جنوب شرق آسیا 

پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، خبر داد که آمار کرونا در اروپا و جنوب شرق آسیا دوباره در حال زیاد شدن است. او افزود: مشخص نیست افزایش آمار به خاطر سویه جدید کروناست یا همین اومیکرون است. آمارها در ایران کاهشی است اما میزان رعایت مردم هم کاهش پیدا کرده است.

پذیرای جایگزین‌های دیپلماتیک برای برجام هستیم

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در کنفرانس خبری اعلام کرد در صورتی که روسیه روند احیای توافق هسته‌ای با ایران را به بن‌بست برساند، این کشور به دنبال جایگزین‌های دیپلماتیک برای این توافق خواهد گشت.‌‌

هشدار بیمارستان مطهری درباره تجمعات چهارشنبه‌سوری

رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری گفت: با توجه به وجود کرونا در کشور تاکید ما پرهیز از اجتماعات است. سوختگی سبب بروز ضعف سیستم ایمنی می‌شود و کرونا می‌تواند در این دسته از افراد خطرات بیشتری داشته باشد. او تاکید کرد: سال گذشته حدود ۱۲۰ مورد مراجعه داشتیم و فوتی‌ها معمولاً از میان کسانی بودند که اقدام به ساخت مواد انفجاری کرده بودند.

فرماندهی سپاه هسته‌ای تشکیل شد

در خلال گزارش مربوط به کشف شبکه‌ای که قصد خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای فردو را داشتند، برای نخستین بار از «فرماندهی سپاه هسته‌ای» نام برده شد که اخیراً تاسیس شده است. پیش از این عنوان شده بود حفاظت از سایت‌های هسته‌ای کشور به سپاه واگذار شده است، اما این اولین بار است که به صورت رسمی این موضوع تایید و از وجود «فرماندهی سپاه هسته‌ای» پرده‌برداری می‌شود.

کشته شدن ۹۰ کودک اوکراینی

ارتش اوکراین اعلام کرد که نیروهای اوکراینی از 24 فوریه تا کنون و از زمان حمله نظامی روسیه به این کشور 13 هزار نظامی روسی را کشته‌اند. در همین حال دولت اوکراین اعلام کرد که در جریان حمله نظامی روسیه به این کشور ۹۰ کودک اوکراینی تا کنون کشته شدند. خبرگزاری فرانسه هم اعلام کرد از زمان آغاز جنگ تا به امروز حدود ۱۵ هزار شهروند روسیه به دلیل اعتراض به این جنگ بازداشت شده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید